کد خبر: ۶۹۷۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

پیشنهاد مالی بن زاید به حریری

یک رسانه عرب زبان جزئیات جدیدی از دیدار اخیر میان نخست‌وزیر مکلف لبنان و ولیعهد ابوظبی را فاش کرد.
پیشنهاد مالی بن زاید به حریری
آفتاب‌‌نیوز :

وب سایت خبری عربی پست در گزارشی درباره جزئیات جدید دیدار جمعه محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان نوشت که به دنبال توقف حمایت عربستان از سعد حریری، محمد بن زاید یک پیشنهاد مالی برای تسهیل امور شخصی حریری به وی داده است.

طبق نوشته این منبع، محمد بن زاید همچنین به سعد حریری پیشنهاد داده است که اعضای خانواده‌اش را پس از ۲۰ سال زندگی در عربستان به امارات بیاورد.

منابع سیاسی مطلع از این دیدار گفتند که سعد حریری پاسخ مثبت و یا منفی به این پیشنهاد محمد بن زاید نداده است.

طبق گفته این منابع، حریری در جریان دیدار با ولیعهد ابوظبی از وی درباره موضع عربستان نسبت به مکلف شدن وی برای تشکیل دولت و امکان حمایت از او در صورت تشکیل دولت سؤال کرد و بن زاید در پاسخ به او گفت: عربستانی‌ها می‌گویند دولت را تشکیل دهید تا پس از آن طبق شرایط عمل کنیم.

بن زاید همچنین به حریری گفت که رهبری عربستان از طریق امارات و قاهره پرونده لبنان را دنبال می‌کند و با فرانسوی‌ها در ارتباط است.

این منابع در ادامه گفتند: بن زاید به حریری اطمینان داده که کشورهای عربی بر شروط واضحی اصرار دارند و آن شروط نیز این است که دولت بازتاب واقعی از اصلاحات مورد نظر باشد.

دیدار محمد بن زاید و سعد حریری پس از یک و نیم سال قطعی روابط، نشانگر تحولی مثبت در مناسبات نخست‌وزیر مکلف لبنان و امارات است.

به گفته یک منبع آگاه، دولت فرانسه در بهبود روابط الحریری و ابوظبی نقش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین