کد خبر: ۶۹۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

هادی العامری: ترکیه قصد حمله به کوهستان های عراق را دارد

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق از وجود اطلاعات "تایید شده ای" مبنی بر قصد ارتش ترکیه برای حمله به کوهستان «سنجار» در استان نینوا در شمال غربی عراق خبر داد.
هادی العامری: ترکیه قصد حمله به کوهستان های عراق را دارد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز» عراق، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق روز شنبه در بیانیه ای گفت: "داده های اطلاعاتی تایید شده نشان می دهد که ارتش ترکیه قصد حمله به کوهستان سنجار دارد و دولت ترکیه بایستی از این اقدامات خصمانه دست بکشد زیرا نه تنها به منافع دو کشور خدمت نمی کند بلکه تاثیری زیادی بر این روابط بین المللی می گذارد".

وی افزود: "انتظار داشتیم که دولت ترکیه به طور کامل از خاک عراق اعم از منطقه «بعشیقه» یا نوار مرزی که اخیرا اشغال کرده است، عقب نشینی کند؛ نه اینکه به اشغالگری بیشتری اقدام کند".

برپایه این گزارش، العامری از دولت عراق خواست تا "همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوزی به خاک عراق اتخاذ کند. "

به نوشته السومریه نیوز، رئیس ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که "نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی و دستگاههای امنیتی به یاری خداوند قادر به دفاع از خاک مقدس میهن هستند".

ارتش ترکیه عملیات جدید خود موسوم به «پنجه عقاب ۲» را بامداد چهارشنبه گذشته در منطقه «گارا» در شمال اقلیم کردستان عراق آغاز کرد.

درحالی که دولت عراق و اقلیم کردستان این کشور هنوز موضعگیری رسمی درقبال این عملیات ترکیه نکرده اند، «ابراهیم قالن» سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته گفت که عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق علیه عناصر "پ.ک.ک" و با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده است.

سوم بهمن ماه جاری «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره اجرای عملیات نظامی در منطقه «سنجار» در استان نینوا در شمال غربی عراق نیز هشدار داده و گفته بود که ممکن است کشورش راسا برای اخراج عناصر "پ.ک.ک" در منطقه سنجار دخالت نظامی کند.

ترکیه و "پ.ک.ک" از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

ترکیه به ویژه در طول دو سال اخیر به حملات زمینی و هوایی موسوم به پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسئولان و جریان های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب روبه رو شده و آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه های نظامی ترکیه در شمال عراق شده‌اند و درباره مقاصد ترکیه نسبت به خاک عراق ابراز نگرانی کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین