کد خبر: ۶۹۵۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۴
کم محلی بایدن و بی‌قراری نتانیاهو؛

علت تماس نگرفتن جو بایدن با نتانیاهو چیست؟/ سخنگوی کاخ سفید: تماس می‌گیریم

« جین ساکی» سخنگوی کاخ سفید بعداز اصرار رسانه های صهیونیستی برای مشخص شدن علت تماس نگرفتن « جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا با « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که به زودی این گفت‌وگو انجام می‌شود اما زمان دقیقی برای آن مشخص نکرد.
علت تماس نگرفتن جو بایدن با نتانیاهو چیست؟/ سخنگوی کاخ سفید: تماس می‌گیریم
آفتاب‌‌نیوز :

برخلاف دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که نخستین تماس و سفر خود را به دیدار به مقامات سعودی و صهیونیستی اختصاص داد، جو بایدن هنوز حاضر نشده است با بنیامین نتانیاهو که دارای پرونده فساد است و شرایط متزلزلی در سرزمین‌های اشغالی دارد، تماس بگیرد.

«نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری ترامپ ، دولت بایدن را به « تکبروخود بزرگ بینی» نسبت به « دوستی مانند اسرائیل» و«"تأیید دشمنی مانند ایران» متهم کرده است.

این بی محلی بایدن باعث شده است تا صهیونیست‌ها نتوانند بی‌قراری خود را پنهان کنند تا جایی که «دانی دانون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد هم در یادداشت توئیتری خود خطاب به بایدن، شماره تلفن دفتر نتانیاهو را اعلام کرد و عصبانیت خود را از تماس نگرفتن با وی ابراز داشت.

هرچند بایدن و تیم سیاست خارجی وی بارها بر حمایت از این رژیم تاکید کرده‌اند اما آشکارا سیاست شهرک‌سازی در سرزمین فلسطینیان را سرزنش کرده و خواستار توقف آن شده‌اند.

آنها همچنین از بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن صحبت کردند و وعده دادند کمک‌های خود را به سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) از سرگیرند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری افزود: رابطه مهمی بین اسرائیل و ایالات متحده وجود دارد و اسرائیل دوست امنیتی و شریک استراتژیکی در خاورمیانه است.

اکنون این سوال مطرح است که آیا بایدن قبل از انتخابات در فلسطین اشغالی در 23 ماه مارس با نتانیاهو تماس می گیرد؟

نتانیاهو هم پس از پیروزی بایدن ساعت‌ها در تبریک به بایدن تاخیر داشت در حالیکه تعداد زیادی از سران جهان به او تبریک گفته بودند.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی بعداز گذشت سه هفته از ورودش به کاخ سفید با نتانیاهو هنوز تماس نگرفته است که با سران آلمان، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن و حتی چین و روسیه که آنها را دو رقیب جدی ایالات متحده می‌داند، گفت‌وگو کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین