کد خبر: ۶۹۸۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

هشدار سازمان بهداشت جهانی: در ۳۰ سال آینده یک چهارم افراد بشر مشکل شنوایی داشته باشند

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰ میلادی از هر چهار نفر در جهان یک نفر به مشکلات شنوایی دچار خواهد شد.
هشدار سازمان بهداشت جهانی: در ۳۰ سال آینده یک چهارم افراد بشر مشکل شنوایی داشته باشند
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) در اطلاعیه‌ای هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰ از هر چهار نفر در جهان یک نفر مشکلات شنوایی پیدا خواهد کرد و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در امر پیشگیری و درمان این عارضه شد.

در این گزارش که اولین گزارش جهانی با موضوع بررسی مشکلات شنوایی است آمده است: این درحالیست که می توان از بروز بسیاری از عوامل و مشکلات زمینه‌ایِ این عارضه نظیر عفونت ها، بیماری ها و عارضه های مادرزادی جلوگیری کرد.

در این گزارش تاکید شده است که در حال حاضر از هر پنج نفر در جهان یک نفر دچار مشکلات شنوایی است.

هرچند در این گزارش هشدار داده شده است: ممکن است تعداد افراد کم شنوا طی سه دهه آینده بیش از ۱.۵ برابر شود و از ۱.۶ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۹ به ۲.۵ میلیارد نفر برسد.

از میان ۲.۵ میلیارد نفر، شرایط ۷۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ به اندازه‌ای وخیم خواهد بود که به نوعی از درمان نیاز پیدا کنند و این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۳۰ میلیون نفر بوده است. بیشتر افزایش آماری که پیش بینی شده به دلیل روند جمعیتی است.

همچنین در این گزارش تاکید شده است: یکی از عوامل اصلی در بروز مشکلات شنوایی عدم دسترسی به روشهای درمانی و مراقبتی به ویژه در کشورهای کم درآمد است و متخصصان بسیار کمی برای درمان آنان وجود دارد. در حالیکه نزدیک به ۸۰ درصد افراد کم شنوا در چنین کشورهایی زندگی می کنند اما بیشتر آنان کمک لازم را دریافت نمی کنند.

در این گزارش آمده است که حتی در کشورهای ثروتمند با امکانات بهتر هم، دسترسی به روش های درمانی و مراقبتی در این زمینه اغلب نابرابر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین