کد خبر: ۶۹۵۱۸۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
احمدی‌نژاد در نامه‌‌ای به روحانی از برخورد سخت با هوادارانش انتقاد کرده بود

پاسخ وزارت کشور به نامه احمدی‌نژاد: تجمع هواداران شما مجوز نداشت

وزارت کشور، در پی انتشار نامه‌ای منسوب به محمود احمدی نژاد مبنی بر تشکیل ستادی در این وزارتخانه برای برخورد با یک تجمع در روز ۲۲ بهمن در شرق تهران، ضمن صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره ادعاهای مطرح‌شده ارایه کرد.
پاسخ وزارت کشور به نامه احمدی‌نژاد: تجمع هواداران شما مجوز نداشت
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار نامه‌ای منسوب به رییس جمهور محترم سابق که واجد اطلاعات خلاف واقع و تعابیر غیرصحیح، از جمله تشکیل ستادی در وزارت کشور برای برخورد با یک تجمع فاقد مجوز در روز ۲۲ بهمن در شرق تهران است، تاکید می شود که وزارت کشور به عنوان یک دستگاه ملی و حاکمیتی، در عرصه‌های مختلف، مسوولیت‌هایی همچون مدیریت سیاست داخلی و امنیت داخلی کشور، سیاستگذاری کلان و نظارت بر اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌ها در زمینه‌های گوناگون را مبتنی بر شرح وظایف و حدود اختیارات مصرح قانونی بر عهده دارد. مبتنی بر این امر، اساسا سطح اقدامات میدانی و عملیاتی اعلام شده در نامه یادشده، نازل‌تر از سطح برنامه‌ریزی و تصمیم گیری وزارت کشور است و به نظر می رسد، وصول اطلاعات غلط و سوگیرانه با انگیزه‌های احتمالا سیاسی و جناحی، این نسبت‌های خلاف واقع و ادعاهای خلاف صحت را موجب شده است.

وزارت کشور در این اطلاعیه تاکید کرد: بر اساس مقررات قانونی جاری در کشور، صدور مجوز قانونی برای تشکیل تجمعات، منوط بر پذیرش مسوولیت تجمع از سوی تشکل‌های مختلف دارای مجوز از جمله یکی از بیش از ۱۲۰ حزب قانونی و رسمی کشور است. بدیهی است در فقدان این مسوولیت‌پذیری، امکان مدیریت و نظم بخشی به تجمعات منتفی بوده و زمینه برای سوء‌استفاده جریان‌های موج سوار و وقوع حوادث مخل آرامش، همواره فراهم خواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پذیرش قانون و تمکین در برابر فرایندهای قانونی، از اصول اساسی و لوازم بدیهی توسعه و بسط مردم‌سالاری و آزادی‌های قانونی است و بی‌توجهی به قوانین و مقررات کشور، نتیجه‌ای جز هرج و مرج و بی‌قانونی نخواهد داشت. بر همین اساس، در قوانین مرتبط، برگزاری تجمعات سیاسی، دارای فرایندهای مشخص است که لازم است به دور از جریان‌سازی‌ها و فضاآفرینی‌های سیاسی و جناحی، از سوی همگان مراعات شود.

وزارت کشور در خصوص تجمع مورد اشاره در نامه اخیر ارسال شده برای رییس جمهور تاکید کرد: در این خصوص درخواستی به فرمانداری یا استانداری تهران واصل نشده و بالتبع، مجوزی هم صادر نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: علیرغم فقدان ارائه هرگونه درخواست و بالتبع، عدم صدور هرگونه مجوز برای تجمع مورد اشاره، بر خلاف ادعای مطرح شده، مدارای قانونی اعمال شده و ضمن کنترل و مراقبت لازم، برخورد سخت و خشنی از سوی عوامل نظم و امنیت، اعمال نشده و لازم است مستندات ادعای مطرح شده مغایر با این رویکرد کلی، به مراجع ذیربط، ارائه شود.

روابط عمومی وزارت کشور در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که بیش از هر زمان دیگری، تداعی بخش وحدت و انسجام ملی است، عدم استقبال مخاطبان از یک تجمع فاقد مجوز؛ علیرغم تبلیغات چند روزه مجازی، بیش از هر چیز، بیانگر عدم اقبال عمومی به رویکردهای غیراصیل و غیرسازنده در عرصه سیاست است و فروکاستن ریشه این عدم اقبال به ادعاهای خلاف واقعی نظیر تشکیل یک ستاد موهوم در یک وزارتخانه، نمی‌تواند، جبران کننده این "عدم اقبال" باشد یا منجر به "دیده شدن" شود.

رییس دولت نهم و دهم در نامه‌ای به حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری مدعی شده بود که در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن از صبح این روز، ماموران با کمک لباس شخصی‌ها از فاصله‌ای دور محدوده میدان ۷۲ (محل زندگی احمدی نژاد) را به محاصره درآورده و با نصب موانع، راه را بر عبور و مرور مردم بسته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
1
چرا نسبت به اینهمه گرانفروشی علنی بی تفاوت یا کم تفاوت هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
2
مگر خودجوش مجوز میخواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
7
احمدی نژاددرهرشرایطی صلاحیت دریافت نخواهدکردوآرزوی دوباره رئیس جمهورشدن رابه گورخواهدبرد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
1
وقتی وزارت کشور به هیچکس تحت هیچ عنوانی مجوز تجمع واعتراض نمی دهد خب مشخص است که گروهها واصناف تجمعاتشان را بدون مجوز برگزار می کنند.وزارت کشور واستانداری ها موظف هستند که درچهارچوبهای مشخص شده در قانون اساسی شرایط لازم را برای اعتراضات گروهی وصنفی مردم مهیا کنند واز تجمعات اعتراضی مردم حفاظت کنند امری است که در کشور ما مغفول مانده است واجرا نمی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
يادمان هست که زمان اقاي احمدي نژاد چه راحت اجتماعات برگزارميشد!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
يادمان هست که زمان اقاي احمدي نژاد چه راحت اجتماعات برگزارميشد!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
رضوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
بعد از افزایش قیمت بنزین محمود درخواست مجوز به استانداری داد ولی موافقت نشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین