کد خبر: ۶۹۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰

آخرین جزئیات از تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله

مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌اوری شده در تالاب میانکاله طی ۲۴ روز گذشته، به عدد ۱۲ هزار و ۸۳۵ قطعه رسیده است.
آخرین جزئیات از تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله
آفتاب‌‌نیوز :

ادامه سریال مرگ در تالاب میانکاله ادامه دارد به طوری‌که فضای بهشت پرندگان غم‌انگیز شد و تلاش محیط بانان برای جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها حتی با وجود سرمای هوا و بارش‌های زمستان کماکان تداوم دارد.

براساس اطلاعیه شماره ۲۲ اداره کل محیط زیست مازندران، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی در روز یک‌شنبه سوم اسفند ماه ۹۹ نیز با اعزام اکیپ‌هایی از محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام که ۴۰۶ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی تلف و از سطح خلیج و ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

گفتنی است طی ۲۴روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده در تالاب میانکاله، به عدد ۱۲ هزار و ۸۳۵ قطعه رسیده است.

قابل ذکر است، عملیات پایش و جمع آوری لاشه ها توسط چندین گروه توسط قایق، تراکتور، تراکسور و به‌صورت پیاده در ضلع شرقی و غربی تالاب از قره‌سو تا قلعه پایان انجام شد.

همچنین در عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان تلف شده امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز نیز حضور داشتند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در کفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌های پرندگان در تالاب میانکاله کماکان ادامه دارد.

وی افزود: در ارتباط با اینکه جمع‌آوری تلفات تا چه زمانی ادامه دارد نمی‌توان اظهارنظر کرد و کماکان این امر در دستور کار قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین