کد خبر: ۶۹۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

"کرونای انگلیسی" قربانیان خود را 3 روزه می‌کُشد؟

صحبت هایی در فضای مجازی مطرح شده که در صورت ابتلا به کرونای انگلیسی، این ویروس ظرف سه روز قربانیان خود را از پا در می آورد!
آفتاب‌‌نیوز :

این صحبت ها در حالی است که هیچ مدعایی برای آن وجود نداشته و در حال حاضر منابع علمی تنها در خصوص قدرت سرایت این نوع ویروسِ جهش یافته سخن گفته و میزان کُشندگی آن را حداقل 30 درصد نسبت به کرونای معمولی بیشتر دانسته اند و برخی معتقدند اظهار نظر در این رابطه نیازمند زمان است و با افزایش مبتلایان شناخت از این نوع ویروس و میزان کشندگی آن بیشتر می شود.

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه با بیان اینکه قدرت سرایت کرونای انگلیسی به مراتب بالاتر از کرونای معمولی است، گفت: این نوع کرونا در کنار قدرت انتقال بالایی که دارد با شدت بیماری زایی بیشتری هم همراه است.

وی افزود: طبق منابع علمی شدت بیماری زایی این بیماری حداقل 30 درصد بیشتر بوده و در برخی منابع علمی حتی تا 60 درصد هم این افزایش شدت بیماری اعلام شده است.

شکیبا گفت: آنچه مسلم و قطعی است این است که شدت بیماری زایی این ویروس حداقل 30 درصد بیشتر بوده و متاسفانه میزان مرگ و میر آن هم حداقل 30 درصد بیشتر است.

وی در خصوص اینکه آیا قربانیان این ویروس سه روزه جان خود را از دست می دهند، گفت: این نوع ویروس هم مثل کرونای معمولی می تواند در برخی افراد بدون علامت و در برخی علامت دارد شود، اما در بیشتر افراد این بیماری وارد فاز علامت دار خواهد شد.

شکیبا گفت: بحث سه روزه در خصوص این بیماری مربوط به این مسئله است که اگر این ویروس وارد فاز علامت دار شود، ظرف دو تا سه روز ریه‌ها را درگیر می‌کند.

وی افزود: در کرونای معمولی 10 تا یازده روز طول می کشید که ریه ها کدورت پیدا کرده و درگیری ایجاد شود، اما متاسفانه در این نوع کرونا از زمانی که وارد فاز علامت دار شود تنها ظرف دو تا سه روز ریه ها درگیری پیدا می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به قدرت سرایت بالای این بیماری، از مردم خواست تا حتما با دقت و حساسیت بیشتری رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی افزود: این نوع کرونا پیر و جوان نمی شناسد و حتی کودکان را هم درگیر می کند، بنابراین لازم است تمام افراد جامعه حتما نسبت به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و عدم تردد غیرضروری در سطح جامعه اهتمام داشته باشند.

شکیبا گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده و امیدواریم این روند ادامه داشته و این بیماری به استان نرسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین