کد خبر: ۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۲
پورنده هسته‌ای در دست البرادعی:

توافق محرمانه بوش و ملک‌عبدالله درباره ایران؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رادیو آمریكا به نقل از یك سایت صهیونیستی اعلام كرد: بوش با ملك عبدالله توافق كرده كه پرونده اتمی ایران به البرادعی مدیركل آژانس بین المللی اتمی واگذار شود .


رادیو آمریكا شب گذشته به نقل از سایت اسرائیلی دبكا مدعی شد: رئیس جمهوری آمریكا با ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودی توافق كرده كه پرونده اتمی ایران به محمدالبرادعی مدیركل آژانس بین المللی اتمی واگذار شود .

سایت اسرائیلی دبكا به نقل از منابع نزدیك به رئیس جمهوری روسیه گزارش داده است كه در اكتبر 2007 بوش وهمتای روسی اش ولادیمیر پوتین به این توافق رسیدند كه تاكتیك مثبت به روش تنبیهی ارجحیت دارد از این رو رئیس جمهوری روسیه اعلام كرد كه مدركی از این كه ایران برنامه اتمی دارد، ندیده است وسپس گزارش برآورد ملی اطلاعات خبر از توقف برنامه نظامی اتمی ایران در سال 2003 داد. بنا بر این گزارش، واشنگتن اكنون از روش خصمانه كه سیاست نیكولاس برنز بود فاصله گرفته و به استراتژی دیپلماتیك روی آورده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا هم ضمن اشاره به دیدار سه شنبه گروه پنج به اضافه یك در این مورد اشاره دارد كه خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز كماكان یكی از كانال های ارتباطی با تهران است و وی مجاز است از سوی گروه پنج به اضافه یك با تهران مذاكره كند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین