کد خبر: ۶۹۵۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

دریادار خانزادی: نیروی دریایی هند به رزمایش ایران و روسیه ملحق می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدف کلی رزمایش مرکب امنیت دریایی در منطقه شمال اقیانوس هند دستیابی به امنیت جمعی در سطح منطقه است گفت: نیروی دریایی هند به این رزمایش ملحق می‌شود.
دریادار خانزادی: نیروی دریایی هند به رزمایش ایران و روسیه ملحق می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره رزمایش مرکب امنیت دریایی در منطقه شمال اقیانوس هند گفت: از سال گذشته سلسله رزمایش های امنیت دریایی که به شکل مرکب برگزار می شود، با شرکت کشورهای منطقه و جهان در دستور کار نیروی دریایی قرار گرفته است. در این نوبت که از امروز آغاز شده است، نیروی دریایی روسیه به محل رزمایش ملحق شده و نیروی دریایی هند هم در رزمایش مرکب امنیت دریایی حضور می‌یابد.

به گزارش ارتش، وی با تأکید بر اینکه این رزمایش در منطقه شمال اقیانوس هند با هدف دستیابی به امنیت جمعی و تمرین مشارکتی کار خود را آغاز کرده است، افزود: در سال گذشته نیروی دریایی چین که نیروی پر قدرتی است را در کنار نیروهای دریایی پرقدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران داشتیم. امسال با توجه به اینکه رزمایش با سال نو چین همزمان شده است، چینی ها اعلام کردند بعد از سال نو چینی به رزمایش اضافه خواهند شد.

دریادار خانزادی تصریح کرد: هدف کلی رزمایش دستیابی به امنیت جمعی در سطح منطقه است که کمک کند امنیت شمال اقیانوس هند به این شکل که پایدار است به نفع ذی نفعان تداوم پیدا کند. ویژگی رزمایش امسال اضافه شدن نیروی دریایی هند به رزمایش است. هند یکی از نیروی‌های دریایی قدرتمند در منطقه است. حضور نیروی دریایی این کشور در رزمایش برای هند و ایران بسیار مهم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: همزمان اتفاقات خوبی در منطقه اقیانوس هند در حال انجام است. در کشور پاکستان با محوریت پاکستان رزمایش «امان» که مفهومش ایمن سازی است در حال برگزاری است که فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش حضور و بر چگونگی انجام آن نظارت دارد. همینطور یکی از کارگاه‌های اجلاس آیونز در کشور هند تحت عنوان مقابله با بلایای طبیعی (HADR) در حال برگزاری است که در این کارگاه هم نماینده ما حضور دارد.

دریادار خانزادی اذعان کرد: مجموعه تلاش‌هایی که در منطقه اقیانوس هند در حال شکل گیری است، نشان می دهد که کشورهای این منطقه به ویژه آن هایی که صاحب قدرت های دریایی هستند نسبت به گذشته همگرا تر می شوند که امنیت جمعی را به دست بیاوریم. مفهوم آن این است که استکبار جهانی که تا امروز در منطقه یکه تازی می کرد باید متوجه بشود که منطقه را ترک کند. این منطقه صاحب دارد و نیروی دریایی تسلط کافی را برای برقراری امنیت منطقه دارد. همه این‌ها به معنای رشد و توسعه امنیت به نفع امنیت منطقه ای و تجارت جهانی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
خخخخخ چین بی خیال شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین