کد خبر: ۶۹۴۶۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
در حدود ۱۳۰ کشور جهان هنوز هیچ واکسنی تزریق نشده است

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از عدم کارایی واکسن‌ها در مقابل گونه‌های جدید کرونا

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ظهور انواع جدید بیماری کووید ۱۹ پرسش‌هایی را در خصوص کارکرد واکسن‌های موجود علیه ویروس کرونا ایجاد کرده و نگرانی‌هایی را در این رابطه پدید آورده است.
نگرانی سازمان جهانی بهداشت از عدم کارایی واکسن‌ها در مقابل گونه‌های جدید کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه توجیهی که روز دوشنبه ۸ فوریه برای رسانه‌ها ترتیب داده بود گزارش‌های دریافتی از آفریقای جنوبی را نگران کننده دانست و افزود: «آنچه در خصوص واکسن آسترازنیکا در آفریقای جنوبی رخ داد یک یادآوری برای ماست که بدانیم برای کنترل زنجیره شیوع ویروس کرونا بیش از همه باید به اقدامات بهداشتی اثبات شده اتکا کنیم.»

اشاره آقای ادهانوم به گزارش‌هایی است که نشان داده واکسن آسترازنیکا-آکسفورد بر روی گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی اثر چندانی نداشته است. دولت آفریقای جنوبی اعلام کرده فعلا تزریق این واکسن تولید بریتانیا را متوقف می‌کند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از اظهارتش اعلام کرد: «انتظار می‌رود طی روزهای آینده در خصوص وضعیت واکسن آسترازنیکا تصمیم‌گیری شود و توصیه‌هایی در این رابطه منتشر شود.» ادهانوم همچنین تاکید کرد که این سازمان میلیون‌ها دوز از واکسن‌های مختلف را برای کشورهای فقیر ارسال می‌کند.

این سازمان هفته گذشته اعلام کرده بود که بیش از سه چهارم واکسن‌های تولید شده تنها در ۱۰ کشور توزیع شده و در حدود ۱۳۰ کشور جهان هنوز هیچ واکسنی تزریق نشده است.

دکتر سومیا سوامیناتان، یکی از پژوهشگران ارشد سازمان جهانی بهداشت در خصوص وضعیت واکسن آسترازنیکا اعلام کرد مردم نباید از آنچه در آفریقای جنوبی اتفاق افتاده نتیجه‌گیری کنند که این واکسن برای ایمنی در مقابل ویروس کرونا موثر نیست. او در ادامه افزود: «تمام شواهد موجود تا به امروز نشان می‌دهد واکسن‌های تولید شده تاکنون میزان مرگ و بستری شدن در بیمارستان و بیماری شدید را به شکل قابل توجهی کاهش داده است.»

به نظر می‌رسد سایر واکسن‌های کووید-۱۹ که توسط شرکت‌های فایزر بیانتکس و جانسون ساخته شده نیز در مقابل سویه جدیدی از ویروس کرونا که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده کم اثر هستند؛ هرچند تحقیقات نشان می‌دهد این واکسن‌ها دست‌کم می‌توانند از بیماری شدید فرد جلوگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
2
کارکرد واکسن‌های موجود علیه ویروس کرونا ایجاد نگرانی برای ریشه کن کردن واقعی کرونا کرده است .

چین خودش تولید و خودش هم از شرش خلاص شده .
پاسخ گویی به جهان جایش محفو ظ است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
1
به دنیا و سازمان بهداشت جهانی بگویید نگران نباشند. ستاد اجرایی فرمان امام واکسن برکت ساخته که در مقابل انواع ویروس جهش یافته و جهش یابنده کرونا فوق العاده موثر است. می‌گویید نه؟ از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بپرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
آنچه بالا ذکر شده کمترین ارتباط را با کامنت ارسالی دارد. آفتاب اگر نمی‌خواهی کامنت را منتشر کنی آنرا ناقص نکن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین