کد خبر: ۶۹۴۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

داريوش قنبرى: مجلس یازدهم به جای قانونگذاری به ستاد تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده است

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه که ما تاکنون از عملکرد مجلس یازدهم، شاهد بودیم این است که این مجلس به جای قانونگذاری، تبدیل به یک ستاد شبه تبلیغاتی برای انتخابات سال آینده است.
داريوش قنبرى: مجلس یازدهم به جای قانونگذاری به ستاد تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده است
آفتاب‌‌نیوز :

"داریوش قنبری"، نماینده پیشین مجلس در گفتگو با سایت "نواندیش"، در پاسخ به این سوال که چرا مجلس یازدهم که همواره ادعای شفافیت داشته و شعار می دادند اکنون خود به طرح شفافیت آراء نمایندگان رای مثبت ندادند؟ گفت: "شفافیتی که بدین گونه نمایندگان مجلس یازدهم در حال دنبال کردن آن هستند یک تسویه حساب با مجلس قبلی است در واقع این نمایندگان به صورت تبلیغاتی می خواستند عنوان کنند که با مجلس قبلی متفاوت اند. در مجموع اتفاقی که در نهایت رخ داد با آن شعارهایی که مطرح شده بود تفاوت دارد."

او افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که اساسا بحث شفافیت به نوعی در این طرح تقلیل داده شده است و بیشتر به نوعی بحث آگاهی از رأی خاصی است که نمایندگان می خواهند مطرح کنند. از این رو این طرح جنبه های دیگر شفافیت را در برنمی گیرد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: به هر حال شفافیت ابعاد وسیع تر و گسترده تری نسبت به آنچه که مدنظر این نمایندگان است دارد. در مجموع اقدامی که مجلس یازدهمی در این زمینه از خود نشان دادند به نوعی خودنمایی سیاسی و کارهای تبلیغاتی بود که انجام شد. این کار تبلیغاتی شان هم نهایتا به نتیجه نرسید.

او بیان کرد: مجلس یازدهم تاکنون مجلس شعارها و احساسات بوده است حال جدا از بحث شفافیتی که مطرح می شود در ارتباط با سایر مسائل و موضوعات کشور، مجلس یازدهم تلاش کرده احساسی برخورد کند. مثلا در ارتباط با مسائل و مشکلات اقتصادی مردم، مجلس با جای اینکه برای حل مشکلات طرح و برنامه بدهد قانون تصویب کند صرفا به حملات احساساتی نسبت به دولت بسنده کردند و یک فضای احساسی منفی علیه دولت پدید آوردند به بیانی دیگر نمایندگان به جای حل مشکلات مردم راه برخوردهای احساسی و تخریب را در پیش گرفتند.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری تاکید کرد: در مجموع در صحنه سیاست خارجی نیز، اقداماتی که مجلس انجام داده اقداماتی احساسی محسوب می شود از زمانی که این مجلس شکل گرفته تاکنون، اگر بخواهیم نطق ها و طرح های نمایندگانش را بررسی کنیم چیزی جز برخورهای احساسی و تبلیغاتی نخواهیم دید.

او با بیان اینکه این مجلس صرفا مجلس شعارهای پوچ و توخالی بوده است ، اضافه کرد: این مجلس در مقام عمل، نمره قابل قبولی نمی گیرد. همچنین این شعارزدگی و نداشتن نمره قبولی به دلیل ترکیب مجلس و اهداف همفکران آنها برای انتخابات 1400 است. انگار نه انگار مجلس باید قانونگذار باشد و برای حل مشکلات مردم قانون تصویب کند آنچه که ما تاکنون شاهد بودیم تبدیل مجلس به یک ستاد شبه تبلیغاتی برای انتخابات سال آینده است.

این نماینده پیشین مجلس در پایان اظهار کرد : مجلس یازدهم مجلس شعارها است و در راستای حل مشکلات مردم برنامه ای ندارد اساسا حتی به فرض که همفکران این مجلس، برنده انتخابات سال آینده باشند عملا به این دلیل که برنامه ای برای اداره کشور ندارند با این وضعیت اگر قوه مجریه را هم در اختیار بگیرند وضعیت کشور را بدتر خواهند کرد و در نتیجه امیدی به راهگشا بودن این طرز تفکر برای حل مشکلات کشور وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
دقیقا همینی است که اقای قنبری اشاره کردند. وقتی رئیس مجلس برای رای جمع کردن به شهر ستان ها می روزد و ادعا می کند کار نظارتی انجام می دهد چه انتظاری از این مجلس دارید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین