کد خبر: ۶۹۵۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

فرودگاه ابها در عربستان هدف حمله نیروهای یمن قرار گرفت

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (شنبه) موفق شدند با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) از نوع «صماد سه» یک مرکز مهم و حساس نظامی در فرودگاه بین المللی «أبها» عربستان سعودی را هدف قرار دهند.
فرودگاه ابها در عربستان هدف حمله نیروهای یمن قرار گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن اظهار داشت: این حمله توسط یک فروند پهپاد « صماد ۳» انجام شد که این هدف مهم بطور دقیق مورد اصابت قرار گرفت.

وی افزود: این عملیات که بعد از ظهر امروز (شنبه) فرودگاه بین المللی ابها را هدف قرار داد، در پاسخ به حملات هوایی متجاوزان و محاصره مداوم مردم یمن انجام شد.

در همین حال شبکه العربیه عربستان امروز به نقل از نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان از سرنگونی یک فروند پهپاد که از سوی نیروهای انصارالله یمن به سمت فرودگاه ابها در جنوب عربستان به پرواز درآمده بود، خبر داد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته (جمعه) نیز با ۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین قاصف ۲k اماکن حساس نظامی در فرودگاه بین المللی ابها و پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط را هدف قرار داده بودند.

این نیروها همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته با چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع صماد ۳ و قاصف ۲K، آشیانه‌های جنگنده‌های عربستان در فرودگاه ابها را هدف قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین