کد خبر: ۶۹۶۹۹۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
آزادسازی منابع ارزی، گشایش‌هایی را در فضای اقتصادی کشور فراهم می‌کند

روحانی: شاهد ناکارآمدی تحریم‌ها هستیم

رئیس‌جمهور گفت: اکنون شاهد طلیعه‌های امیدبخش شکست دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی و ناکارآمدی تحریم‌ها هستیم و مقاومت حداکثری مردم در برابر این جنگ تمام‌عیار دشمن به ثمر نشسته است.
روحانی: شاهد ناکارآمدی تحریم‌ها هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

در دویست و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از مذاکرت اخیر خود و توافق‌های به‌دست آمده با نمایندگان کشورهای کره جنوبی، ژاپن، عراق و عمان درخصوص نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در این کشورها ارایه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی از توافق انجام شده با کشورهای کره جنوبی، ژاپن، عراق و عمان در خصوص آزاد سازی منابع ارزی ایران گفت: اکنون شاهد طلیعه های امیدبخش شکست دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی و ناکارآمدی تحریم ها هستیم و مقاومت حداکثری مردم در برابر این جنگ تمام عیار دشمن به ثمر نشسته است.

روحانی افزود: از جمله این ثمرات آزادسازی منابع ارزی به ناحق و غیرقانونی بلوکه شده ایران است که بی‌تردید گشایش‌هایی را در فضای اقتصادی کشور فراهم می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر الزامات و اقتضائات مدیریت دوره بازآفرینی پس از جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: انسجام و وحدت کلمه اولویت نخست دوره بازآفرینی و متمرکز کردن همه انرژی ها و اقدامات در جهت رفع آسیب ها و زیان های دوره جنگ است.

روحانی تصریح کرد: هر نوع تنش و درگیری و هر اقدامی که به ثبات و استحکام و آرامش اقتصادی لطمه بزند، خیانت با هدف آسیب زدن به زندگی مردم و اقتصاد کشور است.

در این جلسه همچنین وزارت صمت از وضعیت اجرا و اقدامات انجام شده در چارچوب اجرای توافقنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اورآسیا و میزان معاملات و تبادلات تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه و آغاز مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد با این اتحادیه گزارش داد.

براساس این گزارش، صادرات ایران به منطقه اورآسیا، به دنبال اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهور این توافق نامه را فرصت خوبی برای گسترش تعاملات و همکاری های منطقه ای و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو این اتحادیه دانست و با تاکید بر لزوم ادامه این تلاش ها در حوزه های مختلف و متنوع گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه برای تحقق این هدف از تدابیر دیپلماتیک صلح آمیز و رفع تنش استفاده کرده و توافقنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اورآسیا از اقدامات بسیار سودمند و موثر در حوزه تجارت بین المللی در سال های اخیر بوده است.

روحانی تصریح کرد: با توجه به مواضع جمهوری اسلامی در توسعه صلح و امنیت پایدار، اوراسیا فضای مناسبی است که ثمرات آن در دوره تحریم و کرونا نه تنها به سود ایران بلکه به سود همه کشورهای همسایه و منطقه آشکار شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید ایران را به عنوان کشوری قابل اعتماد و پیش بینی پذیر در حوزه تعاملات بین المللی و تجاری معرفی کنیم، تاکید کرد: باید با استفاده از تجربه موفق تجارت ترجیحی با اورآسیا حضور ایران را در بازارهای جدید و همکاری در زمینه سرمایه ‌گذاری، حمل و نقل، تهاتر و روابط بانکی، انرژی و ورود به دیگر ترتیبات تجاری، منطقه ای و جهانی گسترش دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
6
4
سلام و درود فراوان بر دکتر روحانی و وزرای کاردان و پاک دستش . هیچوقت از سخنان نسنجیده و گاها مغرضانه نمایندگان اقلیت در مجلس دل سرد نشوید . خدا و ملت پشتیبان شما هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
3
مطمئن باشید این افرادی که با مشارکت فقط 15 در صد مردم بر کرسی های مجلس تکیه زده اند اجازه نخواهند داد آب خوشی از گلوی این مردم بیچاره پائین برود. آنها مطابق میل و خواسته کاسبان تحریم عمل می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
1
1
آقای روحانی سیلی نقد را بفرمایید. مذاکره با این کشورها چه دردی را درمان کرده که شما وعده حلوا در آینده می‌دهید؟ همه مردم می‌دانند اگر ارباب اجازه دهد این نوکران آمریکا هم اطاعت می‌کنند. هنر وقتی بود که ترامپ اجازه نمی‌داد و شما کاری میکردید. ضمنا مردم می‌دانند وقتی آقای همتی لب بگشاید نقشه ها برای افزایش شدید قیمت‌ها کشیده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
2
چون هیچ گشایشی برای مردم ایران بوجود نمی آورد ، اصلا از این خبرها خوشحال نمیشویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
1
پس الان دیگه پول برای خرید واکسن و دارو دارید. خدا را شکر
دلار هم ارزان میشود و بدنبال ان تورم هم کاهش پیدا میکند .الحمد الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
4
قطعا آزادسازی منابع ارزی هیچ گشایشی در وضع معیشت و سفره های خالی مردم ایجاد نخواهد کرد
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
1
امام حسین ع اگر دین ندارید اما آزاده باشید
تعریف جدید ناکارآمد
افزایش نه برابری قیمت مسکن افزایش هفت برابری خودرو افزایش سه برابری قیمت سوخت و بنزین افزایش ده برابری کالاهای اساسی و کالاهای ای تی سی افرایش ده برابری خوراک و پوشاک افزایش ده برابری طلا سکه ارز دلار حذف لبنیات و گوشت و مرغ و تخم مرغ پدیده پشت بام خوابی و انبار خوابی زباله گردی رانت دلار ۴۲۰۰ نبود دارو های خاص
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین