کد خبر: ۶۹۵۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

ظریف خطاب به آمریکا: قبل از پرحرفی به برجام پایبند باشید

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر مقامات دولت جدید آمریکا در مورد توافق هسته ای گفت: قبل از پرحرفی به برجام پایبند باشید.
ظریف خطاب به آمریکا: قبل از پرحرفی به برجام پایبند باشید
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف دقایقی پیش در پیام توییتری نوشت: مقام‌های دولت بایدن به صحبت کردن درباره پایبندی ایران به برجام ادامه می‌دهند، بر چه اساسی؟

ظریف افزود: آمریکا مشارکت خود در برجام را در مه (اردیبهشت) سال ۲۰۱۸ متوقف و برجام را نقض کرد و طرف‌های پایبند به قطعنامه سازمان ملل را مورد تنبیه قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید بایدن تاکید کرد که تا همین امروز آمریکا دقیقاً در همان موضع قرار دارد، قبل از پر حرفی به برجام پایبند باشید.

توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شد اما دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

بایدن و مقامات امنیتی تیم او می گفتند که این اقدام ترامپ نه تنها به نفع منافع آمریکا و تحقق آنچه که در برجام به دنبال آن بودند، نیست بلکه باعث شد تا ایران به موجب ماده ۳۶ برجام، به محدودیت‌های مندرج در این توافق پایان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین