کد خبر: ۶۹۹۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

فرمانده آمریکایی: چین احتمالا تا شش سال آینده به تایوان حمله می‌کند

یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی هشدار داد، چین احتمالا ظرف شش سال آینده به تایوان حمله می‌کند چون در حال تسریع اقداماتش برای از میان بردن قدرت نظامی آمریکا در آسیاست.
فرمانده آمریکایی: چین احتمالا تا شش سال آینده به تایوان حمله می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، فیلیپ دیویدسن، افسر ارشد نظامی آمریکا در آسیا-پاسیفیک گفت: من نگران این هستم که چین دارد جاه طلبی‌هایش را در حذف آمریکا و نقش رهبری ما در قوانینی که بر اساس نظم بین‌المللی است تا ۲۰۵۰ تسریع می‌کند.

وی در جریان حضور در جلسه کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا گفت: تایوان حتی پیش از این هم یکی از موارد جاه طلبی چینی‌ها بوده و من فکر می‌کنم که این تهدید در حمله به تایوان از سوی چین در شش سال آتی صورت می‌گیرد.

دیویدسن ادامه داد: گسترش فعالیت‌های نظامی چین در منطقه یک موقعیت نامناسب را برای آمریکا ایجاد می‌کند و سطح بازدارندگی را نیز کاهش می‌دهد. ما در حال بررسی خطری هستیم که ممکن است چین را ترغیب کند تا یک طرفه وضعیت موجود را تغییر دهد قبل از اینکه نیروهای ما بتوانند پاسخی موثر ارائه دهند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا همچنین گفت، چین اداعای قلمرویی نیز در دریای چین جنوبی دارد و حتی جزیره آمریکایی گوآم را نیز تهدید می‌کند: گوآم امروز یک هدف است. ارتش چین فیلمی منتشر کرده که در آن حمله‌ای به پایگاه نظامی در این جزیره را شبیه سازی کرده است.

وی از قانونگذاران خواست تا استقرار موشک‌های ایجس را در این جزیره تصویب کنند و گفته که گوآم به حمایت و دفاع نیاز دارد و باید در مقابل تهدیدهایی که در آینده در انتظارش است، آماده باشد.

تایوان در پایان جنگ داخلی ۱۹۴۹ از چین جدا شد. حزب حاکم کمونیست چین در پکن هرگز این وضعیت تایوان را به رسمیت نشناخت و آن را بخشی از چین می‌داند و بارها گفته که حتی شده با زور هم آن را به زیر پرچم خود بر می‌گرداند.

تنش‌ها زمانی بیشتر شد که فروش تسلیحاتی آمریکا و سفرهای دیپلماتیک از سوی آمریکا به تایوان در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش یافت و این مساله باعث خشم و غضب چین شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین