کد خبر: ۶۹۶۱۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
آنچه از آمریکا می خواهیم عمل به قانون و اجرای تعهدات است

روحانی: امیدواریم جو بایدن، اشتباهات ترامپ دیوانه را جبران کند

رییس جمهور از دولت آمریکا خواست به قانون، مقررات و قطعنامه۲۲۳۱ عمل کند و گفت: ما نمی خواهیم آمریکا در برابر ما غیر قانونی عمل کند. آنچه ما می خواهیم اجرای قانون و عمل به تعهدات است.
روحانی: امیدواریم جو بایدن، اشتباهات ترامپ دیوانه را جبران کند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ویدئوکنفرانسی از چهار طرح صنعتی و معدنی با تاکید بر واگذاری امور تولیدی به مردم گفت: هر روز اصرار دارم بخش های متعلق به دولت به مردم واگذار شود چون مردم بهتر می توانند تولید را اداره کنند.

وی گفت: ما باید پشتیبان بخش خصوصی کشور باشیم و به برنامه ریزی برای امور اجرایی کشور بپردازیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز پنجاه و یکمین جلسه افتتاح ما در سال ۹۹ است، افزود: از آغاز سال که با شرایط بسیار سخت کرونا همراه با جنگ بسیار سخت اقتصادی مواجه بودیم، نمی دانستیم که آیا می‌توانیم این افتتاح ها را داشته باشیم یا نه اما خوشبختانه توانستیم این افتتاح ها را داشته باشیم و در مناسبت‌های دیگر هم به این افتتاح ها افزوده شد.

وی ادامه داد: امروز با سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح می شود و طبق آمار و ارقامی که در همین سال داشتیم، تحولاتی در بخش صنایع مشاهده می کنیم و فقط امروز ۷ و نیم میلیون تن تولید گندله آهن را افتتاح کرده‌ایم و این نشانه زنده و فعال بودن کشور و جهش تولید در کشور است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: امسال شاهد حرکت در تولید و حتی رونق و جهش تولید بوده‌ایم و زنجیره فولاد در بخش‌های مختلف را کامل می کنیم. ضمن اینکه تقریباً بین محصولات تعادل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این دولت توانستیم در بخشی از این زنجیره ها بیش از ۷۰ درصد و بخشی هم بیش از ۸۰ درصد رشد و توسعه داشته باشیم؛ آن هم در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا که این یکی از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است که در هیچ شرایطی تسلیم نمی شوند.

رییس جمهوری اضافه کرد: مردم شرایط سیاسی و اقتصادی را به طور کامل احساس می‌کنند البته مردم در سختی، رنج و مشکلات هستند.

دولت آمریکا در برابر قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود

رییس دولت دوازدهم گفت: وقتی کار را در دولت دوازدهم شروع کردیم، تداوم کار دولت یازدهم را در ذهن داشتیم و نمی‌دانستیم دیوانه ای در آمریکا سر کار می‌آید و جنگ بی‌نظیری را در تاریخ علیه ملت ایران آغاز می کند. او فکر می کرد اگر این فشار را به ملت ایران وارد کند، مردم زانو می‌زنند و تسلیم می‌شوند. امروز ملت آمریکا و دولت فعلی این کشور فهمیده است که رئیس جمهور سابق اشتباه کرده و امیدواریم این اشتباهات سریعتر جبران شود و دولت جدید آمریکا در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود.

رییس جمهوری ادامه داد: تسلیم در برابر قانون عیب نیست و خجالت نکشیم. تسلیم در برابر زور عیب است؛ اینکه تبلیغات می شود ایران اخیراً اقداماتی انجام داده تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد، نادرست است.

روحانی گفت: ما که نمی خواهیم به آمریکا بگوییم در برابر فشار ما غیرقانونی عمل کند آنچه ما می‌خواهیم قانون است.

وی اضافه کرد: اجرای مقررات، قوانین، تعهدات و پیمان‌های بین‌المللی جزو وظایف انسانی و سیاسی همه دولت‌ها است بنابراین امیدواریم به قانون برگردند و بتوانیم در شرایط بهتر در جهان مراودات و تعاملات خود را خصوصاً در بخش تجاری انجام دهیم.

روحانی با اشاره به ۴ طرحی که امروز افتتاح شده است، گفت: مردم ما در زمینه صنایع معدنی کاملاً فعال هستند و ۲ طرح مربوط به بخش فولاد و گندله سازی و یک بخش هم مربوط به پایانه های صادراتی است. پایانه هایی که بتواند پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم را به‌خوبی صادر کند که در یک منطقه بسیار خوب در مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس افتتاح شد و امیدواریم دنبال شود.

وی ادامه داد: این طرح می تواند یک مرکز بزرگ صادراتی بسیار مهم در منطقه بسیار اساسی و استراتژیک پارسیان برای کشور ما باشد.

رییس دولت دوازدهم درباره بهره برداری از پایانه صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات در جویبار مازندران گفت: محصول کشاورز ما به سرعت خریداری می‌شود. از بین نمی‌رود و در سردخانه های لازم انبار و بسته بندی می شود و می‌تواند ذخیره خوبی برای مصرف داخل کشور و هم برای صادرات باشد.

ورود به اتحادیه اوراسیا را دائمی می کنیم

روحانی یکی از توفیقات در دولت تدبیر و امید را ورود به اتحادیه اروپا آسیا توصیف کرد و گفت: اتحادیه اوراسیا در صادرات به ما خیلی کمک کرده است. البته به طور موقت وارد این اتحادیه شدیم و آن را ادامه می‌دهیم و دائمی می‌کنیم.

وی با اشاره به مولفه های اقتصاد مقاومتی تحت عنوان درون‌زا و برونگرا گفت: یکی از راه‌های درون زا بودن این است که وارد این اتحادیه شویم و بتوانیم در جمع کشورهای منطقه و خارج از منطقه حضور فعال داشته باشیم، با تعرفه و با شرایط مناسب بتوانیم صادرات و واردات داشته باشیم. مناطق آزاد تجاری داشته باشیم و همه اینها به ما کمک می‌کند.

روحانی گفت: خود تولید یک بخش است. بخش نرم‌افزاری که چگونه کالا را تهیه و بسته بندی کنیم و آن را بفروشیم و چگونه بازاریابی داشته باشیم هم بخش دیگری است و همه اینها باید کنار هم قرار بگیرد تا ما در یک نقطه مطلوب در صادرات قرار بگیریم.

رییس جمهوری با اشاره به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان جویبار در مازندران، اظهار کرد: بخشی از قدرت ملی به جایگاه ایران در اذهان بین المللی است طوری که وقتی نام ایران را می‌بینند به بهداشت، سلامت و کیفیت محصولات ایران اعتماد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در بازار تداوم داشته باشیم. اگر در بازار تداوم نداشته باشیم سرمایه خود را از دست داده‌ایم که امیدوارم در دیگر جاهای کشور چنین پایانه‌هایی تأسیس شود.

رییس جمهوری اظهارکرد: با وجود همه فشارهایی که دشمن برای متوقف کردن صادرات نفت ما وارد کرد، یکی از افتخارات دولت دوازدهم این است که کشور را بدون نفت اداره کردیم و بودجه را بدون نفت بستیم.

وی افزود: زمانی نفت در ۴۰ یا ۴۴ درصد بودجه نقش داشت، زمانی اثر نفت در بودجه ۲۰ یا ۱۵ درصد بود. در واقع ما بودجه بدون نفت و اداره کشور بدون نفت را تجربه کردیم و جای نفت را صادرات غیرنفتی گرفت.

رییس دولت دوازدهم افزود: صادرات غیر نفتی ما در آغاز دولت یازدهم حدود ۳۱ میلیارد دلار بود. در سال ۹۸ صادرات غیرنفتی ما به ۴۳ میلیارد دلار رسید یعنی از ۳۱ به ۴۳ میلیارد دلار رسیده ایم و می‌بینیم که حرکت بسیار خوب در صادرات غیر نفتی شده است است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امسال کرونا و تحریم هر دو باهم برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: در عین حال باز هم امیدواریم صادرات غیر نفتی ما در شرایط مطلوب باشد و مردم ما در سایه تولید، فعالیت و صادرات غیرنفتی شاهد توسعه کشور و در کنار آن رفاه باشند.

همچنین در این مراسم علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید فولاد خام کشور در دولت های (تدبیر و امید) ۷۷ درصد و در حوزه محصولات فولادی ۸۳ درصدی رشد داشته ایم.

وی با اشاره به افتتاح دو طرح گندله سازی شرکت‌های مادکوش و سنگ آهن گهر زمین، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید گندله آهن تا پایان سال به ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و تولید فولاد خام نیز ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران جزو کشورهای مهم و صادرکننده فولاد است، گفت: بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، رتبه ۱۶ صادرات فولاد را در دنیا داریم و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۹ میلیون تن صادرات فولاد کشور بوده است.

وی با بیان اینکه صنعت ایران تا پایان سال ۶.۵ درصد رشد خواهد داشت، تصریح کرد: رسیدن به رشد صنعتی ۶.۵ درصدی به همت جهادی تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان افتخارآمیز است که سال آینده نیز این وضعیت تداوم می‌یابد و بهتر نیز می‌شود.

وزیر صنعـت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری در کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
2
همچنین یکی اشتباهات شماها...را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
لطفا مودب صحبت کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین