کد خبر: ۶۹۵۰۷۸
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
شعاردهندگان علیه رئیس‌جمهوری جریانی هستند که ریشه تاریخی دارند

از استخر فرح تا شعار مرگ بر روحانی؛ صحنه‌گردان اصلی چه کسانی هستند؟

در حالی که زمان زیادی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از بددهانی نگذشته و پیشتر نیز ایشان هرگونه هتک حرمت را حرام اعلام کرده بودند به نظر می‌رسد هتاکان نابخرد به رئیس جمهوری باید هرچه زودتر از توصیه‌های معظم له پند گرفته و بیش از این موجب تکدر خاطر دوستداران انقلاب نشوند.
از استخر فرح تا شعار مرگ بر روحانی؛ صحنه‌گردان اصلی چه کسانی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که انتظار می رفت راهپیمایی ۲۲ بهمن روز وحدت و انسجام و همبستگی ملی باشد، عده‌ای در این روز برغم تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم پرهیز از بی ادبی و هتاکی علیه رییس جمهوری شعار دادند. رفتاری که هم حاکی از بی اعتنایی این افراد به توصیه‌های رهبر انقلاب و الزامات وحدت و انسجام در جامعه است.

با این حال این رفتار نابخردانه با واکنش‌های جدی از سوی شخصیت‌های سیاسی مواجه شده است.

جهانگیری: قوه قضاییه با رفتار موهن عده‌ای معدود قاطعانه برخورد کند

معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، با اشاره به رفتارهای موهن عده‌ای موتور سوار و سردادن شعارهایی مخرب و غیراخلاقی علیه روحانی در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب گفت‌: با اقدام قاطع سوء استفاده مخالفان کشور و نظام مرتفع می‌گردد.

«اسحاق جهانگیری» خطاب به سید ابراهیم رییسی اظهار کرد: ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همانطور که شاهد بودید روز چهارشنبه در مراسم کم‌نظیر و متفاوت بزرگداشت سراسری سالگرد پیروزی انقلاب عده ای موتورسوار، با سردادن شعارهای مخرب و غیراخلاقی نسبت به رییس محترم جمهوری سعی کردند با رفتارهای موهن خود، اصل بزرگداشت این مراسم ملی و ضرورت وحدت و اقتدار یکپارچگی نظام و ملت را در برابر دشمنان این ملک و ملت تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی افزود: از آنجا که پیشگیری از اینگونه اعمال مجرمانه در سایه اجرای قانون میسر است و اینگونه رفتارهای مجرمانه در روز روشن نسبت به منتخب ملت ریشه در تعلیق تبعیض‌آمیز اجرای مجازات در موارد مشابهی داشته است، خواهشمند است با دستور اقدام و پیگیری قاطع موضوع، زمینه اشاعه مفاسد اجتماعی و سیاسی آن و سوء استفاده مخالفان ایران اسلامی و نظام مرتفع گردد.

توهین به رییس‌جمهوری اقدامی ضدملی و مجرمانه است

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به این رفتار ضد ملی گفت: ایجاد انشقاق در صفوف بهم‌پیوسته‌ راهپیمایان، طرح شعارهای انحرافی و توهین به رئیس‌جمهوری منتخب ملت در مراسمی که نماد وحدت ملی و یکپارچگی ایرانیان در مواجهه با ناظران فراملی است، ‌اقدامی به غایت غیرمسئولانه، ضدملی، تفرقه‌افکن و البته مجرمانه است.

توهین به رییس جمهوری تضعیف جمهوریت است

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری از ضابطان دادگستری خواست گزارش اهانت به رییس جمهوری را به مراجع صالح قضایی بدهند.

جنیدی در تشریح ابعاد حقوقی توهین به روحانی گفت: این رفتارها علاوه بر ابعاد حقوقی، ابعاد فرهنگی به ویژه فرهنگ سیاسی نیز دارند که به مراتب مهمتر است.

وی توهین به رییس جمهوری را تضعیف جمهوریت و مذموم خواند و در عین حال گفت: توهین به این نماد در روزی که به طور نمادین به عنوان روز حاکمیت اراده جمهور پاس داشته می‌شود علاوه بر این که به طور مضاعف نکوهیده و مذموم است هشدار آمیز و تامل برانگیز هم هست.

وی خاطرنشان کرد؛ در مورد ابعاد حقوقی، باید توجه داشت که رفتارهای مورد ارتکاب براساس مواد متعددی از قانون مجازات اسلامی از جمله مواد ۶۰۸ ، ۶۰۹ و ۶۱۸ جرم و در خور مجازاتند. مطابق این مواد و باتوجه به نوع رفتار شکل گرفته از سوی آن افراد ، جرم های توهین، تهدید و هیاهو و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی به وقوع پیوسته که شماری از آن ها نیازمند شکایت و شماری دیگر به موجب قوانین کیفری گذشت ناپذیر و دارای جنبه غالب عمومی است.

جنیدی افزود: آشکار است که، براساس ماده۱۱قانون آیین دادرسی کیفری تعقیب آن دسته از رفتارهای مجرمانه که جنبه عمومی دارند، برعهده دادستان گذاشته شده است. در هر دو فرض، ضابطان دادگستری نیز وظیفه دارند که در آغاز رسیدگی کیفری گزارش این وقایع را به مراجع صالح ارایه کنند.

آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌دارد

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در واکنش به توهین به روحانی در توییتر هشدار داد تجربه نشان داده‌است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا سوء استفاده دشمنان و شکل‌گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست.

وی افزود: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌دارد.

این تسلسل هتاکی‌ها اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد

علیرضا معزی معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری هم اظهار کرد: این تسلسل هتاکی‌ها از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد. این تکرار هتاکی با وجود تذکرات روشن، علنی و چندباره مقام معظم رهبری، نشان از اراده‌ای عیان در جریانی مدعی! دارد که اینک «سرپیچی و سرکشی» را به عنوان یک «کنش» برگزیده است.

معزی اضافه کرد: نفوذ را باید اینجا جست؛ در ستیز آشکار با نماد اراده ملی و با نافرمانی از دستور «ولی»، آنهم در روز ملی انقلابی که شعارش جمهوری اسلامی بود. این سریال هتاکی‌ها به رییس‌جمهور، عناد با اصولی است که انقلاب ۵۷ را آفریده، عنادی که به تهی شدن نظام از جمهوریت و جوهره‌ دینی آن می‌انجامد

وی با بیان اینکه این تصویر زشت و شرم‌آور، سزاوار ۲۲ بهمن نبود، تحمل این جفا به جمهوری اسلامی، به ارزش‌های مردم سالاری اش و به درونمایه‌های اخلاقی‌اش در هر روزی جز ۲۲ بهمن، سهل‌تر از این بود. رخداد امروز هشدار بزرگی است که انتقام از صندوق، نه فقط انتقام از یک فرد یا جریان، که انتقام از آینده است.

توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهوری جریانی هستند که ریشه تاریخی دارند

اکبر ترکان مشاور پیشین رییس جمهوری ریشه این رفتار را مشکل شعار دهندگان با جمهوریت عنوان کرد و گفت: گروهی فکر می‌کنند هر آنچه بوی جمهور و جمهوریت و آرای مردم می‌دهد می‌توانند به آن توهین کنند، توهین می‌کنند. اکنون نیز در دولت آقای روحانی همین کارهایی را می‌کنند که مشاهده می‌کنید. اینها جمهوریت و هر آنچه را رای مردم است قبول ندارند.

وی با بیان اینکه توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن جریانی هستند که ریشه تاریخی دارند و جدیدا به وجود نیامده‌اند، افزود: این جریان در دوره آقای احمدی‌نژاد به نام دیگری فعال بود. در دولت اصلاحات همین جریان با نام لباس شخصی‌ها به فعالیت می‌پرداخت. در دوره ریاست‌جمهوری مرحوم آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی حضور داشتند که اسمشان را انصار حزب‌ا… گذاشته بودند و عملکردهایی دیگری داشتند.

به گفته ترکان اینها به نهاد انتصابی بدبین نیستند و انتقادی نمی‌کنند و برعکس به انتخابی‌ها بد و بیراه می‌گویند. اگر نگاه کنیم می‌بینیم که به همه روسای جمهور هجمه، تهدید و اهانت داشتند. این مساله هم ناشی از این نیست که آن رئیس‌جمهور چگونه می‌اندیشیده است. بلکه ناشی از این است که این گروه فکر می‌کند هر آنچه به جمهوریت مربوط می‌شود اشکال دارد.

وی یادآور شد: گروهی که فکر می‌کند هر آنچه بوی جمهور و جمهوریت و آرای مردم می‌دهد می‌تواند به آن توهین کند، توهین می‌کند. اکنون نیز در دولت آقای روحانی همین کارهایی را می‌کنند که مشاهده می‌کنید. اینها جمهوریت و هر آنچه را رای مردم است قبول ندارند.

شعار زشت مرگ بر رییس جمهوری، نشان پدیده چند دولتی است

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی هم در واکنش به این رفتار هتاکانه نوشت: شعار زشت مرگ بر رییس جمهور روحانی نشان پدیده چند دولتی است و از کنار آن نباید به‌سادگی گذشت. چنانچه خلیفه‌کشی باب شود، این راه را پایانی نیست.

وی خواستار محکومیت این رفتار از سوی روحانیت و جریان‌های سیاسی و نمایندگان مجلس ‌به‌ویژه نمایندگان اصفهان شد و اظهار کرد: همه در برابر این اقدام که به نماد حاکمیت اراده‌ی ملی توهین می‌کند، باید بایستیم. این یک شعار ارتجاعی و بازگشت به استبداد است.

عطاالله مهاجرانی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص اظهار کرد: اگر آن روزی که طلبه ای پلاکارد دستش گرفت و نوشته بود: استخر فرح در انتظار است! و عملا پیام داد که هاشمی رفسنجانی به قتل رسیده است اگر برخورد می شد. در روز ٢٢ بهمن ماه که روز وحدت ملی و بزرگداشت سالروز انقلاب اسلامی است، موتور سواران که در کلانتری آشنا دارند، شعار مرگ بر روحانی سر نمی دادند

تعدادی از احزاب هم در بیانیه هایی این رفتار را تقبیح کردند.

حزب اعتدال و توسعه: سر دادن شعار علیه منتخب ملت تقابلی آشکار با خواست ملت است

حزب اعتدال و توسعه در بیانیه ای که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، تاکید کرد: سر دادن شعار علیه منتخب ملت از سوی گروهی هر چند قلیل و آلوده کردن ساحت این یوم‌الله به حاشیه‌هایی ساختارشکنانه، آنهم تنها چند روز پس از توصیه اکید مقام معظم رهبری به پرهیز از توهین به مسئولان، نه تنها هیچ نسبتی با آزادی ندارد، بلکه تقابلی آشکار با خواست ملت است.

حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: اقداماتی از این دست که متاسفانه مسبوق به سابقه و عمدتا با مدارای تاسف‌برانگیز دستگاه‌های ذیربط همراه بوده است را به شدت محکوم کرده و تاکید می‌کند آمران چنین اقداماتی، نه با این دولت یا شخص جناب آقای دکتر روحانی، بلکه با مبانی اصیل جمهوریت و اسلامیت نظام تعارض دارند.

حزب اتحاد ملت: توهین به رئیس جمهوری سازمان‌یافته بود

حزب اتحاد ملت هم در محکومیت توهین افراطیون به رئیس جمهوری این رفتار را سازمان‌یافته عنوان کرد و خواستار شناسایی و معرفی عاملان آن شد.

در بیانیه اتحاد ملت آمده است: حق اعتراض و شعار علیه مسئولان، امری رایج در کشورهای آزاد و جزئی از حقوق مدنی و شهروندی است و حزب اتحاد ملت همواره بر تمهید شرایطی برای ادای حق اعتراض عمومی مردم به روش‌های قانونی مختلف و لزوم تحمل و مدارای مسئولان تاکید کرده است. اما وقتی این حق به آنها که همواره برابرترند، انحصارا تعلق می‌گیرد و دیگر اقشار به دلیل اعتراض در ابعاد بسیار کوچکتر، مورد برخورد فوری و سخت قرار می‌گیرند، عدالت و حاکمیت قانون در جمهوری اسلامی است که به چالش کشیده می‌شود.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن این اقدام جمعی از نیروهای تندرو، از مسئولان خواست درباره ریشه‌های احتمالی و سازمان‌دهنده آن و نهاد ذیربط تحقیق کرده و نتیجه را صریحا به اطلاع عموم برساند. چه، آن طور که از برخی شواهد برمی‌آید، اگر این اقدام از سوی بخشی از نیروهای نظامی و ممنوع از ورود به رقابت‌های سیاسی صورت گرفته باشد، ابعادی فراتر از تندروی شهروندان عادی می‌یابد و انتظار است که با برخورد سخت و قانونی قوه قضائیه مواجه شود. ماجرای اخیر، آزمونی است که عیار بی طرفی و قانون‌مداری این قوه و سایر نهادهای مرتبط را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داده است.

این رفتار هتاکانه البته واکنش طیف هایی از جریانات اصولگرا را در پی داشته است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس در اظهار نظری قابل تامل گفت: آنطور که پیداست در یک بخشی خارج از مسیر اصلی راهپیمایی این اتفاق رخ داده اما اینکه آیا برنامه‌ ریزی قبلی بوده یا نه؟من از کیفیت آن اطلاعی ندارم و فقط تصاویری را مشاهده کردم.

وی ظهار کرد: این رخداد مربوط به یک جریان کلی راهپیمایی نیست و در حال حاضر همه باید به فکر وحدت و پیشبرد امور کشور باشیم و شاید این موضوع در قالب شوخی بوده است.

جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه توهین به رئیس‌جمهور قانونی کشور هم حرام و هم جرم است، گفت: کسانی که از این کار حمایت کرده و می‌کنند نیز در جرم آنها شریکند.

هرچند بی ادبی و هتاکی به رییس جمهوری با واکنشهایی مواجه شده است با این حال به نظر می رسد هر کدام از جریانهای سیاسی، دستگاهها و نهادهای مربوط در معرض آزمونی مهم قرار گرفته اند واقعیت این است که این نخستین بار نیست که عده ای علیه یک مقام دولتی شعارهای هتاکانه سر می دهند. شاید اگر در گذشته با این قبیل رفتارها برخورد می‌شد کار به این مرحله نمی رسید اکنون هم اگر بنا باشد دستگاههای مسوول با بی تفاوتی از کنار این ماجرا عبور کنند بعید نیست بازه هتاکی و بددهنی به سایرین هم کشیده شود.

نکته مهم این است که از توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از بد دهانی و بی ادبی در جمع مداحان زمان زیادی نگذشته است هر چند همان روزها هم گفته شد که مخاطب رهبر انقلاب فقط مداحان نیستند و همه باید خود را مخاطب بیانات رهبر انقلاب بدانند ولی به نظر می رسد گوش‌هایی که باید این توصیه ها را بشنود خود را به ندیدن و نشنیدن می زند و داعیه ولایتمداری هم دارد. همه باید خود را مخاطب کلام رهبر انقلاب بدانند و به طریق اولی کسانی که ادعای ولایتمداری و پیروی از رهبر انقلاب را فریاد می زنند در عمل هم پایبندی خود را به توصیه های ایشان نشان دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۰
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
10
24
این شعارهای بی ادبانه وموهن که بر علیه مسیولین نظام داده میشود ، جواب به خواسته اقایان علم الهدی ،،حسین شریعتمداری ،، اقای جنتی ،، احمد خاتمی سعید جلیلی،،اله کرم ،،حمید رسایی ،،قالی باف ،،و،،و،، و،،میباشد ، که قوه قضاییه هم هیچ وقت جرات دخالت در ان را ندارد که اینکارهارا نکنند ،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
دقیقا ،زیر سر همه اینها هست ،البته قالیباف فک نکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
خود این آقایان ریشه در جایی دیگر دارند. ببینید پشتیبان اصلی آنها کیست و متقابلا آنها نان قرضی چه کسانی را می‌خورند. اینها عرو سک خیمه شب بازی کسانی چون ووهستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
عالم و آدم می دانند این گروه قدرتمند از طرف چه کسی تغذیه میشوند و بر علیه منتخبین مردم شعار میدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
4
چنانچه موافق بودید آماری مبنی بر موافقین ومخالفین ابن شعارها را از خوانندگان بگیرید تا موضوع روشن گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
3
آسیاب به نوبت.کرم که درون سیب جای گرفت همه اش راخواهدبلعید.مهم این است که با آفت‌کش نگذاری این کرم دردرون سیب نفوذکند.الا.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
1
8
تقصیر خود روحانی رییس جمهور است ،به 24میلیون رای تکیه نکرد و به تندرو ها خیلی میدان داد ،و حمایت مردم را هم از دست داد به خاطر این همراهی باهمه جریان ها
علی ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
4
7
صحنه گردان اصلی و واقعی که مردم هستند، شما دنبال چی هستید معلوم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
1
9
روحانی جزیی از یک کل است.
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
6
نوشته الماسی بی نهایت لایک دارد
یزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
8
5
دل الم خنک شد با این شعار
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
1
13
چرا مرگ بر دیکتاتور نمیگن مگر چه عیبی دارد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
5
6
چرا مقاومت میکنید؟
نفرین و شعار مردم علیه دولت( به خاطر عملکرد افتضاحش) واقعیتیه که نمیشکه کتمان کرد.
جناب رئییس زحمت بکشند و از پشت میز بیان تو دل مردم ، متوجه میشند که سازماندهی شده نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
3
9
صحنه گردان اصلی احتمالا گرسنگان امیدوار به بهبود بوده اند که متاسفانه ...
پاسخ ها
جانم فدای رهبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
باید حکم مجازات آنها را سریعا صادر کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
4
12
الان جرات دارید ده نفر تو خیابان جمع شید در جا گاز انبری لوله میشن خودسر یعنی چی اینها توسط خودیها به میدان فرستاده می‌شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
4
12
این گروه همان شکست خوردگان عرصه سیاست ایران هستند که کوچکترین اقبالی نزد مردم ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
3
9
اصلاح طلبان با نام آزادی مردم را چپاول کردند
کارگزاران با نام سرمایه داری مردم را غارت کردند
این دو حزب خائن هم نام آزادی را لکه دار کردن هم نام سرمایه داری را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
اصولگرايان هم به نام دين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
1
این چند نفر که شعار می دادند بایستی شناسایی و دستگیر و ابتدا به ملت معرفی شوند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
چند احتمال وجود دارد 1- افراد احمقی دور هم جمع شدند و شعار دادند
2- احتمال نفوذ دشمن وجود دارد
3 احتمال این که اینها مامور باشند تا دولت از پاسخگویی دو بماند
در هر صورت همه اینها بایستی به اشد مجازات برسند تا نه دشمن سوء استفاده کند نه دیگران به خاطر شعار چند مزدور و یا ... طلبکار شوند
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
3
7
اینها فقط مخالف روحانی نیستند. اینها مخالف هر انتخابی مردمی هستند که در ان اکثریت شرکت داشتند.
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
3
در کشور ما ، اجرا شدن یا نشدن قانون و تنبیه و تشویق و گرفتن پست و مقام و حقوق های نجومی و اختلاس و کلا دیده شدن یا چشم پوشی از هر خوبی و زشتی ، از قبل هماهنگ شده است وگرنه پشه هم بدون هماهنگی پرواز نمی کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
4
3
اگر صادقانه عملکرد روحانی را در این مدت هفت سال و نیم مطالعه کنیم , میبینیم که بیش از هر دولتی چه پیش و یا پس از انقلاب در توسعه و آبادانی کشور کار کرده است . عمده ایرادی که به او گرفته میشود مشکلات اقتصادیست که عوامل متعدد دارد . روخانی کمترین سهم را در ایجاد این مشکل دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
3
5
کسانیکه مرگ بر روحانی می گفتند ازجنس همان افرادی هستندکه اوایل آنقلاب مرگ بربهشتی می گفتند به آقای روحانی بگویدبه این افرا این ضرب المثل آذری را بگویند_ایت هوریه کاروان کچر یعنی سگها زوزه می کشند ولی کاروان می گذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
انصافا بهترین مثال را گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
9
نتیجه فرمان آتش به اختیار اینست که هر بی سوادی و بی اطلاعی هروقت خواست رفتار بی ادبانه و هنجار شکنانه داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
قطعا یا معنای آتش به اختیار را نفهمیدی یا خودت رو زدی به نفهمی.
گزینه دو احتمالش بیشتره.
یه فکری برای مغزت بکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
شما که خودتون هم توهین کردید. بی سوادی و .... توهین نیست؟؟؟
کار این افراد اشتباه بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
5
بخشی از اصولگرایان مرزهای... را واقعا جابجا کرده اند و طلبکار هم شده اند البته آن سفر شکست خورده باید بگونه ای تحت الشعاع قرار گیرد
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
2
8
کلید های ذخیره ارزی
کلید های نیروهای رزمی

در دست اصول گراها

بعد توقع دارند
کلید جمهوریت اثر بخش باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
5
یقه سفیدهای این مملکت را به ویرانی کشاندند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
2
قدیم از ساواک می ترسیم حال هم از استخرهای اینه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
الحمدلله. به روحانی فحش بدهند یک خیلی از رسانه ها شاکی میشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
1
1
به اميد روزي كه اخلاق و احزاب در جامعه ايران نهادينه گردد-
ebi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
2
2
همیشه تو تاریخ ما تعدادی شعبون بی مخ هستند تا بازار گرم کن باشند ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
5
کاراون افرادکاملااشتباه ومردوداست،ولی روحانی ودولتش که باعث فلاکت اقتصادی مملکت شدندپس چه جوربایدتقاص کارشان رابدهندروحانی که خودش صبح تاشب به عالم وآدم درحال ناسزاگویی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
1
3
آقا جان شما هم تلافی کنین.مثل اون نماینده مجلس که زد تو گوش سرباز بیچاره.آخرش مجلس انقلابی هم دستور داد که نماینده ها میتونند از خط ویڑه استفاده کنن......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
1
2
کار این افراد اشتباه بود. ولی کسانی که به آقای پناهیان و .... توهین می کنند هم به عیب خودشون هم نگاه کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
اقای روحانی فعلا با این بزرگنمایی مسایل کوچک به دنبال ایجاد حاشیه و فرار از پاسخگویی به مردم هست...کاش تو رسیدگی به مشکلات مردم هم اینقدر حساس بودی ا...!!!
ت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
ازکجا معلوم نقشه دولتی ها در استانه انتخابات وفراراز ناتوانی نباشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین