کد خبر: ۷۰۰۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

روسیه: ناتو حاضر به کاهش سیستماتیک تنشها نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت، این کشور به دنبال بحث بر سر امنیت نظامی اروپا با ناتو است اما این ائتلاف حاضر به تلاش سیستماتیک برای کاستن از تنشها نیست.
روسیه: ناتو حاضر به کاهش سیستماتیک تنشها نیست
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: ما آماده بحث بر سر مسائل نظامی مربوط به وضعیت امنیت نظامی اروپا هستیم اما ناتو حاضر به دست زدن به کار سیستماتیک در زمینه کاستن از تنشها، جلوگیری از فعالیتهای نظامی خطرناک و افزایش آگاهی از نیتهای یکدیگر نیست.

به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، ناتو همچنین در بحران دونباس (شرق اوکراین) نقش مخربی ایفا می‌کند.

او به اسپوتنیک تصریح کرد: ناتو میلش را برای بحث بر سر درگیری در جنوب شرق اوکراین پنهان نمی‌کند اما چنین مذاکراتی ارزش افزوده ندارند، در حالی که ناتو نقشی مخرب ایفا کرده و در حقیقت کی‌یف را تشویق به تضعیف توافقات مینسک برای حل بحران دونباس می‌کند.

گروشکو خاطرنشان کرد: کشورهای ائتلاف ناتو میلشان را برای بحث بر سر مناطق درگیر در اوکراین مخفی نمی‌کنند. ما در جریان نشستهای شورای روسیه-ناتو چندین بار بر سر جنگ در اوکراین بحث کردیم اما این بحث با در نظر گرفتن اینکه ناتو نقشی در حل بحران ایفا نکرده و همه گامهای اتخاذ شده توسط آن کاملا مخرب هستند، مطلقا ارزش افزوده‌ای نداشت.

این دیپلمات روس بیان کرد: کمکی که ناتو به جنگ طلب‌ترین محافل در کی‌یف ارائه می‌کند بر خلاف هدف حمایت از حل و فصل سیاسی وضعیت و اجرای توافقات مینسک است. این ائتلاف در حقیقت مقامهای کی‌یف را تشویق به از مسیر خارج کردن تدابیر مربوط به توافقات مینسک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین