کد خبر: ۶۹۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

با 2 میلیارد تومان کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

قیمت مسکن در سال‌های اخیر افزایش شدیدی داشته است و از این رو غالب واحدها با قیمت‌هایی میلیاردی معامله می‌شود؛ در این گزارش به بررسی جزییات معاملات واحدهای دو میلیارد تومانی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

برای خرید مسکن با بودجه 2میلیارد تومانی، باید به متغیرهای زیادی توجه داشت؛ قیمت مسکن در هر یک از مناطق و محله‌های تهران متفاوت بوده و این تفاوت قیمت از شمال تا جنوب گاهی به ده برابر و یا حتی بیشتر نیز می‌رسد؛ با این بودجه امکان خرید واحدی 50متری که هر متر آن 40میلیون تومان باشد وجود دارد و در عین حال می‌توان واحدی 100متری با قیمت 20میلیون تومان در هر متر مربع خریداری کرد و این امر حاکی از آن است که در تعیین قیمت مسکن عوامل زیادی دخیل است.

روانچی: اجرای تعهدات برجامی آمریکا نیازی به مذاکره ندارد

برخی افراد در خرید مسکن به محله توجه زیادی دارند و ترجیح می‌دهند واحدی کوچک در محله‌ای که در مرکز شهر و یا... قرار دارد، خریداری کنند؛ برخی نیز متراژ برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر این متراژ و محله، سن بنا نیز یکی از متغیرهای موثر در تعیین قیمت مسکن بوده و ممکن است واحدی نوساز با متراژ 50متری قیمتی مشابه با واحدی قدیمی با متراژ بالاتر داشته باشد. در ادامه این گزارش به بررسی جزییات معاملات برای برخی از واحدهای دو میلیارد تومانی که طی یک ماه اخیر در تهران انجام شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های 2میلیارد تومانی تهران است که در یک ماه اخیر در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

پیروزی محله‌ای در شرق تهران بوده که قیمت مسکن در آن متوسط است و می‌توان خانه‌هایی با قیمت‌های متنوع در آن دید؛ یک واحد آپارتمان 65متری و یک سال ساخت در این محله متری 27میلیون و 692هزار تومان معامله شد. واحدی 66متری و 10سال ساخت در محله تهرانپارس نیز با قیمت 2میلیارد و 80میلیون تومان به فروش رسید.

ستارخان در منطقه2 شهرداری تهران قرار دارد؛ قیمت مسکن برای معامله واحدی 67متری و 26سال ساخت در ستارخان نیز یک میلیارد و 920میلیون تومان بوده است. همچنین جهت خرید یک دستگاه آپارتمان 57متری و 23سال ساخت در شهران جنوبی 33میلیون و 942هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شد.

یک خانه 114متری و 2سال ساخت در جی غربی متری 16میلیون و 435هزار تومان، خانه‌ای 72متری و 53سال ساخت در شهرآرا متری 30میلیون تومان، واحدی 102متری و 9سال ساخت در گرگان متری 21میلیون و 848هزار تومان و یک خانه 79متری و 10سال ساخت در محله نیروی هوایی متری 26میلیون و 639هزار تومان معامله شده است.

یکی دیگر از خانه‌هایی که با بودجه 2میلیارد تومان معامله شد واحدی 81متری و22سال ساخت در توحید بود؛ این خانه متری 28میلیون و 117هزار تومان معامله شد. همچنین هزینه مورد نیاز برای معامله واحدی 47متری و 10سال ساخت در لویزان 41متر و 772هزار تومان در هر متر مربع بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین