کد خبر: ۶۹۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷

نماینده کنگره: ابتدا آمریکا از برجام خارج شد چرا اول به آن بازنگردد؟

ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اینکه که ابتدا کشورش از برجام خارج شده است، از آنتونی بلینکن پرسید که پس چرا نباید اول ایالات متحده به این توافق بازگردد.
نماینده کنگره: ابتدا آمریکا از برجام خارج شد چرا اول به آن بازنگردد؟
آفتاب‌‌نیوز :

بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی این کشور با حضور در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از برجام دفاع کرد و گفت که این توافق پیش از خروج ایالات متحده در حال رسیدن به هدف خود بود.

به گزارش میدل ایست آی، ایلهان عمر نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا در این جلسه از بلینکن پرسید که ابتدا آمریکا از توافق هسته ای خارج شد، پس چرا نباید اول آمریکا به آن بازگردد.

وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: صرفا با فشردن یک کلید نمی توان به توافق بازگشت. ما سه سال پیش از آن خارج شدیم و متاسفانه ایرانی ها از تعهدات خود بیشتر و بیشتر فاصله گرفتند. بنابراین، موضوعات چالش برانگیزی وجود دارد که باید درباره آنها صحبت شود.

وزیر خارجه آمریکا با تکرار موضع خود مبنی بر اینکه ایران باید گام نخست را برای پایبندی به برجام بردارد، گفت: پیش از آن، تحریم‌ها برداشته نخواهند شد.

وی به سوال برد شرمن عضو دموکرات مجلس نمایندگان که آیا موضع ما این است که پس از آنکه ایران به تعهداتشان پایبند شود، ما به برجام بازمی‌گردیم، پاسخ مثبت داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین