کد خبر: ۶۹۴۰۰۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
رایزنی آمریکا با آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برجام

پیشنهاد تروئیکای اروپا: بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی در ازای پایبندی به برجام

خبرگزاری رویترز مدعی شد که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند که بر اساس آن ایران در ازی پایبندی به توافق هسته‌ای، از منافع اقتصادی بهره مند شود.
پیشنهاد تروئیکای اروپا: بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی در ازای پایبندی به برجام
آفتاب‌‌نیوز :

البته هنوز مشخص نیست که واشنگتن بدون این که اول ایران به توافق هسته ای پایبند شود، راضی به لغو تحریم ها می‌شود یا نه.

یک دیپلمات ارشد اروپایی در این باره گفت: ما از یک صفحه خالی کار را شروع نمی کنیم. معیارهای سلسله مراتب بازگشت به توافق و سپس ایجاد توافقی عمیق‌تر را می دانیم.

رویترز پیشتر هم گزارش داده بود که چهار منبع مطلع به این خبرگزاری اطلاع داده‌اند که وزیر خارجه آمریکا به زودی با همتایان خود در آلمان، انگلیس و فرانسه در خصوص چگونگی احیای توافق هسته‌ای با ایران به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

این منابع که نخواستند نام‌شان فاش شود زمان مشخصی برای این گفت‌وگو تعیین نکرده‌اند اما دو منبع مدعی شدند که این گفت‌وگو تا روز جمعه رخ خواهد داد و منابع دیگر ادعا کردند که این گفت‌وگو در هفته آینده انجام خواهد گرفت.

وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درخصوص دیدار مجازی این چهار وزیر خارجه خودداری کرده است.

وزارت خارجه فرانسه و آلمان و سفارت انگلیس در واشنگتن نیز به درخواست فوری برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

موضوع شرط پایبندی ایران به توافق هسته ای برای بهره مندی از منافع اقتصادی در پی این مطرح می شود که بایدن در وعده های انتخاباتی اش گفته بود «در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش» آمریکا هم به توافق باز می گردد.

ایران در نتیجه خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم های اقتصادی آمریکا و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر این تحریم ها و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، برخی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاش داد.

البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
2
3
خیلی خوبه /شما رو به خدا به مسئولین نظام بفرمائید چیزی نگن که کار خراب بشه دیگه مردم تحمل ندارن هر کس یک تربیون نگیره وهر چی دل تنگش میخواد بگه همه گوش به فرمان رهبر برای لغوتحریم هاباشند ما با دست کشیدن ازغنی سازی هیچ جیزی از دست نمیدیم جون دنبال سلاح هسته ای نیستیم این باراگه کسی حرف منفی بزنه با ملت طرفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
2
ساده‌ها زودباورند. اروپا هم مثل همیشه خیلی دلش به حال ما سوخته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
1
3
دلواپسها نخواهند گذاشت اب خوش از گلوی ملت پایین رود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
1
1
یعنی اوناهر وقت دلشان خواست از برجام برن بیرون وهر وقت خواستن بگن برجام هس
خیلی مسخره هست لعنت بر اونا قلدر وغارتگر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
2
2
اصلاح طلبان وسایت ها وروزنامه های وابسته به به انها با حرفهای ساده کلاه برجام را تا .....بر سر ملت گذاشتند ومتاسفانه باز عبرت نگرفتند واین بار ایران را دو دستی به امریکا خواهند داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اولٱ بفرمایید چه کلاهی با برجام سر کشور رفت بازم دم برجام گرم که مقداری پولهای بلوکه شده چندساله را بازگرداند و هواپیمای نسبتٱ مدرن را واردکرد البته منافع اینها هم بیشتر نصیب مخالفان برجام شد.شمادوستان مخالف برجام نگران نباشید که دارند دودستی کشور رابه اسم برجام تحویل آمریکا می دهند ،فراموش نکنید روسیه و چین هم که از دوستان هستند دو عضو با نفوذ و موافق برجام هستند. در آخر هم سخنی با این جماعت متظاهر دشمن آمریکا مطمئن هستم همه آنهایی که از غرب و آمریکا دائمٱ اظهار انرجار می کنند اگر به آنها پیشنهاد شود مثلٱ برای بورس تحصیلی بین غرب و آمریکا و روسیه کدام را انتخاب می کنند ،هرگز انتخابشان روسبه و چین نخواهد بود .انتخاب اول آنها آمریکا و بعد اروپا خواهد بود.دیدیم که میگیم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
1
امریکا از چین و روس بهتره که روی ایران خیمه زده اند ما با امریکا خیلی کارهای خداپسندانه در دنیا میتونیم بکنیم که با روس و چین نمیتونیم و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم. این (دوستی نصاری نسبت به مسلمین) بدین سبب است که برخی از آنها دانشمند و پارسا هستند و تکبر و گردنکشی (بر حکم خدا) نمی‌کنند.ایه 82 سوره مائده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
احسنت عجب نکته ای گفتید
ebi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
1
لعنت به ترامپ که اینطور ملت رو تو دردسر انداخت .... امیدوارم راه حلی پیدا بشه و ما از این مخمصه بیرون بیاییم...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین