کد خبر: ۶۹۶۹۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

سلبریتی‌های مهندس/ از محمدرضا گلزار تا عادل فردوسی‌پور

تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی از دغدغه‌های مهم والدین است که سبب می‌شود افراد بسیاری فارغ از علایق‌شان به این رشته‌ها گرایش پیدا کنند. به همین دلیل است که بسیاری از دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف مهندسی، در حرفه‌هایی مشغول به کار می‌شوند که با رشته تحصیلی‌شان مرتبط نیست.
سلبریتی‌های مهندس/ از محمدرضا گلزار تا عادل فردوسی‌پور
آفتاب‌‌نیوز :

به مناسبت پنجم اسفند ،روز ملی مهندس، نگاهی به زندگی چند هنرمند، نویسنده و ورزشکار انداخته‌ایم که تحصیلات مهندسی دارند اما در عرصه دیگری به شهرت و موفقیت رسیده‌اند.موفقیتی که نشان می دهد گاهی مسیر زندگی و تحصیلات یکی نیست و شاید مهندسی زمینه موفقیت برای موضوعات دیگر باشد.

رضا رشیدپور

رشیدپور را احتمالا همه با اجراها و برنامه‌های گفت‌وگو محورش به یاد دارند. این مجری توانا برنامه‌های پرمخاطبی مانند «مثلث»، «شب شیشه‌ای»، «دید در شب» و «حالا خورشید» را اجرا کرده و این روزها با «سیم آخر» مهمان خانه‌ها می‌شود. او مدتی مجری برنامه سینمایی «هفت» هم بوده است. بازیگری در فیلم‌های «بی‌پولی»، «سوپراستار» و «قاتل اهلی» از جمله فعالیت‌های کارنامه هنری او در مقام بازیگر است. اما جدای از این‌ها، رضا رشیدپور دانش آموخته رشته عمران است و در این زمینه هم مدتی مشغول بوده است. در ضمن او یک مدرک خلبانی ایرباس هم دریافت کرده است. اما گرایش وی به سمت اجرا و کارگردانی سبب شده وارد کار هنری شود و امروز به عنوان یک مجری و برنامه‌ساز مشهور شناخته می شود.

محمدرضا گلزار

او که مهندس مکانیک است، در ابتدا بازیکن والیبال بود و بعد به عنوان مربی بدن ساز فعالیت ‌کرد. گلزار فعالیت موسیقی خود را از سال ۷۷ به‌عنوان گیتارنواز با گروه آریان آغاز کرد. سپس در سال ۷۹ برای نخستین بار در فیلم سام و نرگس ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد. گلزار در زمینه خوانندگی هم تجربیاتی دارد. همچنین در سال ۹۷ مجری برنامه تلویزیونی «برنده باش» بود. تا مدت‌ها گلزار گران‌ترین و پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران بود. اکنون سریال گیسو ساخته منوچهر هادی با بازی محمدرضا گلزار در نوبت پخش در شبکه نمایش‌خانگی است.

رضا امیرخانی

اهالی رمان و ادبیات حتما عنوان‌های «ارمیا»، «بیوتن»، «از به» ، «قیدار» و «رهش» برایشان آشناست. رمان‌هایی با اسامی متفاوت که نوشته‌ یکی از رمان‌نویسان پرطرفدار چند دهه اخیر است. رضا امیرخانی ،نویسنده‌ای است که درج نامش بر هر کتابی کافی است تا آن کتاب پرفروش شود و برای خریدش مخاطبان ادبیات صف بکشند. این رمان‌نویس هم در کنار فعالیت نویسندگی‌اش، مدرک مهندسی مکانیک از یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور یعنی صنعتی شریف دارد. او در دهه سوم زندگی‌اش مدرک خلبانی هم گرفته و در زمینه پروژه‌های مهندسی فعالیت داشته است ،اما علاقه‌اش به ادبیات باعث شده که رمان بنویسد و کتاب‌هایش حسابی پرفروش شوند.

عادل فردوسی‌پور

دانشجوی دانشگاه صنعتی‌شریف با این‌که از همان اول بچه بسیار درس‌خوانی بوده اما تحصیل در رشته مهندسی باعث نشده هیچ‌وقت علاقه خودش به فوتبال را کنار بگذارد. او در دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران تحصیل کرده و مدرک مهندسی صنایع دارد اما شهرت خودش را به دلیل فوتبال و اجرا و گزارشگری در این رشته کسب کرده است. عادل با برنامه پربیننده نود و گزارشگری فوتبال در تلویزیون ، به اهالی فوتبال معرفی شد و جایگاه ویژه‌ای را بین فوتبالی‌ها به خود اختصاص داد. او هم‌اکنون با برنامه فوتبال ۱۲۰ در شبکه ورزش همکاری دارد و تدریس در دانشگاه و مترجمی را هم در کنار سایر فعالیت‌هایش انجام می‌دهد.

سام نوری

بیشتر ما این بازیگر را با نقش «دکتر شمس» در سریال مرد دوهزارچهره مهران مدیری که البته اولین تجربه بازیگری‌اش در مقابل دوربین هم بود، به خاطر داریم. مردی که علاوه بر تحصیل در رشته مهندسی برق، در ۱۲ سالگی به‌منظور تکمیل تحصیلات خود رهسپار قاره سبز می‌شود و در مدت حضورش در کشورهای این قاره، در رشته مدیریت بین‌الملل با تمرکز بر اصول مذاکره، مهندسی برق و رشته بازاریابی هم تحصیل می‌کند. خوب است بدانید در پی سفر به خارج از کشور و در کنار دستاوردهای تحصیلاتی‌ و دانشگاهی‎‌اش موفق به فراگیری و تسلط بر چهار زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ایتالیایی می‌شود.

حسام‌الدین سراج

از هنرمندان عالم موسیقی که تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته مهندسی پیگیری کرده، خواننده و نغمه‌سرای معروف کشورمان، حسام‌الدین سراج است. وی دانش آموخته کارشناسی‌ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران است، اما از آن جا که در خانواده‌ای مأنوس با موسیقی بزرگ شده ،از ۱۳ سالگی و با حمایت پدر قدم به عرصه موسیقی می‌گذارد و تاکنون آثار فراوانی را در قالب آلبوم‌های مختلف به هواداران هنر اول تقدیم کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
،،،،
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
1
چرا عکس بقیه رو نذاشتن
Melika
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
آقا اینا چیه شما می‌نویسید خب به شما چه
پریناز جمشیدی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
1
خواهشن.. اسم رضا، ... جزء اسامی مهندسین نزارین. فقط عادل خان رو عشقه زنده باد بچه کرمان جانم فدایش باقی بقایش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین