کد خبر: ۷۰۰۳۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

وزیر راه: اسلامی: دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در ۱۴۰۰ وجود ندارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با سیاست‌ها و برنامه‌هایی که اجرا می‌شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما با افزایش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۰ روبه‌رو باشیم.
وزیر راه: اسلامی: دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در ۱۴۰۰ وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال نزولی شدن قیمت‌ها در شهرهای بزرگ وجود دارد، گفت: پیش‌بینی من به عنوان وزیر ملاک نیست و من تنها سیاست‌ها و برنامه‌ها را اعلام می‌کنم و با این سیاست‌ها هیچ دلیلی وجود ندارد که ما با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو باشیم.

وی افزود: باید اجازه دهیم کشور به شرایط نرمال برسد و از التهاب آفرینی و جوسازی که موجب التهاب بازار مسکن می‌شود و قیمت‌ها را به سمت کاذب سوق می‌دهد، جلوگیری کنیم و هر کسی که تریبون دارد باید از اظهارنظرهای نادرست اجتناب کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده نهضت خانه‌سازی ادامه دارد و تحویل پروژه‌ها از ۵۱۰ هزار واحد عبور کرده است و از اردیبهشت سال آینده، هر ماه شاهد تحویل واحدهای مسکن ملی به مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط کشور در سال جاری گفت: جریانات اقتصادی و تحولات حوزه ارز بر قیمت تمام کالاها تاثیرگذاشت و این تحولات و آثار روانی بیشتر به بخش مسکن ضربه زد، به این شکل که هم در نهاده‌های ساختمانی افزایش قیمت لجام گسیخته داشتیم و در بخش دستمزدها نیز اتفاقات جدیدی رخ داد.

اسلامی اظهار امیدواری کرد که کشور سال آینده در حوزه اقتصادی از حالت روانی و سیاسی فاصله بگیرد و آرامش به تمام بخش‌ها بازگردد تا مردم بتوانند با محاسبه درست وضعیت زندگی، سرمایه خود و خرید خانه را برنامه‌ریزی کند.

وی تصریح کرد: اجازه ندادیم افراد در شهرهای مختلف متفاضی مسکن باشد و ما برای آن پیش‌بینی انجام نشده باشد تعداد زیادی از شهرها عرضه مازاد داریم و مطمئن هستیم با این شیوه برنامه‌ریزی تعادل بخشی در عرضه و تقاضای مسکن به صورت پایداری انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان باید با اهتمام ویژه آورده خود را در زمان بندی اعلامی واریز کنند تا پروژه ها زودتر به سرانجام برسد.

وی درباره اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال آینده گفت: پاسداری از دستاوردهای سال ۹۹ همچون پروژه‌های فعال عمرانی، کلیدی که باید افتتاح شود، پروژه‌های راه آهن و پروژه‌های آزادراهی، حفاظت از پروژه اقدام ملی مسکن و ساماندهی امور شهرسازی که هیچ شهری بدون طرح جامع و تفصیلی نباشد از اولویت‌های کاری وزارت متبوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
1
0
فعلا که هیچ خریداری نیست من مجبور شدم به خاطر بدست اوردن نقدینگی یک واحد از مجموعه 6 واحدی خودم رو متری 6 میلیون زیر قیمت منطقه بدم میترسم سال دیگه توافق برجام احیا بشه و اونجوری دیگه بازار راکد میشه و ما بساز بفروش ها کلی ضرر میکنیم چون هزینه ها پایین نمیاد اما خریدار نیست و مجبوریم ارزانتر بفروشیم رکود تورمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
1
دلیلش اقتصادبیمارومدیریت ناکارآمدشماهاست هنوزنفهمیدید؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین