کد خبر: ۶۹۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

دو استان برتر در کاهش تلفات جاده‌ای کدامند؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از کسب رتبه دوم کشور این استان در کاهش تلفات جاده‌ای امسال خبر داد.
دو استان برتر در کاهش تلفات جاده‌ای کدامند؟
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر فخری ۲۴ اسفندماه در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان سمنان اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات رسمی اعلام شده، استان سمنان توانست پس از استان ایلام رتبه دوم کشوری را در کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در راه های استان به خود اختصاص دهد .

وی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای استان طی 10 ماهه امسال در مقایسه با سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشته است. افزود: علاوه بر این استان سمنان در مجموع تصادفات نیز، با کاهش ۲۶ درصدی تصادفات گام بلندی در کاهش تلفات و آسیب‌های ناشی از تصادفات برداشته است.

رئیس شورای راهبردی تصادفات استان با بیان اینکه در یک سال اخیر جلسات کمیسیون ایمنی راه‌های استان به صورت مستمر و ماهانه برگزار شد تصریح کرد: خوشبختانه با مصوبات این جلسات، هدف های تعیین شده در ابتدای سال تا حدود بسیار زیادی محقق شده است.

معاون استاندار سمنان از ایمن‌سازی بسیاری از نقاط حادثه‌خیز استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در بحث شناسایی نقاط حادثه خیز راه‌های درون و برون شهری استان، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت؛ این نقاط شناسایی و نسبت به ایمن سازی آنها اقدام شد.

وی همچنین با بیان این که ۶۰ درصد از علت تصادفات راه‌های استان واژگونی است، خاطرنشان کرد: خستگی رانندگان به واسطه گستردگی استان و طولانی بودن راه‌های ارتباطی، یکی از دلایل اصلی واژگونی و تصادفات در راه‌های استان است که در این حوزه اقدامات ویژه‌ای به منظور راه‌اندازی واحدهای خدماتی و رفاهی و استراحتگاهی در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان به کاهش میزان آمار فوتی‌ها در تصادفات راه‌های استان اشاره کرد و افزود: لازم است تا به دور از قضاوت‌های سختگیرانه و نابجا و با انصاف، این تلاش ها را ارج نهاد و به همین واسطه از اقدامات پلیس راهور استان و دیگر دستگاه‌های مسوول در این بخش تقدیر ویژه کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین