کد خبر: ۶۹۶۸۲۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
دلیل فحاشی علیه وزارت نفت، نزدیک شدن به انتخابات است

انتقاد تند زنگنه به مخالفان وزارت نفت: شاید رییس‌جمهور نشوند ولی مشتری قصابی‌شان زیاد می‌شود

زنگنه گفت: اگر بخواهیم اغتشاش مدیریتی را در طرحی پیدا کنیم بدتر از طرح ستاره خلیج فارس در عمر کاری‌ام ندیده‌ام. عده‌ای بیکارند و به وزارت نفت فحش می‌دهند؛ افتخارات شما کدام است که حالا در حال ساختن افتخار برای خود هستید؟ اگر ما حرف نمی‌زنیم دلیلش این نیست که زبان نداریم، وقتش را نداریم!
انتقاد تند زنگنه به مخالفان وزارت نفت: شاید رییس‌جمهور نشوند ولی مشتری قصابی‌شان زیاد می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر نفت با بیان اینکه انتخابات نزدیک است، گفت: به وزارت نفت فحش می‌دهند که برای خود افتخار کسب کنند، اگر بحث تخصصی و مدیریتی کنیم مشخص می‌شود که کارهای آنها نه تنها افتخار نبوده بلکه خطا بوده است.

«بیژن زنگنه» امروز در مراسم بهره‌برداری از سه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و طرح‌های ذخیره سازی، با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، افزود:‌ پیروزی هزار پدر دارد و شکست، یتیم است. تصمیمات ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال ۸۲ آغاز شد و دولت‌های بعدی نیز در حد توان و مدیریت خود آن را پیش بردند و ما نیز به همان میزان قدردان زحمات آنها هستیم.

وی ادامه داد: در این میان، هر کس می‌خواهد دستاوردها را به اسم خود به ثبت در بیاورد. پالایشگاه ستاره خلیج فارس واحدهای فرآیندی در نیمه سال ۹۲ حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشتند.

وزیر نفت افزود: من همواره معتقد بودم یکی از طرح هایی که باید در مدیریت پروژه درس داد طرح نیروگاه شهید رجایی بود که به واسطه بی نظمی مدیریتی برای اتمام کار، تصمیم گرفتیم شرکت های پیمانکار عمومی راه‌اندازی شود، اما وقتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را دیدم، نیروگاه شهید رجایی در برابرش هیچ بود. در زمینه اغتشاش مدیریتی بدتر از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ابتدای دولت تدبیر و امید طرحی ندیدم.

وی تاکید کرد: این پروژه ابتدا با روش خوبی شروع شده بود اما در دو مرحله قراردادها و انتقال قراردادها به سمتی رفته بود که باید در دانشگاه ها برای پرهیز از این اقدامات تدریس کنیم. این اغتشاش مدیریت آنچنان زیاد بود که سردار عبداللهی که فرمانده قرارگاه بود تعریف می کرد که در جریان بازدید یکی از سرداران سپاه پرسیده بود که آیا اینجا داعش حمله کرده است؟

زنگنه با اشاره به اینکه از این واحد بهم ریخته با مدیریت درست به سمتی رفتیم که بنزین تولید شد، گفت: در این پالایشگاه همه نوع کار شده بود اما «واحد فرآیندی» ساخته نشده بود. در این دولت مسئولان پالایش و پخش هر هفته سفر کردند و رفتند البته منتی نداشتیم چون وظیفه ما بوده است اما باید تاکید کنم آنچه که به ما رسید نه تنها پیشرفت کم بلکه یک پروژه مغشوش بود.

وی با تاکید بر اینکه فکر و تدبیر مدیران کار را به نتیجه می رساند، ادامه داد: متشکرم از کسانی که زحمت کشیدند اما نباید تک خوری کنند.

زنگنه تصریح کرد: دلیل اینکه حرف نمی‌زنیم این نیست که زبان نداریم بلکه این است که وقت نداریم.

صادرات ۸۰۰ هزار بشکه از ظرفیت پالایشی کشور

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در تامین به موقع نیازهای مردم نقش اساسی دارد، ادامه داد: ایران اکنون ۱۳ هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت و فرآورده دارد.

زنگنه با بیان اینکه از ۱.۵ میلیون بشکه از ظرفیت پالایشی کشور صرف مصارف داخلی می شود، افزود: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه نیز صادر می شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه احداث ۳ خط لوله ای که امروز به بهره برداری می رسد در دولت تدبیر و امید آغاز شد و به اتمام رسید، تاکید کرد: یکی از کارهایی که مانع قاچاق می شود احداث خطوط لوله است. از سوی دیگر این خطوط لوله برای تامین فراورده های شمال کشور نیز موثر است.

زنگنه با تاکید بر اینکه متناسب با توسعه پالایشگاه ها، زیر ساخت های انتقال نیز باید رشد می کرد، ادامه داد: در حال حاضر نیز خط ۲۶ اینچ بندرعبای-سیرجان-رفسنجان را در دستور کار داریم که بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به مرکز کشور می رساند.

به گفته وزیر نفت، برای احداث این ۳ خط لوله و همچنین مخازن ذخیره سازی، در مجموع ۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

زنگنه با بیان اینکه توانمندی فنی کشور بالا رفته و تقریبا خطوط لوله ایرانی است، گفت:‌ در خط لوله گوره-جاسک که جزو ایرانی ترین خطوط لوله است، بار ترافیکی هزاران تانکر از جاده ها برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه همه فرایند تولید فولاد در ایران انجام شد، افزود: «تختال» مورد نیاز این خط لوله در فولاد مبارکه تولید و در فولاد اکسین به ورق تبدیل می شود. برنامه این است تا قبل از پایان امسال جوشکاری و لوله گذاری تمام شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد خط هنوز تست آب برای سنجش فشار را انجام نداده است، ادامه داد: بدون این تست ممکن است آلودگی زیست محیطی ایجاد شود. با انجام این تست، در ماه های اول سال آینده صادرات نفت از جاسک را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: این دولت کارهای بزرگی در پالایش و صادرات فرآورده داشته است. ظرفیت پالایشی ما در ابتدای سال ۹۲ حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز بود که این رقم در سال ۹۸ به بالای ۲.۲ میلیون بشکه رسیده است. تولید روزانه بنزین کشور از کمتر از ۵۰ میلیون لیتر به ۱۰۷ میلیون لیتر و تولید روزانه گازوئیل از ۹۴ میلیون لیتر به ۱۱۳ میلیون لیتر رسیده است.

وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۹۱ تولید بنزین یورو ۴ و ۵ در کشور صفر بوده است، افزود: در سال ۹۸ تولید بنزین یورو ۴ و ۵ در کشور به ۷۶ میلیون لیتر در روز رسید. تولید گازوییل با استاندارد یورو نیز از ۶ میلیون لیتر به ۹۵ میلیون لیتر افزایش داشته است.

به گفته زنگنه، صادرات فرآورده های نفتی نیز در این سال ها ۴ برابر شده و از ۵.۹ میلیون تن در سال ۹۱ به ۲۳ میلیون تن در سال ۹۸ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طرح های بهسازی و ارتقا کیفی و کمی پالایشگاه های کشور نیز در این دولت به انجام رسیده، گفت: با اجرای این طرح ها پالایشگاه های تبریز، اصفهان و بندر عباس هفت میلیون لیتربه ظرفیت تولید بنزین اضافه شد و کیفیت نیز ارتقا پیدا کرد.

زنگنه به طرح های در دست اقدام در پالایشگاه‌های کشور نیز اشاره کرد و افزود: طرح تثبیت تولید پالایشگاه آبادان در جریان است که مازوت تولیدی را از ۴۵ درصد به ۲۶ درصد کاهش می‌دهد. این طرح۶۵ درصد پیشرفت داشته و فاز اول سال آینده به بهره برداری می رسد. طرح «جی اچ دی» پالایشگاه اصفهان نیز با سرمایه گذاری ۳.۵ میلیارد دلار در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه سهم‌مان در اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها بوده را اجرا کردیم، ادامه داد: ۴۴ مجوز ساخت پالایشگاه نفت به ظرفیت روزانه ۳.۱ میلیون بشکه صادر کرده‌ایم.

وزیر نفت تصریح کرد: برای آینده چه در گاز و چه در فرآورده های نفتی اگر مصرف بهینه نکنیم با هیچ تولیدی جوابگوی نیازها نخواهیم بود.

صبح امروز با حضور وزیر نفت ۳ خط لوله نفتی تبریز- خوی – ارومیه، نایین-کاشان-ری و شازند-قم-ری به بهره‌برداری رسید. سه خط لوله نفتی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار، ظرفیت انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در کشور را ۵۶۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و سهم مهمی را در تامین پایدار فرآورده‌های نفتی در کشور خواهد داشت.

این طرح ها، از آن جهت اهمیت دارند که با بهره‌برداری از این ۳ خط لوله، شبکه انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی در کشور توسعه پیدا می کند. از آنجا که اغلب میادین نفتی ایران در جنوب کشور واقع شده، این خطوط لوله که بیشتر در مرکز و شمال غرب کشور است، ‌ می‌تواند به پایداری شبکه انتقال نفت کمک شایانی کند.

برای احداث این ۳ خط لوله حدود ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده که در مجموع هزار کیلومتر به خطوط لوله نفت کشور اضافه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
3
4
اقای زنگنه !ظلمی که شما در حق مردم مظلوم خوزستان کردید و می کنید را در روز قیامت باید جوابگو باشید. من بعنوان یک خوزستانی از شما نخواهم گذشت. خوزستان قبل از انقلاب را با خوزستان فعلی مقایسه کنید. فقر و فلاکت و بیکاری و بیماری جوانان و مردم خوزستان نتیجه عملکرد شماست .
مسجد سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
3
4
زنکه چرا زمان تسلط نظامی ها را بر وزارت نفت را نقد نمی کند ِ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
3
از نظر زنگنه فقط توتال و دیگر هیچ. ایراد زنگنه ایراد به خودش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
3
آقای زنگنه آنها چون درموضع قدرت هستندخیانت خودرا خدمت وخدمت طرف مقابل را خیانت قلمداد کرده وچون سوادتخصصی ندارندمجبور می شوند بادروغ وشارلاتان بازی مردم فریب خورده را تحریک کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
2
2
ما هم وزیری به بدی تو ندیدیم
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
3
1
شاهکار افراد وابسته به تفکر وابستگی به غرب چیزی جز فقر و ناتوانی برای سزمین طلای سیاه و فشار روز افزون بر ملت نبوده به چه چیزتان میبالید ای سیه رویان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
1
3
آقای زنگنه ما هم وزیری بدتر از شما در عمرمون ندیدیم البته اگه از آخوندی چشم پوشی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
1
1
بدتر از تو هم وزیر نداشتیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
1
0
شما از کار بلد بودی الان وضعیت این نبود وزیر همیشه نفت
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
واقعا متاسفم برای کشوری که وزیرش تویی ووضع مالی مردمش اینه .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین