کد خبر: ۶۹۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

ترامپ سیاست‌های مهاجرتی بایدن را به باد انتقاد گرفت

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای کتبی به اظهارنظر درباره موج مهاجرت در مرز آمریکا-مکزیک پرداخت.
ترامپ سیاست‌های مهاجرتی بایدن را به باد انتقاد گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در این بیانیه گفت: زمانی که من رئیس جمهور بودم مرز جنوبی کشورمان در وضعیت خیلی خوبی بود. این مرز نسبت به قبل قوی‌تر، امن‌تر و ایمن‌تر بود. ما به سیاست "گرفتن-و-آزاد کردن" پایان دادیم، تقلب در پناهندگی را متوقف کردیم و قاچاقچیان شرور، مواد فروشان و قاچاقچیان انسان را فلج کردیم.

ترامپ از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا به خاطر متوقف کردن ساخت دیوار مرزی آمریکا - مکزیک که به گفته وی "فوق‌العاده پیش می‌رفت" انتقاد کرد و مدعی شد که آمریکا در مرز جنوبی نابود می‌شود.

پیش‌تر قانون‌گذاران و مقامات جمهوری‌خواه آمریکا نیز از سیاست‌های مرزی ضعیف بایدن انتقاد کرده بودند. ترامپ پیش‌تر در کنفرانس سالانه "اقدام سیاسی محافظه‌کارانه" گفته بود که این اقدامات خیانتی به ارزش‌های اصلی آمریکاست.

مقامات اداره "گمرک و حفاظت مرزی" آمریکا اخیرا با سیل گسترده‌ای از مهاجران که اغلب اهل آمریکای مرزی هستند، مواجه شده‌اند؛ مهاجرانی که تلاش کرده‌اند تا به صورت غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا عبور کنند. از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ هر ماه بیش از ۷۰ هزار مهاجر در مرز آمریکا-مکزیک بازداشت شده‌اند و همین امر سبب شده تا ظرفیت بازداشتگاه‌ها پر شوند.

از آنجایی که بایدن اجازه داده تا کودکان مهاجر وارد آمریکا شوند، گفته می‌شود که حدود ۳۲۰۰ نوجوان در حال حاضر در اقامتگاه‌های مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر روال‌های رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

بایدن در تاریخ سه فوریه سال جاری میلادی یک نیروی ضربت برای "اتحاد مجدد خانواده‌ها" در مرز جنوبی تشکیل داد و یک ضرب‌الاجل ۱۲۰ روزه را برای این نیروی ضربت به منظور ارائه گزارش اولیه تعیین کرد.

دولت بایدن در نخستین روز کاری‌اش لایحه‌ای را ارائه داد که شهروندی آمریکا را به حدود ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی که در این کشور زندگی می‌کنند، اعطا خواهد کرد. به علاوه، بایدن اعلام کرد که دولتش محدودیت ۱۲۵ هزار مهاجری را که سالیانه می‌توانند به آمریکا بیایند، افزایش خواهد داد. این درحالی است که ترامپ این تعداد به به ۱۵ هزار مهاجر کاهش داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین