کد خبر: ۶۹۷۰۰۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

در سراوانِ سیستان و بلوچستان چه خبر است؟

برخی رسانه‌ها و منابع خبری از کشته و زخمی شدن چندین نفر در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.
در سراوانِ سیستان و بلوچستان چه خبر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

از دیروز ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده که حاکی از تجمع، درگیری و تیراندازی در شهرستان سراوان و برخی مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ براساس این تصاویر و ویدئوها، برخی رانندگان و سوخت‌بران تجمع کرده و صدای تیراندازی نیز شنیده می‌شود.

برخی رسانه‌ها و منابع خبری نیز از کشته و زخمی شدن چندین نفر در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

در همین خصوص شبکه خبری بی بی سی در خبری مدعی شده است که تیراندازی روز گذشته به سوی رانندگان و سوخت‌بران در منطقه مرزی سراوان تاکنون دستکم ۱۰نفر کشته و ۵ نفر زخمی داشته است.

بی بی سی همچنین مدعی شده است که "مردم معترض به داخل ساختمان فرمانداری این شهر هجوم برده‌اند."

با این حال، مقامات کشورمان تاکنون توضیحی در این خصوص ارائه نداده‌اند و در حالی که تصاویر و اخبار این درگیری‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود، مسئولان ترجیح داده‌اند که سکوت کنند.

تکمیلی/ روایت استانداری سیستان و بلوچستان از اتفاقات سراوان

 انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ماجرای اتفاقات امروز سراوان را تشریح کرد.

در سراوانِ سیستان و بلوچستان چه خبر است؟

براساس گزارش ایسنا، معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در زمینه تجمع گذر مرزی شمسر سراوان اظهار کرد: با هدف توجه به معیشت مرزنشینان گذر مرزی در منطقه شمسر سراوان ایجاد شده است، سوخت‌برانی که مبادرت به انتقال غیرقانونی سوخت می کنند در آنسوی مرز تجمع کردند.

محمدهادی مرعشی افزود: آنان قصد داشتند از محل گذر رسمی وارد شوند، بیش از دو ساعت مذاکره انجام شده تا در چهارچوب قواعد از این گذر عبور کنند، ظاهرا تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی می شود و هجوم شدت پیدا می کند که جمعیت با شکست درب های گذر مرزی وارد می شوند، در بین آنان چهار مجروح و یک کشته به چشم می خورد که در اثر تیراندازی آن سوی مرز بوده است.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بین جمعیت افرادی از فرصت استفاده کرده و به سمت پاسگاه شمسر ایران حمله می کنند و یک دستگاه موتورسیکلت از ماموران مرزبانی را آتش می‌زنند و به سمت خودروهای نظامی نیز سنگ پرتاب کرده و اقدام به ورود به پاسگاه می کنند.

وی ادامه داد: حریم پاسگاه محترم است و مرزبانی اجازه ندارد به کسی اجازه ورود بدهد در نهایت هجوم جمعیت، ماموران تیراندازی می کنند و تعدادی مجروح می شوند و جمعیت متفرق می شود، مجروحان به بیمارستان منتقل می شوند و در مجموع موضوع در حال بررسی قرار دارد.

مرعشی گفت: در ادامه ماجرا فضای مجازی این موضوع را به دست گرفته و مردم را برای تجمع تحریک می کنند تا ساعت ۱۰ امروز موضوع کنترل شده بود اما امروز هم عده ای هجوم آوردند به سمت فرمانداری و شیشه ها را شکستند و متفرق شدند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای تامین معیشت مردم به سوخت بران اجازه دادیم که بدون مخدوش کردن پلاک با سرعت قانونی در چهارچوب مناسب کار را انجام دهند اما اگر قرار بر قانون‌گریزی باشد قطعا همان حداقل‌های ایجاد شده هم ممنوع خواهد شد.

این مسؤول افزود: در حال حاضر دو نفر کشته و ۶ نفر زخمی داریم، دشمن برای ناامنی مرزها برنامه دارد که باید مرزنشینان کمک کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند. گروهک‌های ضد انقلاب و معاند از قبل با ترسیم نقشه و ترغیب افراد سودجو دست به این اقدام خرابکارانه زده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن حمله برخی افراد به فرمانداری شهرستان سراوان افزود: طرح رزاق یک طرح کارشناسی شده و قانونی است که فقط با مشارکت مردم تداوم پیدا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
5
مشخص هستدیگه مگه آمار کشته شدن آبان 98 گفتن مسولان ایران فقطفقط سکوت بلد هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
کدام آبان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
5
در این مناطق وضعیت اشتغال خیلی خرابه و بعضی خانواده ها هیچ درآمدی ندارند بنابراین باید برای گذران زندگی مردم با آنها مدارا شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
5
مسئولین کی پاسخگو بودن که بار دومشون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
پاسخگو هستند اما پاسخشون مشخصه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
5
موضوع یک چیز است. ...برای به دست آوردن پول همه چیز از جمله بنزین میوه برق گوسفند و ... را صادر میکند و به شدت جلوی اینکار توسط مردم را میگیرد.
مثلا اگر شما لب مرز بخواهید گوسفندان خود را نزدیک مرز ببرید تمام آنها رو مصادره میکنند چرا که از نظر آنها فقط خودشان باید صادر کنند.
در مورد بنزین هم همین اتفاق افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
3
تحرکات اخیر در مرزهای محل مبادله و بازرچه های مرزی مشکوک است. آتش سوزی مهاباد بعد دوغارون و حالا سراوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
3
اجازه بدید مردم راحت تجارت کنن. هرکی گوسفند رو ببره لب مرز میگیرید و خودتون صادر میکنید؟
گذاشتن قانون به این معنی نیست که میشه قانون گذاشت جان و اموال مردم رو مصادره کرد و بعدش اینکار قانونی میشه. قانونگذار باید پاسخگوی قانونهایی که میذاره باشه
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
3
حتما در 20:30 خواهیم دید و شنید که عناصر ضد انقلاب بودن که میخواستن جو رو متشنج کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
1
2
مردم ندارند , گرسنه ن , بیچاره ن , فقیرند...... چرا کسی اینو نمیفهمه ؟؟؟ چرا کسی براشون کاری انجام نمیده ؟؟؟؟؟؟؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
3
سیستان وبلوچستان نه کشاورزی درستی دارد ونه دامداری درستی که به کشاورزی سنتی ضعیف وابسته است ونه صنعت درستی که مردم در آن بخش مشغول به کار شوند و بتوانند خرج زندگی شان را تامین کنند ولقمه نانی برسر سفره زن وبچه شان ببرند تنها راهی که برای این مردم فقیر وضعیف می ماند تجارت است که آنهم بدلیل بستن مرزهای تجاری یی که همیشه باز بوده توسط دولت ناکارامد زندگی مردم سیستان وبلوچستان را فلج کرده است. این مردم بیچاره از محل فروش سوخت دهها سال است که امرار معاش می کنند وزندگی شان را می گذرانند که اکنون مسیر آن را هم بسته اند واین یعنی نابود کردن زندگی مردم وآقایان چون شکمهای خودشان سیر است و... فکر می کنند این مردم هم از هوا تغذیه می کنند و شکمشان همینطوری سیر می شود وهر از چندگاهی یک فن ویک ضربه به این مردم بیچاره وناچار می زنند وبا فتیله پیچ کردن زندگی مردم روند عادی زندگی آنها را دچار مشکل واختلال می کنند.دولت اگر واقعا بدنبال جلوگیری از فروش سوخت توسط مردم مرزنشین است باید با توجه به نابودی کشاورزی ودامداری استان بدلیل خشکسالی صنعت را دراستان جایگزین می کرد وبا ایجاد کارخانجات بزرگ صنعتی جوانان ومردم نیازمند به کار را مشغول بکار می کرد تا هم بتوانند خرج زندگی خود وزن وبچه هایشان را تامین کنند وهم به اقتصاد کشور کمک کنند.متاسفانه همه فکر و امورات مسئولین رده بالای کشور شده سیاست خارجی ومدیریت درگیری ها وتنشهای خارجی واز مردم در داخل کشور غافل شده اند که نتیجه اش همین بحرانهای اجتماعی می شود که روزبروز هم دارد شدیدتر وخطرناکتر واز کنترل خارج می شود.
دوست دار بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
2
کجایند نمایندگان مجلس وآقای قالیباف که سینه چاک کنند وفریاد بزنند به داد سیستان بلوچستان برسید دریابید این مردم محروم را .
آقایان اینقدر نگران برجام تحریم ها نباشید تحریم برای شما نعمت بوده وهست مردم مردم را دریابید.
مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
2
واقعا من یکی که این وقایع رو دیدم فهمیدم تلویزیون همه چیز رو پنهان می‌کنه
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
2
وقتی این همه مردم ان استان در فقر و نداری و بدبختی بسر میبرند انتظاری بیش از این از مردم فقیر ان استان نداشته باشید انها هم انسان هشتند نه اب دارند نه گاز دارند نه کار دارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین