کد خبر: ۶۹۸۱۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

کشف آثار تاریخی در مرودشت فارس

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت فارس اعلام کرد: با پیگیری‌های یگان حفاظت و همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی از یک منطقه باستانی در کوه‌های کامفیروز این شهرستان، اشیایی تاریخی مربوط به دوران پیش ‌از تاریخ کشف شد.
کشف آثار تاریخی در مرودشت فارس
آفتاب‌‌نیوز :

روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس سه‌شنبه ۱۲ اسفند۱۳۹۹ در خبری که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، از قول بهمن مردانی عنوان کرد: شهرستان مرودشت به‌دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش ‌از تاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است که در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: این اشیای مهره‌مانند متعلق به دوران پیش ‌از تاریخ و دوران تاریخی است که به‌عنوان گردنبند و دستبند استفاده و همراه با اجساد دفن می‌شده است.

کارشناس مسئول باستان‌شناسی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت نیز عنوان کرد: این اشیای مکشوفه تدفینی بوده که به‌دلیل مجهول بودن محل دقیق آن، در حال حاضر امکان دقیق قدمت آن مقدور نیست.

محمدتقی قلعه‌نویی افزود: برای تشخیص دقیق قدمت این اشیا باید نوع و جنس آن‌ها به‌دقت بررسی شود؛ همچنین سفال‌های گورهای یادشده مورد مطالعه قرار گیرد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
جالبه علامت قلب اون موقه هفت یا هشت بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
علامت قلب در اون موقع هفت یا هشت بوده. در علان پنج چپه. و احتمالا در چن هزار سال بعد دو یا سه چپه و در آخر دنیا الف میشه که دیگه چپه یا راسته نداره. اینم از اینده بینی اینجانب با نگاه به گذشته. لطفا زیاد تشویق نفرمایید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین