کد خبر: ۶۹۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

آخرین وضعیت بارشها در کشور تا ۵ روز آینده/بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بعدازظهر شنبه، ۱۸ بهمن و طی روز یکشنبه، ۱۹ بهمن در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می دهد که موجب خیزش گردوخاک در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور می شود، گفت: همچنین خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.
آخرین وضعیت بارشها در کشور تا ۵ روز آینده/بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان، پیش بینی کلی آب و هوای کشور را طی پنج روز آتی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری اعلام و اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی، امروز(جمعه، ۱۷ بهمن ماه) در استان های واقع در غرب، شمال غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز و به تدرج در استان های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر بارندگی پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال رخداد تگرگ است. شدت بارش در استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، شمال لرستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه(۱۸ بهمن ماه) بارش در شمال غرب کاهش یافته و در سایر مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه می یابد، گفت: شدت بارش در شمال و شرق خورستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی است و احتمال رخداد تگرگ در استان های واقع در غرب و جنوب دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: روز یکشنبه(۱۹ بهمن ماه) با حرکت سامانه، فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه جنوبی البرز، سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود. در این روز شدت بارش در استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، غرب فارس، جوب لرستان، جنوب اصفهان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه(۲۰ بهمن ماه) در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده، در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی می شود گفت: روز سه شنبه(۲۱ بهمن ماه) نیز در بیشتر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز وزش باد شدید جنوبی در استانهای گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می دهد که موجب خیزش گردوخاک در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور می شود. همچنین خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و همچنین از اواخر وقت امروز غرب دریای خزر و شنبه بخش های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.

ضیاییان به پیش بینی دمای هوا و وضعیت جوی پایتخت نیز پرداخت و گفت: امروز، جمعه، دمای هوای تهران بین ۹ تا ۱۵ درجه سانتیگراد متغیر است. آسمان تهران در طول روز ابری و در شب ابری بوده و با بارش باران و گاهی وزش باد در اواخر وقت مه رقیق پیش بینی می شود. فردا، شنبه دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر است. در طول روز هوا ابری و همراه با مه رقیق و بارش باران و گاهی افزایش باد و احتمال رگبار و رعد و برق و در شب ابری و مه آلود و بارش باران گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی افزود: در روز یکشنبه نیز دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت ممکن، ۶ تا ۱۳ درجه سانیتگراد خواهد بود و وضعیت جوی ابری و مه آلود و بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق در بعدازظهر افزایش باد و کاهش ابر پیش بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین