کد خبر: ۶۹۷۹۷۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
افزایش بهره‌برداری از منابع مشترک از کارهای بزرگ دولت بوده است

روحانی: برجام از بس بزرگ بود، توطئه کردند تا کمرش را بشکند

رییس جمهوری با بیان اینکه اقدامات این دولت در احقاق حقوق مردم فقط در برجام نبوده است، گفت: افزایش بهره برداری از منابع مشترک نفتی و گازی از کارهای بزرگ در احقاق حقوق مردم است که در این دولت انجام شد.
روحانی: برجام از بس بزرگ بود، توطئه کردند تا کمرش را بشکند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در پنجاه و سومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید و بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در استان های ایلام و بوشهر گفت: در طول این ۷ سال تلاش بی وقفه ای چه در مرحله اول این طرح که منجر به تولید ۳۰ هزار بشکه شده و چه در مرحله دوم که در مجموع ۶۵ هزار بشکه می‌توانیم از این میدان، نفت استحصال کنیم انجام شده است و یکی از افتخارات دولت تدبیر امید این است که همه این طرح ها از آغاز این دولت شروع شده است.

رییس جمهوری افزود: این طرح در آغاز این دولت ۶ درصد پیشرفته داشته است و ۹۴ درصد این طرح در این دولت اجرایی و عملیاتی شده است. به همه عزیزان افتخار می‌کنیم که در سراسر کشور شبانه روز تلاش می‌کنند و امروز در آستانه پایان سال عیدی خوبی را به ملت تقدیم می‌کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به طرح‌های زیادی که در شرایط بسیار سخت تحریم و کرونا در سال ۹۹ افتتاح شد، گفت: امروز پنجاه و سومین برنامه افتتاح ماست، البته ما افتتاح‌ها را پنج شنبه ها انجام می‌دهیم. آخر سال وقت کم آوردیم و آنقدر پنج شنبه نداریم، بنابراین روزهای دیگر را هم اضافه کردیم که برنامه‌های ما به افتتاح برسد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت و صنعت پتروشیمی برای ما بسیار حائز اهمیت است، گفت: البته صنعت نفت در تاریخ ما به عنوان صنعت سیاسی، اقتصادی گره خورده است. بار بودجه در سال‌های قبل بر دوش این صنعت بوده است در سال‌های اخیر مخصوصا در سالی که گذشت، ما تقریبا اتکایی به نفت نداشتیم و کشور با کمترین اتکا به نفت اداره شد.

روحانی افزود: البته در سال ۹۸ و ۹۷ کشور با اتکای بسیار کم به نفت اداره شد در واقع بودجه کشور که به طور متوسط در دولت قبل ۷۰ یا ۸۰ میلیارد دلار و در برخی سال‌ها بالای ۱۰۰ میلیارد به نفت متکی بود در این دولت با کمترین اتکا به بودجه نفت مخصوصا در سه سال اخیر کشور را اداره کردیم.

رییس جمهوری گفت: درست است که ظاهر آن صنعت نفت است ولی بخش اعظمی از بودجه ما در تاریخ ایران- از زمانی که نفت کشف شده است- صنعت کشور، فعالیت‌های اقتصادی کشور و بسیاری از پروژه‌های عمرانی به نفت متکی بوده است.

وی تصریح کرد: بنابراین نفت یک صنعت مهم و عظیم است و همین امروز اگر خدای نکرده شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود و از حمل و نقل گرفته تا سایر صنایع کل برق کشور و سیاری از فعالیت‌ها و خدمات متکی به نفت و گاز و میعانات است.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اتکا بودجه جاری به نفت باید برداشته شود، گفت: صنعت نفت مهمترین صنعت کشور است و بقیه صنعت‌ها و خدمات کشور وابسته به این صنعت هستند بنابراین اهمیت این صنعت را ما از یاد نبریم.

روحانی با بیان اینکه در طول دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بی‌نظیری در بخش نفت انجام گرفت، اظهار کرد: اگر به تاریخ کشور نگاه کنیم مقدار گازی که در دولت تدبیر و امید افزوده شده، بالای هزار میلیون متر مکعب است یعنی از ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز امروز به بالای هزار میلیون یعنی بالای یک میلیارد مترمکعب رسیده که کار بسیار بزرگی است.

رییس جمهوری با تاکید بر این که در برداشت از منابع مشترک کارعظیمی انجام گرفته است، گفت: بعضی ها فکر می کنند که دولت یازدهم و دوازدهم در احقاق حقوق مردم فقط در سایه برجام کار کرده است. البته برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بوده است و از بس بزرگ بوده است دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند. آدم خاصی مثل ترامپ آمد و مجری توطئه های صهیونیست‌ها و ارتجاع در منطقه علیه برجام شد.

روحانی افزود: بنابراین کار دولت برای احقاق حقوق مردم فقط برجام نبوده است یکی از مواردی که برای احقاق حقوق مردم تلاش شده است مساله بهره‌برداری از منابع مشترک نفتی و گازی است که در این بخش کار بسیار بزرگی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در منطقه پارس جنوبی که میدان مشترک ایران با قطر است، قطر دو برابر استفاده می‌کرد و ما عقب بودیم و امروز هم‌طراز و حتی یک مقدار جلوتر از این منابع عظیم مشترک استفاده می‌کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: فرق منبع اختصاصی با مشترک در این است که از منبع اختصاصی هر زمانی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید اما در منبع مشترک همسایه استفاده می‌کند یعنی هر ساعتی بخشی از منافع ما از دست می‌رود بنابراین از این منبع مشترک هم همسایه عزیز ما باید استفاده کند و هم ما این کار را انجام دهیم که این کار را کردیم.

وی با بیان این که امروز در غرب کارون منابع نفتی مشترک با همسایه عزیزمان عراق داریم، گفت:‌ تولید ما در این منطقه ۵ برابر شده است بنابراین حقوقی که از دست می‌رفته این دولت با سرمایه گذاری در این بخش و حتی بخش‌های دیگر توانسته جلوی آن را بگیرد.

روحانی با اشاره به مورد دیگر احقاق حقوق مردم در زمینه آثار فرهنگی، تصریح کرد: تاکنون هزاران شیء مربوط به آثار فرهنگی کشور در خارج از کشور بود و تلاش کردیم در دادگاه‌های بین‌المللی همه این شی‌ها را برگردانیم که این هم احقاق حقوق ملت است.

رییس جمهوری افزود: ما منابع مشترک را توسعه دادیم و در این دولت منابع از این میدان بهره‌برداری شده است که قبلاً استفاده از آن صفر بوده است. با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۲ و ۹۳ تا پایان سال ۹۵ به تولید ۳۰ هزار بشکه در میدان مشترک رسیدیم که هیچ استفاده از آن نمی‌کردیم و امروز فاز دوم آن را افتتاح کرده و ۶۵ هزار بشکه در روز از این میدان مشترک استفاده کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: من تاکیدا از مسئولین سوال کردم که آیا در اجرای این طرح بزرگ یا طراحی آن که در این ۷ سال برای آن تلاش شده آیا از نیروهای خارجی و مهندسین خارجی استفاده کرده‌ایم و پاسخ منفی بود. یعنی جوانان، مهندسین و کارگران ایرانی این کار را انجام دادند. آن‌هم حفر چاه‌های عمیقی که متوسط عمق آنها ۴۵۰۰ متر و در بعضی از موارد تا ۴۸۰۰ متر است. بنابراین کار بسیار بزرگی انجام گرفته است و ما امروز شاهد افتتاح فاز دوم این طرح برای بهره‌برداری از این میدان بودیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از آغاز این دولت تاکنون در بخش پتروشیمی کار بسیار بزرگی صورت گرفته است و یکی از افتخارات بسیار بزرگ ما صنعت پتروشیمی است، گفت: بسیاری از طرح‌هایی که افتتاح می‌کنیم بالادستی هستند. ما باید بتوانیم پایین‌دستی‌ها را هم طراحی کنیم.

وی از وزیر نفت خواست طرحی برای اقدامات دولت بعد در بخش پتروشیمی آماده کند و گفت: طرح‌های پایین دستی‌ها می‌تواند اشتغال زیادی هم برای داخل و هم برای صادرات ما ایجاد کنند و برای ما بسیار مهم است.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۹ تا امروز ۱۲ طرح بزرگ پتروشیمی را افتتاح کردیم، اظهار کرد: همین امروز افتتاحی که انجام گرفته یک افتتاح حدود یک و نیم میلیارد یورو، یک افتتاح تا حدودی کمتر از یک میلیارد یورو بوده است یعنی ما امروز دو و نیم میلیارد یورو طرح آن هم در این شرایط سخت افتتاح کردیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه در بخش پتروشیمی از آغاز سال تاکنون این دوازدهمین افتتاح ما بوده است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال باز هم افتتاح داشته باشیم و گفت: در سال ۱۴۰۰ ظرفیت پتروشیمی از ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و این نشان دهنده این است که کار بسیار عظیمی صورت گرفته است.

وی گفت: در سال‌های اخیر ما در شرایط تحریم و شرایط جنگ اقتصادی قرار داشتیم و ناچار بودیم درآمد ارزی را از غیرنفت به دست بیاوریم. یکی از جاهایی که ما را یاری کرد و یکی از افتخارات ما در این دولت این بود که صادرات غیرنفتی‌مان تقریباً هر سال افزایش پیدا کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: البته آغاز امسال به دلایل کرونا با کاهش صادرات غیرنفتی مواجه بودیم اما با بررسی آمار و ارقام در جلسه اقتصادی روز گذشته خوشبختانه در این دو ماه آخر مشابه پارسال شده است. در آغاز به دلیل کرونا برای صادرات مشکل داشتیم و امروز شرایط ما حل شده است و می‌توانیم صادرات غیرنفتی را انجام دهیم و تاکنون ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که تا پایان سال این رقم بالاتر هم خواهد رفت.

به گفته رییس دولت تدبیر و امید بخش بزرگی از این صادرات غیر نفتی مربوط به پتروشیمی و فولاد است و این دو نقش عمده ای در صادرات غیرنفتی ما ایفا می کنند.

اعتراف دولت آمریکا به شکست تحریم و فشار علیه ایران، موفقیت بزرگی است

روحانی با اشاره به آغاز کار طرح بزرگ دیگر با ارزش ۲ میلیارد دلار گفت: این طرح در دولت بعد به افتتاح می‌رسد و آن مورد بسیار مهم هم در بخش پتروشیمی ماست.

رییس دولت تدبیر و امید خطاب به ملت ایران گفت: همه آنچه که تا پایان امسال، به دست آورده ایم در سایه اراده، ایمان ایستادگی شما مردم بوده است و اگر افتتاح و موفقیتی داشتیم، مربوط به فرزندان این ملت و جوانان عزیز و همه مردم از همه اقشار و گروه ها بوده است که تلاش بسیاری انجام داده‌اند.

رییس جمهوری تصریح کرد: مطمئنا دنیا و آمریکا ناچار خواهد شد در برابر این ملت بزرگ زانو بزند و تحریم‌های ظالمانه را کنار بگذارد.

روحانی یکی از پیروزی های بزرگ به دست آمده را سرنگونی قصاب و قاتل در آمریکا عنوان کرد و گفت: دولت جدید تاکنون چهار بار اعتراف کرده است فشار حداکثری دولت آمریکا شکست خورده و به نتیجه نرسیده است و این بزرگترین موفقیت ما در تاریخ است که خود آنانی که این تحریم را بر ما روا داشته‌اند به خاطر ایستادگی ما کاملاً اعتراف می‌کنند که این تحریم و فشار به جایی نرسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
2
5
انصافابرجام خیلی خوب بود فقط افسوس که دلار ۳۰۰۰ نومانرا ۳۰۰۰۰ تومانش کرد که آن هم مهم نیست چون قدش خیلی بلند بود کمرش شکست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
بابا بجای این حرفها دلار آخر دولت ات فکری به حال برگرداندن قیمت دلار به نرخ روزهای اول دولت ات بکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
3
2
می شود جور دیگری هم دید آمریکا چون می دانست قرار است از هفته دوم ذره ذره از سر و ته برجام بزند زیر بار امضای توافق نامه رفت و سپس یک توافق جویده شده و تکه تکه را به دولت ترامپ تحویل داد.
سجاد بیسوات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
1
6
مگر شما زبان دنیا را بلد نبودید؟
مگر برجام را با دنیا نبسته بودید؟
با کدام دنیا بستید و کدام دنیا کمرش را شکست؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
6
جناب آقای روحانی اگر این همه کار که شما می فرمایید انجام شده چرا روز بروز مردم طبقات متوسط و فقیر جامعه در دولت شما فقیرتر وبدبخت تر شده اند؟ اگر منافع همه این کارهایی که شما می فرمایید به جیب مردم نرود انجام آنها چه نفعی برای مردم دارد؟ مردم در طول دولت فعلی حضرتعالی تبدیل به گوشت قربانی شده اند که مورد هجوم دولت ،بازار ،دلالان ،کارخانه داران ،سرمایه داران وثروتمندان وفرصت طلبان قرار گرفته اند وهرکدام به تناسب توان وموقعیتشان تکه ای از گوشت مردم را کنده اند ومردم را بی رمق وآش ولاش کرده اند.مردم در طول دوره ریاست جمهوری فعلی حضرتعالی ده برابر بشتر برای تامین معاش زندگی خود وخانواده شان هزینه کرده اند ودر طول این 4 سال اکثریت پس انداز وسرمایه های اندک مردم ازبین رفته است وارزش پس انداز ودارایی های نقدی مردم حداقل به یک دهم ارزش واقعی آنها رسیده است.رتبه کشور ما در شاخص جهانی فلاکت در طول این 4 سال به دومین کشور بعد از ونزوئلا درجهان رسیده است این بدین معنی است که مردم ایران بعد از ونزوئلا مفلوک ترین مردم جهان شده اند.آیا این نتیجه وعده های انتخاباتی حضرتعالی بودکه می فرمودید فقر مطلق را ریشه کن می فرمایید ولی نه تنها فقر مطلق را ریشه کن نفرمودید بلکه 80 درصد جامعه ازجمله طبقات متوسط جامعه را به زیر فقر مطلق فرو بردید.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
2
4
متاسفانه حرفتان کاملا درست است اما شما آنقدر حقیر وکوچک خودتتان را درمقابل توطئه ها کردی بویژه دلواپسها که برجام شکست
مقصر اصلی شما خودتتان هستید که گذاشتید توطئه گر های داخلی براحتی
خیانت کنند وبرجام را به باد دادند ،،!شماهم متاسفانه شاید نقطه ضعفی داری که اینقدر سهل انگاری میکنی چند ماه دیگه پشیمان خواهی شد هنوز هم شاید حداقل برای برگشت برجام وافشای خیانت کار وقت باشه !..؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
فتح الفتوح برجام هیچ دستاوردی نداشت. نباید که الزاما کاسب تحریم باشی تا این ها را بگی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
3
بهتر بود میگفتید آنقدر سنگین بود که کمر 90% مردم را شکست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
2
اونکه شکست کمر مردم بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
اگه برجام بزرگ نبود که این مصیبت رانداشتیم آنقدربزرگ بود که آمریکا وغربی ها همه کارکردند ودولت روحانی فقط نشست وبه بزرگیش نگاه کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
خدا رو شکر که رئیس جمهور به شکست برجام اعتراف کرد و بعد از این دیگر دولتمردان نباید هیچ صحبتی از برجام داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
توهم چیزی که از روز اول یعنی هشت سال پیش تا الان توی افکار و رفتار این دولت بوده و هست و هنوز هم تمامی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
خوب شد کمرش شکست پس مردم تحمل بزرگیش رو نداشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
برجام بی خاصیت بهتر که کمرش بشکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
خداوند کمردروغگورا خوردکند انشااله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
1
فقط موشک میتوانست کمرش را بشکنه از بس بزرگ بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
بله خیلی بزرگ بود
هنوز دردش احساس میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
آره مانند بورس خیلی بزرگ بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین