کد خبر: ۶۹۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

برف، باران و سرمای شدید در برخی مناطق ایران

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز، پنجشنبه در نیمه غربی کشور و جمعه در مرکز شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. این کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.
برف، باران و سرمای شدید در برخی مناطق ایران
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به پیش بینی کلی وضع آب و هوا بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری، گفت: امروز، پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه، ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، بوشهر، اصفهان و غرب یزد بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: همپنین در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه، اول اسفندماه در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می دهد گفت: روزهای شنبه، دوم اسفند و یکشنبه، سوم اسفند در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز و دوشنبه در شرق سواحل دریای خزر بارش برف و باران پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: همچنین روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان های کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و خراسان جنوبی نیز رگبارهای پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه امروز، پنجشنبه در نیمه غربی کشور و جمعه در مرکز شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد اظهار کرد: این کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود. پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و برخی مناطق جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد که به سبب افزایش ارتفاع برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال وقوع بهمن در این مناطق وجود دارد. همچنین از امروز تا یکشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

ضیائیان وضعیت جوی پایتخت را نیز پیش بینی کرد و گفت: امروز، پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه دمای هوای تهران در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد، فردا جمعه، اول اسفند بین ۵ تا ۱۱ درجه سانتیگراد و روز شنبه، دوم اسفندماه بین ۳ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. همچنین امروز آسمان تهران ابری، همراه با بارش باران در بعدازظهر افزایش باد و رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین