کد خبر: ۶۹۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

کرملین: روسیه علاقه‌مند به برقراری روابط خوب با آمریکا و اروپا است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه علاقه مند به برقراری روابط خوب با اتحادیه اروپا و آمریکا است و برای این منظور تلاش زیادی می کند اما پاسخ متقابل به اقدامات خود نمی بیند.
کرملین: روسیه علاقه‌مند به برقراری روابط خوب با آمریکا و اروپا است
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف روز شنبه به خبرنگاران گفت: روسیه در گذشته و حال علاقه مند به برقراری روابط حسنه با آمریکا و اتحادیه اروپا بوده و هست و ما برای منظور تلاش می کنیم.

وی افزود: ما می خواهیم مخاطبان خود (از آمریکا و اتحادیه اروپا) را متقاعد کنیم که برای بهبودی روابط حسن نیت داشته باشند.

پسکوف گفت: ما در مواقعی به این هدف دست نمی یابیم و شاهد رفتار متقابل ازسوی آنها (طرف های غربی) نیستیم. دقیق تر بگویم اخیرا هیچگونه تلاش متقابل از طرف آنها برای بهبودی روابط نمی بینیم.

روابط روسیه و کشورهای غربی به رهبری آمریکا از چند سال پیش تیره است و در ماههای اخیر نیز مساله ناوالنی بر روابط روسیه و غرب سایه انداخته است.

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت سال ۲۰۲۰ (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند : نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با بررسی نمونه‌های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام کرد که در مورد وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

روسیه این ادعای آلمان و نیز سوئد و هلند در مورد مسمومیت ناوالنی را رد کرد و این فعال سیاسی مخالف دولت مسکو در بازگشت از برلین در روز ۱۷ ماه ژانویه در مسکو دستگیر و به سه سال و نیم زندان محکوم کرد.

ناتو روسیه را مجبور به دفاع دربرابر اقدامات خصمانه می کند

پسکوف در ادامه گفت: ناتو روسیه را دشمن می شمارد. پیمان آتلانتیک شمالی همواره زیرساخت های خود را به سوی مرزهای روسیه گسترش می دهد و توانمندی و تاسیسات نظامی خود را در این منطقه افزایش می دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ناتو همیشه ما (روسیه) را مجبور می کند تا اقدامات خود را دربرابر اقدامات خصمانه این پیمان فعالتر و بیشتر کنیم.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز گذشته با تاکید بر اینکه مسکو و پکن درحال تغییر نقشه های بین المللی به سود خود هستند، گفت: صعود چین پیامدهایی برای امنیت (اعضای) سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دارد.

به گزارش ایرنا، استولتنبرگ روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ و پس از اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت: چین و روسیه تلاش می کنند نقشه های (جغرافیای سیاسی) بین المللی را به سود خودشان تغییر دهند.

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و پس از سال ۲۰۱۴ و روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین و شورش روس تبارها در شرق این کشور و الحاق کریمه به روسیه، مسکو و پیمان آتلانتیک شمالی همکاریهای خود را متوقف کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین