کد خبر: ۶۹۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۶

فرانسه: تصویب قطعنامه سوم حتمی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک دیپلمات فرانسوی که نخواسته نامش فاش شود مدعی است که اعضای گروه 1+5 روز سه‌شنبه بر سر محتوای قطعنامه آتی شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران به توافق خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این «دیپلمات ارشد» که روز سه‌شنبه در برلین با خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت: «حصول توافق بسیار نزدیک است و انتظار می‌رود که وزرای خارجه آلمان و پنج عضو دائم شورای امنیت در نشست روز سه‌شنبه خود در برلین بر سر کلیات آن به توافق برسند».

بنا به ادعای این مقام فرانسوی پیش نویس قطعنامه بعدی علیه ایران «بسیار متوازن و در عین حال قاطع» خواهد بود و به احتمال زیاد تا پایان ماه جاری میلادی به اعضای شورای امنیت ارائه خواهد شد. 

دیپلمات فرانسوی حاضر به ارائه جزئیات نشد ولی ادعا کرد که شش کشور به توافق بر سرمحتوای قطعنامه بعدی علیه برنامه هسته‌ای ایران «بسیار نزدیک» شده‌اند.

این در حالی است که وزرای خارجه آمریکا و آلمان روز سه‌شنبه با لحنی محتاطانه درباره احتمال حصول توافق برای تصویب قطعنامه سوم علیه ایران صحبت کرده و از پیش‌بینی نتیجه گفتگوهای برلین خودداری کرده‌اند.

یک دیپلمات آمریکایی نیز گفت که در گفتگوهای تلفنی آخرهفته وزیر امور خارجه آمریکا با همتایان اروپایی و چینی‌اش پیشرفت‌هایی حاصل شده‌است، ولی اذعان کرد که بر سر برخی مسائل «اختلافاتی اساسی» وجود دارد.
وی اظهار داشت که وزرای خارجه گروه 1+5 به احتمال زیاد در نشست برلین به نتیجه رسیده و در پایان مذاکرات روز سه‌شنبه زمان دیگری را برای ادامه رایزنی‌ها تعیین خواهند کرد.

تلاش کشورهای غربی برای ادامه فشارها علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان در حالی ادامه پیدا می‌کند که محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز دوشنبه با اشاره به روند مطلوب همکاری‌های فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمریکا و متحدانش خواسته بود تا از پیچیده‌کردن مسائل خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین