کد خبر: ۶۹۵۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

کرملین: سخنان لاوروف مبنی بر قطع روابط با اروپا تحریف شده است

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که سخنان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مورد قطع روابط با اتحادیه اروپا تحریف شده است.
کرملین: سخنان لاوروف مبنی بر قطع روابط با اروپا تحریف شده است
آفتاب‌‌نیوز :

پسکوف روز جمعه به رسانه های روسی گفت: فقط بخشی از سخنان لاوروف را از متن اصلی جدا کرده بودند و در واقع روسیه خواهان توسعه روابط با اتحادیه اروپا است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه آمادگی کشورش را برای قطع روابط با اتحادیه اروپا در صورت اعمال تحریم علیه مسکو اعلام کرد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: معنای اظهارات لاوروف در مورد آمادگی برای قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا تحریف شده است.

وی افزود: معنای سخنان لاوروف این بود که ما نمی خواهیم با اتحادیه اروپا روابط را قطع کنیم اما اگر این اتحادیه در این مسیر حرکت کند در آن صورت ما آماده خواهیم بود.

لاوروف روز جمعه در گفت وگو با ولادیمیر سالاویف مجری سیاسی شبکه تلویزیونی روسیه-یک که از کانال یوتیوب «سالاویف لایو» و سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، در واکنش به این پرسش که آیا ما به سوی قطع روابط با اتحادیه اروپا حرکت می کنیم، اظهار داشت: ما بر این باوریم که برای چنین وضعیتی (قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا) آماده هستیم.

وی افزود: ما در صورتی که یک باردیگر ببینیم (در گذشته بارها شاهد بودیم) که اگر در حوزه ای روسیه را تحریم می کنند و ریسک و خطر برای اقتصاد این کشور ازجمله در حساس ترین عرصه ها ایجاد می کنند، چنین واقعه ای رخ خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما نمی خواهیم خود را از امور جهانی منزوی کنیم اما برای چنین وضعیتی باید آماده شویم. این مصداق ضرب المثل روسی است که می گوید اگر صلح می خواهی باید برای جنگیدن آماده شوی.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته به مسکو سفر و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در آن دیدار گفت: مساله اصلی که با آن برخورد می کنیم نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا - دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا - است.

لاوروف روابط روسیه و اتحادیه اروپا را دشوار خواند و با بیان اینکه ما به همه سوالات شما پاسخ می دهیم و در این دیدار سعی می کنیم شما را ناامید نکنیم، اظهار داشت: ما آماده ایم که در دیدار امروز در مورد همه مسائل از جمله مسائل منطقه ای گفت وگو کنیم.

وی ادامه داد: اما مساله اصلی که با آن برخورد می کنیم، نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا - دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا - است. این وضعیت ناسالم بوجود آمده سودی برای هیچ کس به همراه ندارد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: بحث ها و گفت وگوهای متضاد ما درباره مسائل بین المللی یا نگرانی ها و ایرادهای متقابل نمی تواند جایگزین رویکرد منظم و جامع دو طرف و همکاری های روسیه و اتحادیه اروپا شود که قبلا وجود داشت و بروکسل آن را بطور یکجانبه از بین برد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تهدید به وضع تحریم ها علیه مسکو گفت که روسیه گفتمان سازنده با اروپا را نمی پذیرد.

بورل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اخراج سه دیپلمات اروپایی نشان داد که روسیه نمی خواهد از فرصت گفتمان سازنده با اتحادیه اروپا استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین