کد خبر: ۶۹۴۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
معاون وزیر صمت:

استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی ممکن شد

معاون وزیر صمت، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و صنوف کوچک تولیدی در اراضی شهرک‌های صنعتی نزدیک شهرهای بزرگ مستقر می‌شوند تا از فرصت و مزایای شهرک‌های صنعتی برای توسعه تولید خود بهره گیرند.
استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی ممکن شد
آفتاب‌‌نیوز :

علی رسولیان به مناسبت ایام الله دهه فجر در نشست وزیر صمت با فعالان بخش خصوصی استان خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد افزود: یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی به‌ویژه در خراسان رضوی، امکان صدور پروانه بهره‌برداری در یک پلاک مربوط به واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی بوده که این مهم عملیاتی می‌شود و اراضی مازاد در اختیار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به طرح‌های صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری واگذار می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از نکته نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی در حوزه مدیریتی خود اضافه کرد: یک شورای مشورتی با بهره‌گیری از فعالان بخش خصوصی در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شکل می‌گیرد تا همه تصمیمات در این حوزه مبتنی بر نظر بخش خصوصی باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فقط سازمان صنایع کوچک خواهد بود، زیرا مسئولیت خود را توسعه صنعت می‌داند و هدفش زمین فروشی نیست و نخواهد بود.

رسولیان تصریح کرد: از زمانی که زمین در شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود، همه اقدامات آنان رصد شده و تحت نظارت قرار می‌گیرد. همچنین مشکلات سرمایه گذاران بررسی می‌شود و این گره گشایی از مشکلات فقط مختص واحدهای تولیدی داخل شهرک‌ها نیست و شامل همه واحدهای اطراف شهرک‌ها نیز می‌شود.

وی با تأکید بر بهبود زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: مطالبه جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بهبود و ارتقا شاخص‌های برق، آب و مخابرات شهرک‌های صنعتی کشور است که این مهم با جدیت و حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تفویض اختیارات به مدیران استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی درحال انجام است و همه اختیارات در حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در صورتی که برخلاف قانون نباشد، به مدیران استانی تفویض می‌شود و بر نحوه عملکرد آنان نیز نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

رسولیان اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی در اغلب هیأت‌های مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها حضور دارند. با این حال عضویت یکی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در هیأت مدیره این شرکت‌ها الزامی شده و در کل کشور اجرا می‌شود.

وی که پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بود اذعان کرد: همیشه افتخار کرده‌ام که بخش خصوصی خراسان رضوی من را نماینده خودشان بدانند؛ امیدوارم در مسئولیت جدید خود نیز با حمایت بخش خصوصی بتوانم گام‌های خوبی بردارم.

در پایان این نشست، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از سال‌ها خدمات علی رسولیان در مسئولیت‌های مدیرکل و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اهدا لوح و هدایایی قدردانی شد.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر سه روزه خود به خراسان رضوی به همراه علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و حمید زادبوم معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست مشترکی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تشکل‌های بخش خصوصی، به هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی پرداختند.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه هفته آینده به مناسبت ایام الله دهه فجر از چند طرح صنعتی در زمینه تولید انواع هیدروکربن‌ها، قوطی مخصوص شیر خشک، انواع بیسکوئیت، کیک و کلوچه در شهرک‌های صنعتی اطراف مشهد بهره‌برداری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین