کد خبر: ۶۹۳۸۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است

وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به رابرت مالی: برای مذاکره با ایران آماده شوید

مقام‌های آمریکایی به «آکسیوس» گفته‌اند بلینکن از راب مالی خواسته یک تیم مذاکره‌کننده متشکل از دیپلمات‌ها و کارشناسانی با طیف متفاوتی از دیدگاه‌ها در خصوص مسیر رو به جلو با ایران تشکیل دهد.
وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به رابرت مالی: برای مذاکره با ایران آماده شوید
آفتاب‌‌نیوز :

یک رسانه آمریکایی از درخواست وزیر خارجه این کشور از نماینده ویژه دولت در امور ایران برای تشکیل یک تیم مذاکره کننده از کارشناسان و دیپلمات های دارای دیدگاه های متفاوت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «صدی البلد» مصرو شبکه خبری «الجزیره» قطر، پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا امروز (چهارشنبه) از برخی منابع آگاه نقل کرده که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور، از «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت کشورش در امور ایران درخواست کرده یک تیم مذاکره کننده از کارشناسان و دیپلمات های مختلف جهت تهیه فهرست گزینه های پیش روی واشنگتن در رابطه با تهران تشکیل دهد.

این پایگاه خبری به نقل از برخی منابع نزدیک به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا که نام آنها فاش نشده، گزارش داده که بلینکن از نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران خواسته که تیم مذکور، از کارشناسان و دیپلمات های دارای دیدگاه های متفاوت در رابطه با آینده توافق هسته ای تشکیل شود و برخی افراد دارای رویکرد سختگیرانه در قبال تهران را نیز در بر بگیرد.

آکسیوس در گزارش خود تاکید کرده که دستورالعمل های جدید وزیر خارجه آمریکا نشان می دهد که دولت جدید این کشور در تلاش است تا هنگام تدوین سیاست خود در قبال ایران، از استناد به تفکر گروهی یک تیم واحد خودداری کند و دیدگاه های متنوعی در این باره را در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان آمریکایی اعلام کردند که مالی با همتایان اروپایی خود و همچنین برخی مسئولان رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در ارتباط است در حالی که مسئولان صهیونیست و عرب نگران این هستند که وی با ایران بسیار نرم خواهد بود.

در همین حال، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در گفت و گو با این پایگاه خبری اعلام کرده که بلینکن یک تیم متخصص متشکل از کارشناسان دارای دیدگاه روشن با دیدگاه های متنوع تشکیل خواهد داد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
انشالله بخاطر رفع اندکی از مشکلات مردم مستضعف هم که شده ، رفت و آمد با طالبانی و مانور های موشکی به تعویق بیافتد ، فقط بخاطر مردم ضعیف
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
بلینکن از نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران خواسته که تیم مذکور، از کارشناسان و دیپلمات های دارای دیدگاه های متفاوت در رابطه با آینده توافق هسته ای تشکیل شود و برخی افراد دارای رویکرد سختگیرانه در قبال تهران را نیز در بر بگیرد.
Zada
|
Singapore
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
این مهم است که به دنبال روش های با نفوذ به اخراج باندهای آمریکایی از عراق است ..از آنجا که قانون اساسی عراق اعلام کرد آنها را از عراق اخراج.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین