کد خبر: ۶۹۳۸۳۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴

عکس| خودروی ۶ چرخ سایپا

تصاویر نشان می دهد، پیکاپ ۶ چرخ زامیاد با پلاک عبور موقت وارد خیابان های تهران شده است.
عکس| خودروی ۶ چرخ سایپا
آفتاب‌‌نیوز :

چندی پیش هم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که به زودی نسخه نهایی پیکاپ ۶ چرخ زامیاد معرفی می شود و قرار است تا این خودرو برای استفاده های خاص در بازار حضور داشته باشد.

زامیاد پادرا پلاس که محصول جدید این گروه خودروسازی به حساب می آید، به تازگی در مرکز تحقیقات سایپا به نسخه سه محور ۶ چرخ تبدیل شده است.

عکس| خودروی ۶ چرخ سایپا

پادرا پلاس به عنوان نمونه فیس لیفت وانت های قبلی زامیاد شناخته می شود که تا حدی در بحث امکانات و ظاهر نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

زامیاد پادرا پلاس به موتور2.4 لیتری Z24 مجهز است که ۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده ۱+۵ سرعته به چرخ های عقب این وانت انتقال داده می شود.

در بحث قوای محرکه این خودرو تفاوت محسوسی با سایر پیکاپ های قدیمی زامیاد ندارد. با این حال استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز برای این پیشرانه در نظر گرفته شده و امکاناتی نظیر ترمزهای ABS و EBD در آن مشاهده می شود.

فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه ها و آینه های برقی، مه شکن جلو و عقب و… از جمله ویژگی های این پیکاپ فیس لیفت است. باید به این نکته اشاره کرد که پادرا پلاس حاصل ترکیب فودی لیون F16 با وانت نیسان زامیاد است.

در حال حاضر تولید پادرا پلاس در کارخانه زامیاد آغاز شده و چندی پیش هم فروش آن در مجموعه سایپا صورت گرفت. اما گویا با توجه به نیاز برخی دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، پروژه تولید پادرا پلاس ۶ چرخ آغاز شده است.

خودروهای شش چرخ به خاطر ظرفیت بار بیشتر و از سویی قابلیت بیراهه نوری قوی تر، در نقاط مختلف جهان برای اهداف نظامی و امدادی استفاده می شوند.

عکس| خودروی ۶ چرخ سایپا

به نوشته اسب بخار، آتش‌نشانی‌ها، صلیب سرخ، هلال اهمر، امداد راهداری‌ها و… از جمله مشتریان همیشگی خودروهای ۶ چرخ هستند. البته که ماهیت اصلی خودروهای شش چرخ در بازار جهانی، انتقال قدرت میان تمام چرخ‌ها است و قطعا اگر قرار باشد تا پادرا پلاس ۶ چرخ به مرحله تولید تجاری برسد، باید انتقال قدرت آن به سه محور خودرو و با قابلیت تغییر ضرایب اتفاق بیافتد.

همچنین پادرا پلاس سه محور نیازمند پیشرانه‌ای قوی‌تر است و آن طور که گفته می‌شود، گروه سایپا و شرکت زامیاد، پیشرانه‌ای جدید را برای خانواده پادرا پلاس در نظر گرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۸
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
2
5
این لگن چیه ساختین شیش چرخ شش چرخ میکنن فک میکنن هامر ساختن .نیسان ۶ چرخ ساختین میتونین مثل هامر درست کنین
محمد نایب سالکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
1
باسلام و احترام باتمام این کارهای شرکت خودرو سازی زامیاد پس چرا شرکت زامیاد در بورس ضرر ده شده است و سهام به نصف شده است
ن.خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
1
5
میگن مغز ها فرار میکنن همشون رفتن سایپا وایرانخودرو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
4
اوج طراحی و خلاقیت
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
1
5
95اسب بخاربرای خودروی سه محور؟؟؟ با این پیشرانه ضعیف که نمیتونه حتی خودش را تکان بده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
4
قطعا موتور پادرا روی این خودروی 3 محور ضعیف عمل خواهد کرد و باید موتوری قویتر نصب بشه چون موتور پادره از موتور خود نیسان هم 5 اسب بخار ضعیفتر و 16 عدد گشتاورشم کمتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
1
3
شوخیه دیگه !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
1
2
مدیریت جهانی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
2
2
نمیشه کاری کنیم که کل دنیا بهمون نگن .....؟؟؟
ناشناس
|
Japan
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
2
0
ما یعنی ایران برای پیشرفت و استقلال صنعتی و به خصوص اتومبیل سازی باید مانند چینی ها راه کپی برداری وکپی کاری اتومبیل های با کیفیت خارجی از طریق بدست آوردن اطلاعات فنی و مهندسی معکوس و کپی کاری را انجام دهیم وگرنه نه ابدا ع و تولید مستقل باعث تلف شدن زمان و هزینه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
1
2
این چیه دیگه!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
1
0
چقدر ضایع،، نکنه همون طراح 206 صندوق دار اینم طراحی کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
2
گاری پشت تراکتور بستن پشت نیسان اسمش گذاشتن ماشین 6 چرخ واقعا احسنت به این طراحی
ساکن ویرانه ای بنام ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
بابا دلتون خوشه هنوز از ماشینهای جنگ جهانی دوم تو ایران استفاده میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
به نظر میشه قسمت عقب خودرو با قسمت جلوی آن همخوانی ندارد
موتور هم که ان شا الله
جاجیگا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
وجدانا هر کی اینو خرید باید زنده بگورش کنی ..اینقدر زندگی و گرونی بهمون فشار اورده و ناراحتیم ..اینو ساختن که بخندیم ..ها ها ها ..قاه قاه قاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
وای مردم از خنده!!!
RezA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
چقدر. طراحی زشتی داره.... گاری چوبیه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین