کد خبر: ۶۹۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
استاد علوم سیاسی دانشگاه یوسی‌ال‌اِی آمریکا:

نهادها و پادمان‌ها برای کمک به تهران در جهت دسترسی به دارایی‌های خود وارد عمل شوند

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در واکنش به بلوکه شدن دارایی‌های ایران در برخی کشورها از جمله کره جنوبی در شرایط پاندمی کرونا گفت: لازم است نهادهای بین‌المللی برای کمک به ایران در راستای دسترسی به دارایی‌های خود وارد عمل شوند.
نهادها و پادمان‌ها برای کمک به تهران در جهت دسترسی به دارایی‌های خود وارد عمل شوند
آفتاب‌‌نیوز :

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی به بیان دیدگاه‌های خود را درباره ضرورت همکاری کشورها برای مبارزه با پاندمی کرونا پرداخت و به اقدام کشورهایی همچون کره جنوبی در بلوکه‌سازی دارایی‌های ایران واکنش نشان داد.

وی در ابتدا در مورد مانع‌تراشی برای ایران در جهت دسترسی به دارایی‌های خود گفت: من به طور کلی مخالف تحریم‌ها هستم. معتقدم می‌توان اعتماد را بین ایران و آمریکا ایجاد کرد تا چنین شائبه‌ای ایجاد نشود که ایران از اموال خود برای مصارفی غیر از آنچه مربوط به مردم است استفاده می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی اطمینان ایجاد شود که این بودجه در ایران صرف خرید واکسن برای مردم می‌شود؛ منطقی است که نهادها و پادمان‌هایی برای کمک به ایران در جهت دسترسی به دارایی های خود و خرید واکسن اقدام کنند. در این صورت ضروری است تا ایالات متحده نیز موانع خرید واکسن کرونا برای ایران را بردارد و امکان خرید واکسن برای ایران را فراهم کند؛ حتی منطقی است که آمریکا برای مقابله با همه گیری و تامین واکسن به ایران کمک کند.

وی هم چنین اظهار کرد: ایران در شرایط کرونا نشان داد که می‌تواند خود را تقویت کند و حتی به کمک‌های خارجی نیاز ندارد.

اندرسون در مورد اقدام کره در بلوکه‌سازی داراریی‌های ایران گفت: کره جنوبی کشوری است که همواره به طور مستقل تصمیم می‌گیرد اما به نظر می‌رسد که در این مورد تصمیم گرفته که در کنار سیاست‌های ایالات متحده قرار بگیرد و در راستای دستورات آمریکا عمل کند. اگر می‌توانستم، دوست داشتم همه جهان را به احترام و توجه به رعایت حقوق بشر دعوت کنم. دوست داشتم همه به سلامت عمومی در ایران و جهان در این شرایط توجه می کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین