کد خبر: ۶۹۹۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

کرملین: اسد برای درمان کرونا کمک بخواهد، دریغ نمی کنیم/ هرگونه حمله سایبری آمریکا جرم است

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) ابراز اطمینان کرد که رئیس جمهوری روسیه به سرعت به هرگونه درخواست برای کمک به رئیس جمهوری سوریه که تست کرونای او مثبت شده است، پاسخ خواهد داد.
کرملین: اسد برای درمان کرونا کمک بخواهد، دریغ نمی کنیم/ هرگونه حمله سایبری آمریکا جرم است
آفتاب‌‌نیوز :

 دولت سوریه روز دوشنبه از ابتلای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و همسرش به کووید-۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: صادقانه بگویم که از روند درمانی این رئیس جمهور و همسرش اطلاعی ندارم و نمیدانم که آیا درخواستی برای کمک شده است یا خیر. همانطور که میدانید کارشناسان روسیه تبحر زیادی در مبارزه با کووید دارند و هیچ تردیدی ندارم که اگر درخواستی مطرح شود، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به سرعت آن را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی کرملین همچنین ابراز امیدواری کرد که رهبر سوریه و همسرش علائم خفیف کرونا داشته باشند.

پسکوف همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، نگرانی‌های واشنگتن در خصوص فعالیت‌های روسیه در فضا را بی‌اساس دانست.

پیشتر ژنرال جان ریموند، اولین رئیس عملیاتهای فضایی آمریکا گفت که قابلیت های روسیه و چین در فضا نگران کننده هستند.

دیمیتری پسکوف در سخنانش گفت: این حس را دارم که خود روسیه عامل نگرانی خاص برخی از ژنرال های آمریکا شده است. این نگرانی ها کاملا بی اساس هستند. روسیه یک کشور صلح جو است که همکاری را ترجیح میدهد. ما اهمیت زیادی برای همکاری فضایی روسیه – آمریکا قائل هستیم. ما امید داریم این روند ادامه یافته و قربانی روس هراسی های مختلف نشود.

پسکوف همچنین به طرح‌های ادعایی آمریکا برای حملات سایبری علیه روسیه اشاره کرد. روز دوشنبه روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی ناشناس آمریکا گزارش داد که دولت بایدن اقدامات تلافی‌جویانه بابت هک ادعایی روسیه علیه نهادهای دولتی و شرکت‌های آمریکایی را که اواخر ۲۰۲۰ فاش شد، در نظر دارد.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت، مسکو به شدت نگران برخی گزارش‌های خبری درباره حملات سایبری احتمالی آمریکا علیه روسیه است.

او گفت: این وضعیت هشداردهنده است زیرا یک رسانه پرنفوذ آمریکایی به احتمال وقوع حملات سایبری اذعان کرده است. در واقع این چیزی جز جرایم سایبری بین المللی نیست و در حقیقت این رسانه آمریکایی به احتمال همدستی آمریکا در این جرایم سایبری که مایه نگرانی ماست، اذعان کرده است.

این مقام بار دیگر تاکید کرد که کشورش هرگز در هیچ نوع جرایم سایبری دخیل نبوده است. سخنگوی رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: در این رابطه، اهمیت دارد چیزی را بازگو کنم که بارها تکرار شده است. اینکه طرف روس، دولت روسیه، هرگز نقشی در اجرای هرگونه جرایم سایبری و تروریسم سایبری نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین