کد خبر: ۶۹۶۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
زمان سیاست واقع گرایانه در باره برجام فرا رسید

واکنش روسیه به لغو درخواست اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران

میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل گفت: کسانی که طرفدار مکانیسم ماشه بودند و با سیاست های آمریکا در مورد ایران تا حد ممکن و حتی فراتر از سیاست کاملاً شکست خورده فشار حداکثری کنار آمدند بدانند که اکنون زمان زمان سیاست واقعگرایانه و دیپلماسی است.
واکنش روسیه به لغو درخواست اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

اولیانوف روز جمعه در توییتی نوشت: آنان بدانند دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. اکنون زمان سیاست واقعگرایانه و دیپلماسی است.

ریچارد میلز سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت به طور رسمی ادعای گذشته کشورش مبنی بر اعمال تحریم‌های شورا علیه ایران را پس گرفت.

آمریکا با رد ادعای پیشین دونالد ترامپ درباره اعمال تحریم‌های ضدایرانی شورای امنیت و اعلام آمادگی برای شرکت در نشست گروه ۱+۵ و ایران درباره برجام سرانجام اولین سیگنال برجامی را به ایران مخابره کرد.

دقایقی پس از پایان نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا، «انریک مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که برجام در موقعیت حساسی قرار گرفته و به مذاکرات فشرده‌ای با حضور تمام اعضا و آمریکا نیاز است.

وی در توئیتی افزود: من آمادگی دارم تا آن‌ها (اعضای برجام و آمریکا) را برای شرکت در یک جلسه غیر رسمی برای گفت‌وگو درباره مسیر حرکت به جلو دعوت کنم.

در واکنش به اظهار نظر این مقام اروپایی، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به منظور بحث درباره مسیر دیپلماسی برنامه هسته‌ای سخن گفت و افزود که ایالات متحده دعوت نماینده اتحادیه اروپا را خواهد پذیرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
إنشاء الله اين ملت مظلوم به حق شون برسند. البته اگر كاسبان تحريم اجازه دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
باور نکنید چین و روسیه دوست ایران و دلسوز منافع ایرانیان هستند.
همین روابط را که با ما دارند با اسرائیل و اعراب نیز دارند.
به منافع خودشان می‌اندیشند.
از خدا شونه که بین ایران و غربی‌ها ( آمریکا، اروپا، ژاپن و...) دشمنی ادامه داشته باشه. تا بیشتر ای ران و ایرانی را بچاپند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین