کد خبر: ۶۹۳۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

هشدار بارش تگرگ در ۵ استان/ روزهای پربارشی در کشور پیشِ رو داریم

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در اغلب نقاط کشور در روزهای آتی، گفت: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد احتمال بارش تگرگ نیز پیش بینی می شود.
هشدار بارش تگرگ در ۵ استان/ روزهای پربارشی در کشور پیشِ رو داریم
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در اغلب مناطق کشوی جوی نسبتا آرام داریم که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۶ بهمن سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود این سامانه روز جمعه ۱۷ بهمن در استان‌های زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، قزوین، همدان، مرکزی و شمال خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری فعال است و بعد از ظهر جمعه در اردبیل، گیلان، مازندران، البرز و تهران نیز فعال خواهد بود و سبب بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این سامانه در استان های جنوب غرب کشور با رعد و برق و وزش باد شدید نیز همراه است.

ضیائیان گفت: این سامانه روز شنبه ۱۸ بهمن در استان های واقع در شمال غرب و جنوب غرب کشور، شمال فارس و بوشهر، غرب خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس مرکزی فعال است و به تدریج در خراسان شمالی نیز سبب بارش خواهد شد.

وی اظهار داشت: روز جمعه شدت بارش ها در استان‌های غربی کشور است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه ۱۸ بهمن شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی است.

ضیائیان اظهار کرد: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد احتمال بارش تگرگ نیز پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: این سامانه روز یکشنبه ۱۹ بهمن در جنوب غرب، شرق خزر، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، غرب خلیج فارس، بوشهر و شمال فارس فعال است؛ شدت بارش ها روز یکشنبه در شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری و بوشهر است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه این سامانه در شمال شرق کشور موجب بارش پراکنده می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان اظهار کرد: با توجه به همراهی جریانات جنوبی با این سامانه بارشی، بارش باران در رشته کوه در دامنه های رشته کوه های البرز مرکزی و غربی و همچنین زاگرس مرکزی و شمالی موجب ذوب برف موجود و افزایش حجم رواناب در مناطق کوهپایه خواهد شد.

وی اظهار کرد: دو روز آینده در استان‌های اردبیل و گیلان و وزش باد شدید جنوبی و بعد از ظهر شنبه و روز یکشنبه پیشِ رو در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق سبب گردوخاک می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه ۱۶ بهمن قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می شود و روز جمعه در بعد از ظهر به تدریج آسمان تهران ابری و بارانی خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۶ و ۱۷ درجه است.

ضیائیان گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۶ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
شما هم با پيش بيني هاتون....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین