کد خبر: ۶۹۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

اردبیل از عصر دوشنبه میزبان بارش برف و باران است

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی برف و باران همراه با کاهش محسوس دما از عصر روز دوشنبه وارد استان اردبیل می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سیاوش محمدی در گفت و گو با مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان تا ظهر فردا جوی پایدار با آسمانی صاف در استان اردبیل تداوم داشته و در این مدت در مناطق مرکزی و شمالی استان وزش باد تند همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی از نفوذ سامانه جدید بارشی از عصر فردا در استان اردبیل خبر داد و افزود: با نفوذ این سامانه پرفشار به منطقه و گذر امواج ناپایدار، در مناطق نوار شرقی و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان ضمن وزش باد خزری، آسمانی ابری و مه آلود پیش بینی شده و شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل آغاز بارش‌های خفیف باران و برف در استان را عصر روز سه شنبه اعلام کرد و گفت: بارندگی‌های خفیف تا عصر روز سه شنبه در استان اردبیل ادامه داشته و در این مدت هوای سرد توأم با وزش باد پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری به طور موقت از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و مجدداً از عصر روز چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه سرد و بارشی، دمای هوا به طور محسوس در استان کاهش می‌یابد و تا ظهر روز جمعه در مناطقی از استان اردبیل به ویژه در مناطق جنوبی بارش برف و باران انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه احتمال مه آلود بودن هوا و یخبندان در جاده‌های مواصلاتی استان وجود دارد بیان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی از هرگونه تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به کمینه دمای رخ داده در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: مناطق جنوبی و مرکزی استان همچنان دمای زیر صفر درجه سانتی گراد را تجربه کردند و کمترین میزان دما متعلق به منطقه فیروز آباد و بیشترین دمای ثبت شده در مناطق شمالی استان و شهرستان‌های گرمی و بیله سوار بوده است.ش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین