کد خبر: ۶۹۴۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
شاگردان یحیی به صدر نزدیک شدند

بازگشت پرسپولیس با سیدجلال به جاده قهرمانی

پرسپولیس با شکست مس و کسب سومین پیروزی متوالی به یک قدمی صدرجدول رسید.
بازگشت پرسپولیس با سیدجلال به جاده قهرمانی
آفتاب‌‌نیوز :

در دیداری معوقه از هفته نهم لیگ برتر، پرسپولیس از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی میزبان مس بود که با درخشش سیدجلال حسینی توانست رقیب رفسنجانی خود را با یک گل شکست دهد و رسما به جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر اضافه شود.

سید جلال حسینی تک گل سه امتیازی این دیدار را در دقیقه ۵۱ با ضربه سر به ثمر رساند تا برای دومین هفته متوالی امضای او پای بردهای پرسپولیس ضمیمه شود.

با این پیروزی خانگی، پرسپولیس ۲۴ امتیازی شد و با یک بازی کمتر، در فاصله دو امتیازی استقلال و یک امتیازی سپاهان قرار گرفت تا به عنوان یک مدعی وارد کورس قهرمانی شود.

مس رفسنجان هم بعد از پنج هفته طعم شکست را چشید و فرصت صعود به جمع صدرنشین‌های لیگ را از دست داد و با ۱۹ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به رقبا، در رتبه نهم باقی ماند.

نیمه نخست

شاگردان یحیی گل محمدی برای گشودن دروازه مهمان خود جریان بازی را در اختیار داشتند و در دقیقه ۷ سیامک نعمتی سیامک نعمتی حرکتی در یک سوم دفاعی مس رفسنجان انجام داد و پاس مناسبی را به دهانه دروازه برای امید عالیشاه فرستاد، اما او نتوانست از این موقعیت بهره‌ای ببرد.

در دقیقه ۲۰، شوت سیامک نعمتی به سمت دروازه داود نوشی صوفیانی در داخل چارچوب نبود و این موقعیت هم از دست رفت.

در دقیقه ۲۴، نخستین و تنها موقعیت مس خلق شد که شوت نه چندان محکم عقیل کعبی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۳، امید عالیشاه با نفوذ از سمت چپ توپی را داخل محوطه جریمه به وحید امیری سپرد که البته جایگیری نامناسب باعث شد او نتواند این موقعیت را به سمت دروازه مس شلیک کند. امیری توپ را بار دیگر به عالیشاه برگرداند که ضربه او از کنار دروازه راهی اوت شد.

در ادامه امید عالیشاه روی ضد حمله تند و تیز پرسپولیسی‌ها وارد محوطه جریه شد و در زاویه بسته مقابل نوشی صوفیانی قرار گرفت که ضربه او با برخورد به دستان این دروازه‌بان به کرنر رفت.

در اواخر نیمه نخست هم توپ در سمت چپ به سعید آقایی رسید، اما ضربه او محکم نبود و در مسیر دروازه توسط مدافع مس برگشت داده شد تا نیمه نخست با بازی محتاطانه مس و موقعیت‌های نه چندان خطرناک پرسپولیس با تساوی بدون گل تمام شود.

نیمه دوم

گل برای پرسپولیس: در دقیقه ۵۱ سید جلال حسینی برای دومین هفته متوالی با ضربه سر گلزنی کرد. سانتر دقیق امید عالیشاه از روی کرنر سمت راست زمین با ضربه سیدجلال حسینی بالاتر از مدافعان مس تبدیل به گل نخست بازی شد.

پس از گل نخست بازی، مس رفسنجان از لاک دفاعی خارج شد اما همین موضوع در مواقعی باعث خلق ضدحمله روی دروازه نماینده کرمان شد.

در دقیقه ۶۷ و روی یک حمله سریع، سعید آقایی از سمت راست توپ را به صورت زمینی به مقابل محوطه شش قدم مس ارسال کرد و وحید امیری بدون مزاحمت و دخالت مدافعان رقیب، ضربه بدی را به توپ زد و این موقعیت طلایی از دست رفت.

در دقیقه ۷۷، محمدحسین کریم‌زاده، بازیکن مس با دریافت دومین کارت زرد از حمید حاج ملک، اخراج شد تا کار مس برای جبران گل خورده سخت‌تر شود.

با ۱۰ نفره شدن مس، فشار پرسپولیس مجددا بیشتر شد و سیامک نعمتی در داخل محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد که ضربه او در اختیار دروازه‌بان مس قرار گرفت.

در دقیقه ۹۰ پرسپولیس صاحب موقعیت بسیار خطرناکی شد که در عین ناباوری سرخپوشان این موقعیت را از دست دادند تا دومین گل بازی ثبت نشود و در نهایت بازی با همان یک گل به نفع شاگردان یحیی گل محمدی تمام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین