کد خبر: ۷۰۰۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
رابرت مالی گفته امیدواریم توافقی با ایران انجام شود که به نفع همه باشد

آمریکا: آماده گفت‌وگو با ایران هستیم

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا در خصوص احیای برجام به توافقی برسند که به نفع دو طرف باشد و منافع کشورهای منطقه را نیز تأمین کند.
آمریکا: آماده گفت‌وگو با ایران هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

«رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که تهران و واشنگتن در خصوص احیای برجام به توافقی دست‌ یابد که منافع و رضایت همه طرف‌ها از جمله کشورها منطقه را تأمین کند.

رابرت مالی بدون اشاره به ضرورت رفع تحریم‌ها ایران بارها از آن به عنوان پیش‌شرط بازگشت آمریکا به برجام و احیای این توافق نام برده است، اظهار داشت: «ما زمان را هدر نمی‌دهیم و آماده گفتگو در ایران هستیم. اکنون نوبت ایران است که پاسخ دهد.»

وی ادامه داد: «امیدواریم در نهایت توافقی میان ایران و آمریکا حاصل شود که به نفع همه باشد؛ هم به نفع دو کشور و هم به نفع کشورهای منطقه.»

مقامات دولت جدید آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها از آمادگی دولت این کشور برای بازگشت به برجام سخن گفته‌اند، اما در عین حال اعلام کرده‌اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده است، باید پیش از بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره تلاش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای در آن، تصریح کرده است که هیچ‌گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
3
2
كسي كه ميداند اشتباه كرده از مذاكره واهمه دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین