آفتاب:
راه اندازي يك نرم افزار به روش جديدي براي پول درآوردن از مكالمات تلفني از طريق اينترنت پاسخ ميدهد.
به گزارش پايگاه اينترنتي آسوشيتدپرس، در اين روش با استفاده از يك نرم افزار مكالمات تلفني شنود ميشود و سپس بر اساس موضوعي كه تماس گيرنده دربارهاش صحبت ميكرده است آگهيهاي تبليغاتي بر روي صفحه نمايش كامپيوتر وي نمايان ميشوند.
به گزارش پايگاه اينترنتي آسوشيتدپرس، براي مثال اگر شخص تماس گيرنده درباره رفتن به رستوران براي صرف شام صحبت ميكند آگهيهاي تبليغاتي در زمينه رستورانهاي محلي بر روي صفحه نمايش كامپيوتر وي نمايان ميشود.
و شخصي كه درباره خريد يك كامپيوتر جديد صحبت ميكند با آگهيهايي مواجه ميشود كه فروشگاههاي فروش رايانه را به وي معرفي ميكنند. لينكهاي حمايت نشده مربوطه نيز نمايان ميشوند.
اين اقداماتي است كه درصورت كارايي اين سيستم انجام ميشود اما تشخيص گفت و گوها براي رايانه بسيار دشوار است.
شركت ميسلوس (Maislos)مستقر در سيليكون ولي روز دوشنبه آزمايش عمومي اين نرم افزار را در پايگاه اينترنتي خود به آدرس
http://www.ThePudding.com آغاز ميكند.
بازديدكنندگان از اين سايت ميتوانند از رايانه خود با شماره تلفنهاي آمريكا و كانادا بطور رايگان تماس بگيرند.
اين شماره تلفنها از طريق يك مرورگر اينترنتي وارد ميشوند. آگهيها و لينكهاي مربوطه نيز در اين مروگر اينترنتي نمايش داده ميشوند.
هدف اين شركت اين نيست كه ارائهدهنده مستقل تلفنهاي اينترنتي باشد كه بودجه آنها از طريق آگهيهاي تبليغاتي تامين ميشود بلكه در نظر دارد خدمات تشخيص صحبت خود را در اختيار ساير شركتهايي كه از VoIP استفاده ميكنند، قرار دهند.
بازشناسي واقعي صحبتها بر روي سرور "پودينگ مديا"Puddingmedia در "فرمونت" واقع در كاليفرنيا انجام ميشود نه بر روي رايانه كاربر.
ميسلوس تاكيد كرد كه تماسها با هيچ روشي ذخيره نميشوند و يا پودينگ مديا نواري كه لغات كليدي يك تماس خاص را بر روي آن ضبط كرده است، نگاه نميدارد.
اين الگوي آگهيهاي تبليغاتي شبيه شركت جيميل گوگل است كه آگهيهاي تبليغاتي خود را بر اساس اسكنهايي كه از مكاتبات ايميلي كاربران برميدارد، نمايان ميسازد.
ميسلوس نهايتا اميدوار است كه بتواند اين سرويس را به تلفنهاي همراه گسترش دهد. در اين مورد آگهيهاي تبليغاتي پس از اتمام مكالمه تلفني بر روي صحفحه موبايل تماس گيرنده ظاهر ميشوند.