کد خبر: ۶۹۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

گزارش پنتاگون از تهدید افراط‌گرایی در ارتش آمریکا

گزارش روز سه‌شنبه پنتاگون فاش کرد که گروه‌های افراطی داخلی تهدیدی جدی علیه ارتش آمریکا هستند و برای جذب نیروها در سطوح خودشان تلاش کرده و در برخی موارد برای کسب تجربه جنگی به ارتش ملحق می‌شوند.
گزارش پنتاگون از تهدید افراط‌گرایی در ارتش آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش مذکور که سال گذشته به درخواست کنگره آماده شد، به این مساله اشاره‌ای نکرد که آیا مشکل افراطگرایی در ارتش آمریکا رو به افزایش است یا خیر اما به نمونه‌هایی از وابستگی‌های نظامیان به افراطگرایان اشاره داشت. در این گزارش همچنین گفته شد که تعداد نظامیان کنونی و سابق ارتش آمریکا که درگیر ایدئولوژی برترپنداری سفیدپوست هستند، مشخص نیست.

این گزارش تایید کرد: این گروه‌ها به شدت به نظامیان بها میدهند چرا که برای آنها مشروعیت به بار آورده و توانایی آنها برای اجرای حملات را ارتقا میدهد. علاوه بر خشونت بالقوه، برترپنداری سفیدپوست و ناسیونالیسم سفید تهدیدی علیه نظم و انضباط درون ارتش است.

به عنوان نمونه، در این گزارش به یک تنفگدار دریایی آمریکا اشاره شد که سال ۲۰۱۸ به دلیل ارتباط با یک گروه نئونازی موسوم به "آتوموافن دیویژن" اخراج و گفته شد که رهبر این گروه در گارد ملی ارتش در فلوریدا خدمت کرده بود.

در همین حال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ارتش خواست تا بار دیگر بر ارزش‌ها و قوانین اخلاقی خود تاکید کند. او دوشنبه تاکید کرد: ما به عنوان اعضای وزارت دفاع که در قدرتمندترین ارتش جهان خدمت می‌کنیم یا از آنها حمایت به عمل می‌آوریم، نه تنها عزم کشورمان را برای تأمین منافع خود بلکه ارزش‌های اصلی را که این کشور و نیروهای مسلح ما بر اساس آنها تاسیس شده‌اند، نشان می‌دهیم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: هیچ یک از این ارزش‌ها برای ما جدید نیست؛ صداقت، همبستگی، شخصیت و ازخودگذشتگی همه در رتبه‌های بالای لیست قرار دارند.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در شرایطی منتشر می‌شود که پنتاگون با مسائل مرتبط با فرهنگ و جایگاه ارتش، از جمله تجاوزهای جنسی و اذیت و آزارها، افراطگرایی و نژادپرستی دست به گریبان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین