کد خبر: ۶۹۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

معاون سپاه قدس: برجام به دنیا نشان داد ایران به دنبال تنش‌زدایی است

معاون اقتصادی سپاه قدس، مذاکرات برجام را درست و منطقی توصیف کرد و گفت: این مذاکرات به جامعه جهانی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش‌زدایی است.
معاون سپاه قدس: برجام به دنیا نشان داد ایران به دنبال تنش‌زدایی است
آفتاب‌‌نیوز :

«رستم قاسمی» عصر پنجشنبه در یک نشست خبری که در هتل آزادگان کرمانشاه برگزار شد، گفت: مذاکراتی که منجر به تفاهم نامه برجام شد تصمیم دولت و حاکمیت بود اما آمریکا یکطرفه از این تفاهمنامه خارج شد.

وی درخصوص آینده برجام هم گفت: بخشی از این مسوولیت برعهده آمریکا و دولت جدید آنها است و در داخل هم باید از نظر اقتصادی چنان به قدرت برسیم تا در موضع قدرت قرار گرفته و مذاکره کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت های بالقوه خوبی برای رشد و توسعه دارد، گفت: استان های مرزی در همه جای دنیا آباد هستند اما متاسفانه کرمانشاه در برخی از شاخص ها وضعیت مطلوبی ندارد که باید با رونق کارخانه ها، مسکن و سایر حوزه ها، این استان هم روی ریل توسعه قرار گیرد.

وزیر اسبق نفت حضور حداکثری و پرشور آحاد مردم با هر دید گروهی و جناحی را اولویت اول انتخابات مهم سال آینده دانست و اظهار داشت: خواسته مقام معظم رهبری از مردم و جناح‌های مختلف برای انتخابات پیش‌رو فقط حضور حداکثری و آگاهانه است و رسانه ها هم باید فضای عمومی کشور را به سمت مشارکت حداکثری سوق دهند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر مهم و خنثی‌کردن توطئه دشمنان باید اعتمادسازی و امیدآفرینی توسط مسوولان فراهم شود، ادامه داد: نظام اسلامی در فضای بین‌المللی و برای شکست اهداف استکباری به حضور باشکوه مردم فهیم ایران اسلامی در انتخابات نیاز دارد.

قاسمی تصریح کرد: این که چه کسی در انتخابات رییس‌جمهوری پیروز می‌شود موضوع دوم است و اصل همان ایجاد زمینه لازم و اعتمادآفرینی برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رای است که با حول و قوه الهی با درایت مردم محقق می‌شود.

معاون اقتصادی سپاه قدس در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بیشترین توسعه و پیشرفت کشور در حوزه صنعت نفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال های اخیر مربوط به زمان تحریم‌هایی است که دشمنان نظام به سرکردگی اسکتبار جهانی ظالمانه علیه مردم ایران اعمال کردند.

قاسمی افزود: تحریم‌ها در حوزه فروش نفت و خرید تجهیزات با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام گسترده‌ای که صورت گرفت زمینه‌ای به وجود آورد، کارشناسان و محققان ایرانی توانستند در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تحریم وجود داشت ولی در سال‌های اخیر افزایش یافت، ادامه داد: نکته بسیار مهم در ارتباط با تحریم‌ها ۲ مورد صحبت های رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا به فاصله کوتاه در ۲ سال بود که باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آن کشور در ابتدای وضع تحریم‌ها، آنها را فلج کننده دانست اما پس از آن در نشست کنگره اعلام کرد که این تحریم‌ها دیگر بر ایران اثر ندارد و همین موضوع نشان‌گر توسعه‌ای است که ما در آن زمان به دست آوردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین