کد خبر: ۶۹۷۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

سازنده مجسمه طلایی ترامپ: گوساله سامری نساختم/عکس

با شدت گرفتن واکنش‌ها به رونمایی از مجسمه طلایی دونالد ترامپ در نشست اخیر برخی از جمهوری‌خواهان آمریکا، سازنده مجسمه -که ساکن مکزیک ساکن است- از اقدام خود دفاع کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«توماس زیگان» سازنده مجسمه طلایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه اعلام کرد که این مجسمه، بُت یا گوساله سامری نیست.

وبگاه آمریکایی «هیل» ضمن بازنشر اظهارات سازنده این مجسمه طلایی از ترامپ، روی یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور سابق و تاکیدهای مکرر او بر لزوم ساخت کالاها و خدمات در آمریکا و حمایت از کارگران آمریکایی دست گذاشت.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «هنرمند سازنده مجسمه طلایی از رئیس‌جمهور ترامپ در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار (CPAC) اعلام کرد که این مجسمه در مکزیک ساخته شده است».

گروهی از مقام‌های محافظه‌کار آمریکایی بامداد روز جمعه (دیروز) با رونمایی از مجسمه‌ طلایی از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کنفرانس سالانه «اقدام سیاسی محافظه‌کار» از وی تمجید کردند.

سازنده مجسمه طلایی ترامپ: گوساله سامری نساختم/عکس

به دنبال رونمایی از این مجسمه طلایی از ترامپ، جنجال‌های بسیاری درباره این مجسمه ایجاد شده و برخی کنشگران فعال اجتماعی به شدت از این مجسمه انتقاد کردند.

تعدادی از فعالان مذهبی در آمریکا هم مجسمه طلایی ترامپ را بُت و برخی دیگر آن را یادآور «گوساله سامری» خواندند.

گوساله سامری، گوساله‌ای طلایی بود که طبق روایت قرآن کریم، سامری در نبود حضرت موسی و با همدستی و همراهی چند تن از سران بنی اسرائیل آن را ساخت و قوم بنی اسرائیل را به پرستش آن دعوت کردند.

توماس زیگان سازنده و طراح مجسمه طلایی ترامپ که یک آمریکایی دارای اقامت دائم در مکزیک است، روز شنبه (به وقت محلی) به وبگاه «پالتیکو» گفت که او شش ماه برای ساختن این مجسمه وقت گذاشته است.

به گفته زیگان، او با کمک سه مرد دیگر در شهر «روزاریتو» در مکزیک مجسمه طلایی ترامپ را ساختند و هفته قبل آن را به کنفرانس «اقدام سیاسی محافظه‌کار» در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا فرستادند.

سازنده مجسمه طلایی ترامپ: گوساله سامری نساختم/عکس

سازنده مجسمه طلایی ترامپ اعلام کرد که این مجسمه را با قیمت ۱۰۰ هزار دلار در معرض فروش گذاشته است.

وبگاه هیل در گزارش خود به مواضع سرسختانه مهاجرتی ترامپ در کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶، دوره چهار ساله ریاست جمهوری او در آمریکا و همچنین تاکیدهای مکرر او درباره لزوم ساخت دیوار حائل مرزی با مکزیک اشاره کرد و به ساخت مجسمه طلایی او در مکزیک طعنه زد.

طبق این گزارش، به دنبال انتشار تصاویر مجسمه طلایی ترامپ بسیاری از فعالان توییتری این مجسمه را با استناد به روایت تورات، با گوساله سامری قیاس کردند.

زیگان سازنده مجسمه طلایی ترامپ این جنجال‌ها را رد کرد و مدعی شد: «این یک بُت نیست. من تعریف انجیل درباره بُت را می‌دانم. این، بُت نیست بلکه یک مجسمه است».

وی همچنین خبر داد که بین او و «رونا گراف» یکی از دستیاران قدیمی دونالد ترامپ در رابطه با احتمال یک نسخه فلزی از مجسمه در «کتابخانه ریاست جمهوری ترامپ» که قرار است در آینده ایجاد شود، صحبت‌هایی در جریان بوده است.

مجسمه طلایی ترامپ در حالی خبرساز شده که بعد از حمله ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) هواداران او به جلسه کنگره آمریکا برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با حداقل پنج کشته و چندین زخمی، در درون حزب جمهوری‌خواه در خصوص جایگاه او اختلاف نظرهای جدی ایجاد شده است.

بروز شکاف جدی در این حزب را می‌توان در اظهارات و مواضع «میچ مک کانل» رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دوره چهار ساله ترامپ، «نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و برخی از سناتورهای این حزب از قبیل «میت رامنی» به وضوح مشاهده کرد.

به رغم این مخالفت‌های درونی جمهوری‌خواهان، برخی چهره‌های شناخته شده از قبیل «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه با تاکید بر محبوبیت بالای رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این حزب، به هم حزبی‌های خود هشدار دادند که بدون ترامپ امکان تسلط دوباره بر کنگره وجود ندارد.

ترامپ بعد از تبرئه‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا به لطف حضور 50 سناتور جمهوری‌خواه از اتهام تحریک حمله به کنگره بیانیه صادر کرد و با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده آمریکا» از بازگشت خود به عرصه سیاست خبر داد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد روز یکشنبه (امروز) برای اولین بار بعد از ترک کاخ سفید، به ایراد سخنرانی عمومی بپردازد و در کنفرانس سالانه «اقدام سیاسی محافظه‌کار» صحبت کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، «او (ترامپ) درباره آینده حزب جمهوری‌خواه و جنبش محافظه‌کار صحبت خواهد کرد. همچنین منتظر به چالش کشیده‌شدن سیاست‌های فاجعه‌بار رئیس‌جمهور [جو] بایدن توسط او باشید».

یکی از مشاوران ارشد ترامپ هفته گذشته به وبگاه خبری «آکسیوس» گفت که وی قصد دارد در اولین سخنرانی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین