کد خبر: ۶۹۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
نتایج نظرسنجی‌های متفاوت نشان داد؛

آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ باید در استیضاح محکوم می‌شد؛ آنها حزب ثالثی را خواهانند

یک نظرسنجی انجام شده از سوی ای.بی.سی نیوز-ایپسوس که در فاصله کمی بعد از پایان محاکمه مربوط به دومین استیضاح دونالد ترامپ انجام شد نشان داد، حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند دونالد ترامپ باید در جریان این محاکمه محکوم می‌شد.
آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ باید در استیضاح محکوم می‌شد؛ آنها حزب ثالثی را خواهانند
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این نظرسنجی انجام شده در فاصله ۱۳-۱۴ فوریه با پرسش از نمونه‌ای متشکل از ۵۴۷ بزرگسال در سطح ملی، ۵۸ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده گفتند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا باید از سوی مجلس سنا به خاطر اتهام تحریک به شورش ششم ژانویه در کنگره آمریکا محکوم میشد. این در حالی است که در جریان این محاکمه مجلس سنای آمریکا با نتیجه ۵۷-۴۳ رای به تبرئه ترامپ از اتهامش داد. برای محکومیت ترامپ نیاز بود دو سوم سناتورها یا ۶۷ تن از آنها به محکومیت رای مثبت دهند.

به گزارش پایگاه هیل،  نظرسنجی مذکور دریافت که حمایت از محکوم شدن ترامپ در جریان دومین استیضاحش عمدتا بر مبنای گرایش حزبی مطرح شده و تقریبا ۹۰ درصد پاسخگویانی که خود را دموکرات شناسایی کردند گفتند که به اعتقاد آنها این رئیس جمهور سابق باید محکوم می شد در حالی که ۶۴ درصد از پاسخگویانی که خود را مستقل شناسایی کردند و ۱۴ درصد از کسانی که خود را جمهوریخواه شناسایی کردند چنین نظری داشتند.

اکثریت پاسخگویان موافق بودند مدارکی که علیه رئیس جمهور سابق در جریان این محاکمه مطرح شدند قدرتمند بودند. اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین گفتند معتقدند که سناتورها در جریان این محاکمه بر مبنای حزبی که به آن متعلق هستند، رای داده‌اند.

۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی جدید همچنین اظهار کردند که معتقدند مدارک مطرح شده علیه ترامپ دراین محاکمه قدرتمند بودند در حالی که ۳۷ درصد معتقد بودند که این مدارک ضعیف بودند.

در این نظرسنجی اکثر پاسخگویانی که خود را دموکرات شناسایی کردند گفتند که به اعتقاد آنها مدارک مطرح شده در جریان محاکمه ترامپ قدرتمند بودند در حالی که در مقایسه تنها اقلیتی از پاسخگویان جمهوریخواه چنین نظری داشتند. ۷۷ درصد شرکت کننده‌های این نظرسنجی همچنین گفتند به اعتقاد آنها روابط حزبی در چگونگی رای سناتورها نقش داشته است. در مقایسه ۲۳ درصد از پاسخگویان گفتند که به اعتقاد آنها سناتورها رایشان را بر مبنای حقایق ارائه شده انداخته‌اند.

این نظرسنجی همچنین عنوان کرد پاسخگویانی که خود را به عنوان دموکرات و جمهوریخواه شناسایی کرده‌اند "تقریبا در ارقام برابر" معتقد بودند که "سناتورها بر مبنای سیاست رای دادند".

از سوی دیگر یک نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد، حدود دو سوم از آمریکایی‌ها می‌گویند که کشورشان نیازمند یک حزب سیاسی بزرگ ثالث است چون احزاب دموکرات و جمهوریخواه "عملکرد بسیار ضعیفی در نمایندگی کردن از مردم آمریکا دارند".

در این نظرسنجی که نتایجش دوشنبه منتشر شد، ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که کشورشان نیاز به یک حزب ثالث دارد در حالی که ۳۳ درصد گفتند دو حزب عمده موجود برای نمایندگی اکثریت دیدگاه‌های سیاسی آمریکایی‌ها "کافی" هستند.

این بالاترین درصد ثبت شده از حمایت آمریکایی‌ها از الزام به وجود یک حزب سیاسی عمده ثالث در این کشور از زمانی که گالوپ درباره این سوال در سال ۲۰۰۳ شروع به نظرسنجی کرد به حساب می‌آید. در حالی که در اکتبر ۲۰۱۳، ۲۶ درصد از پاسخگویان احزاب موجود در آمریکا را کافی دانستند، رقم ثبت شده در این مورد در نظرسنجی جدید دومین رقم پایین ثبت شده بعد از آن به حساب می‌آید.

هر دو حزب میزان محبوبیت پایین‌تر از ۵۰ درصد داشتند. تنها ۴۸ درصد از آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی به حزب دموکرات داشتند در حالی که ۳۷ درصد نیز چنین دیدگاهی به حزب جمهوریخواه داشتند.

از هر ۱۰ جمهوریخواه چهار نفر می‌گویند می‌خواهند حزبشان بعد از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ محافظه کار تر شود در حالی که ۳۴ درصد امید دارند که حزبشان همانجور باقی بماند و تنها ۲۴ درصد خواستار آن بودند که این حزب میانه رو تر شود. دموکراتها چند دسته تر بودند و ۳۴ درصد از آنها خواستند که حزبشان به سمت چپ برود، ۳۴ درصد خواستند که این حزب همانجور باقی بماند و ۳۱ درصد خواستار آن بودند که این حزب به سمت راست گرایش پیدا کند.

این نظرسنجی گالوپ با پرسش از ۹۰۶ بزرگسال آمریکایی ساکن همه ۵۰ ایالت این کشور و واشنگتن دی.سی در بازه ۲۱ ژانویه تا دوم فوریه انجام شد.

این در حالی است که یک نظرسنجی دیگر هم نشان داد سه چهارم جمهوریخواهان می گویند خواستار آن هستند که دونالد ترامپ به رغم محاکمه مربوط به دومین استیضاحش در حزب جمهوریخواه نقشی برجسته ایفا کند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی کویینیپیاک، ۷۵ درصد از پاسخگویان جمهوریخواه ابراز تمایل کردند که ترامپ به ایفای نقشی برجسته در حزب جمهوریخواه ادامه دهد در حالی که ۲۱ درصد گفتند چنین چیزی را نمی‌خواهند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، ۶۰ درصد از همه آمریکایی‌ها گفتند نمی‌خواهند ترامپ در حزب جمهوریخواه نقشی مهم داشته باشد که این شامل ۹۶ درصد از دموکراتها و ۶۱ درصد مستقل‌ها بود.

اکثریت پاسخگویان معادل ۵۵ درصد نیز گفتند، این رئیس جمهور سابق آمریکا نباید اجازه یابد که در آینده در یک سمت منتخب تصدی یابد. با این حال ۸۷ درصد از جمهوریخواهان گفتند که ترامپ باید اجازه تصدی چنین سمتی را در آینده داشته باشد.

این نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک با پرسش از ۱۰۵۶ بزرگسال آمریکایی از ۱۱ تا ۱۴ فوریه برگزار شد.

حدود نیمی از پاسخگویان این نظرسنجی معادل ۵۱ درصد گفتند از این که سنا ترامپ را در جریان استیضاح اخیرش محکوم کند حمایت می کنند که این شامل ۹۲ درصد از دموکراتها و ۵۰ درصد از مستقل ها بود. اکثریت عمده جمهوریخواهان معادل ۸۹ درصد گفتند که با محکوم کردن ترامپ مخالفند.

اکثریت پاسخگویان معادل ۵۴ درصد گفتند که معتقدند رئیس جمهور سابق آمریکا از بابت تحریک به خشونت در کنگره مسئول است و ۶۸ درصد هم گفتند فکر نمی کنند ترامپ هر آنچه که می‌توانسته برای متوقف کردن اغتشاش در کنگره از زمانی که آغاز شد، انجام داده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین