کد خبر: ۶۹۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۰

ارزش پول ملی 30 برابر کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده مجلس یکی از دلایل چاپ اسکناس‌های درشت را افزایش تورم و کاهش 30 برابری ارزش پول ملی نسبت به 20 سال پیش می‌داند.

رسول صدیقی‌بنابی عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید: 10 هزار تومان بالاترین حقوق دستگاه‌های دولتی در 20 سال پیش بود ولی ارزش این مبلغ در شرایط فعلی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش ایسنا او با بیان این كه ارزش پول ملی به نسبت 20 سال پیش 30 برابر تنزل كرده است، تصریح می‌كند: طبیعی است كه بانك مركزی در فكر چاپ اسكناس‌های 10 هزار تومانی باشد. بی‌ارزش شدن پول ملی در قیاس با ارزهای رایج دنیا به ویژه یورو و دلار به شكلی شده كه 10 عدد اسكناس 100 دلاری معادل یك میلیون تومان پول ایرانی است و این در حالی است كه حمل یك میلیون تومان پول ایرانی مشكل‌تر از معادل ارزی همین مبلغ است. 

نماینده بناب پایین بودن امنیت حمل پول، فراگیر نبودن بانكداری الكترونیكی، ظرفیت محدود دستگاه‌های خودپرداز در پرداخت پول و بیماری‌های حاصل از دست به دست شدن پول را از جمله عواملی دانست كه باید توجه مدیران بانك مركزی را بیش از پیش به توسعه و گسترش بانكداری الكترونیكی معطوف كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین